Een papegaai is ook gewoon maar een ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

Een papegaai is ook gewoon maar een ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 18:41

... vogel. Werd mij wel eens door een collega verteld.

Ik ben het niet met hem eens... Zeker niet als je kennis hebt gemaakt met een Amazone, die de naamt CoCo heeft.
CoCo is een eigenwijze, slimme en zeer muzikale papegaai. Dat laatste overigens alleen als je zelf A-muziekaal of doof bent haha.

Sinds we verhuisd zijn komt CoCo vaker van zijn kooi af en verkend op zijn manier de woonkamer. Alles is kind, en dus ook CoCo, proef. (nergens draden of kabels waarin gehapt kan worden oid). Gisteren, dinsdag 1 januari dus, zat ik op de grond met CoCo wat te spelen. We hebben vloer verwarming dus dat is wel even uit te houden. Gerard kwam tegen over mij zitten, en zonder er een bedoeling bij te hebben rolden en schoven we wat speeltjes over en weer naar elkaar toe. CoCo die hier duidelijk niet van gediend was, kwam resoluut op ons af gestapt. In eerste instantie dacht ik nog dat hij boos was dat we met ZIJN speeltjes aan het spelen waren. Hij kijkt er nooit naar om als hij zelf buiten zijn kooi is, maar een papegaai heeft nou eenmaal het IQ van een vier jarig kind. Dus kom niet aan zijn speelgoed. Het gaan waarschijnlijk om het principe .... Zonder pardon liep hij door naar Gerard en als Gerard hem niet tot de orde geroepen had was hij nu een stuk vel kwijt.. Dit probeerde hij verschillende malen. Het drong tot mij door dat CoCo niet boos was omdat we met zijn speeltjes aan het spelen waren. CoCo was gewoon vreselijk jaloers... Mij deed hij namelijk niets. Sterker nog hij kwam troost bij mij zoeken (op zijn manier natuurlijk)

Tja wat doe je in zo'n geval?? Negeren is de beste optie, en om hem te testen gingen we nog wat door met het overrollen en schuiven van zijn speelgoed. CoCo kwam pontificaal tussen ons in staan. Met zijn rug naar Gerard toe. De boodschap was duidelijk!! Die vent van mij moest zijn plekkie gaan zoeken op de bank want met minder nam CoCo geen genoegen...

Natuurlijk is dit gedrag totaal niet gewenst en daar zullen we aan moeten werken, maar het deed mij stiekem toch wel een beetje goed om te weten dat ik toch wel zijn maatje ben...

Daarna toch nog wat foto's gemaakt:

CoCo vroeg zich vast af wat ik hier allemaal aan het doen was haha
Afbeelding

In de aanval!!!!
Afbeelding

als zijn staart en kuif zo staan is het raadzaam om je vinger niet bij zn snavel te houden Haha! :
Afbeelding

Deze foto is overigens al van een tijdje terug:
Afbeelding

Marieke_K

Re: Een papegaai is ook gewoon maar een ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:45

Wat een leuk dier! Echt verstand van papegaaien heb ik niet, maar onze kat vertoonde hetzelfde gedrag richting mijn vriend. Vriendlief mocht best op de bank zitten, maar o wee als hij te dicht in mijn buurt kwam dan werd er gericht gemept richting vriendlief... In bed kwam meneer de kat pontificaal tussen ons in liggen.

Wij hebben dit toen opgelost als volgt: ik negeerde de kat steeds vaker en mijn vriend nam een deel van de verzorging over zoals voeren, kattenbak verschonen etc. Tot voorheen deed ik dat altijd. Dit heeft wel geholpen en katlief is nu vrienden met ons beide (want ja wij geven beide eten!).

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:56

Hahahaah die CoCo, dat doe je dan eigelijk toch wel goed he Deb als hij je ziet als je maatje! Toch wel errug leuk!! Hij ziet er goed uit! Haha!

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:12

hihih die eerste foto, lachen Deb, wat is het toch een eigenwijs ding he!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:28

Coco is leuk Deb Haha!

Pino was stout, hij had ontdekt hoe hij uit zijn kooi kon ontsnappen Bloos

danielle_ikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:39

haha.. Coco in actie!!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:52

Haha die eerst foto is wel erg grappig!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:54

misschien vind je het raar, maar het is inderdaad een dier. het ligt er maar net aan hoe tam je het beest maakt. onze buren hadden een afgestoten lammetje. lag ook binnen. luisterde naar commando's. liep braaf mee langs de weg. ging van de bank af wanneer het moest. poepte en plaste in de kattenbak ( open bak) maar het is en blijft een dier.

ik vind het onwijs knap dat je hem zo tam gemaakt hebt! petje af

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:02

HAHAH die eerste foto ! Geweldig !
Lijkt me wel leuk zeg zo'n ontzettend tamme papegaai , hoe oud is die al ? Lachen

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:07

Ik vin em leuk! ik heb altijd het idee dat papagaaien toch echt wel slimmer zijn dan de gemiddelde vogel.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 20:36

haha bedankt voor jullie leuke reacties..

Echter het tegendeel is waar.. CoCo is niet geheel hand tam. De laatste paar maanden zijn we wel flink naar elkaar gegroeid, en het gaat steeds beter. Daarom ben ik ook zo blij dat hij op zijn manier (dierlijk of niet) laat zien dat ik zn maatje ben.

Essie: het isbewezen dat papegaaien een IQ hebben van een kind van 3 a 4 jaar oud. Sommige zullen dit niet geloven (omdat het in ogen maar een doodgewone vogel is) maar het is echt waar....

CoCo is deze maand jarig en word 7.....

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:03

Papegaaiachtigen kunnen gevoelens als boos- en jaloersheid ervaren, dit komt grotendeels omdat heel veel nood hebben aan aanrakingen (rechtbekken, zoals de kanarie, hebben dit veel minder nodig) & aandacht. Papegaaiachtigen zijn ook monogaam en daardoor hechten ze zich (meestal) aan 1 persoon. In dit geval ben jij dat, leuk voor jou maar spijtig voor je vriend Haha!

Wat een leuke foto's zeg! CoCo heeft een heel aansprekelijk kopje, die laatste is echt geweldig! Lovers

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:10

Wat ge-wel-dig!
Echt mooie foto's.
En dan dat verhaal, het is misschien niet leuk voor je vriend maar het klinkt gewoon zo lief.
Hoe zo'n ''vogel'' zich dan zo erg aan je kan hechten, en jaloers worden *LOL*

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:18

Haha moest wel lachen om die eerste foto, geweldige foto *LOL*
Erg leuk beestje. Op zich wel leuk dat ie zo aan je gehecht is natuurlijk Haha!

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:36

Ik denk dat een dier is zoals jij hem ziet... Ik zie mijn dieren ook niet als dieren, maar als maatjes/huisgenoten.

Ik denk dat dit inderdaad een heel goed en mooi teken is. Jammer dat zijn uiting misschien wat minder gepast is Knipoog maar hij laat wel duidelijk blijken dat jij zijn maatje bent en dat is denk ik wel een heerlijk gevoel na alles wat jullie tot nu toe hebben bereikt samen. Ik zou het als een bekroning op je werk zien!!!

De foto's zijn super, ik kom snel weer eens bij jullie kijken Haha!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:38

Wat een lekkere eigenwijze papegaai is het Haha!
Die laatste foto is ook erg mooi zeg Ja

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 21:41

aaa lief dat je dat zegt Ilse!!

Bedankt voor jullie leuke reacties allemaal...

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:11

echt leuke foto's! leuke papegaai ook Ja

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:15

geweldig even een vraagje is het toevallig een mannetje?
wij hebben ee grijze roodstaart maar het zijn echt leuke beesten en niet zomaar een beest kan echt een band met ze krijgen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:17

Mijn broer had ook zo'n papagaai Lachen
"Tommie"..
echt leuke beestjes zijn het Haha! Haha!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 17:19

Leuk, jullie reacties Haha!

Ikke 20: Hij is nooit gesext maar mn gevoel zegt dat het een mannetje. Gewoon zn hele doen en laten. Ik heb een heel hoop foto's voorbij zien komen van gaaiend ie wel gesext zijn en met zekerheid gezegd kon worden of het een vrouwtje was of niet. Je ziet best wel verschil in de kop en ogen ed.. Ik ga er dus van uit dat het een mannetje is... Mocht het onverhoopt een vrouwtje zijn moeten we zn naam veranderen hihi

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:54

Wat een heerlijk verhaal en leuke foto's! Haha!

Grappig toch wel dat dieren zulk gedrag kunnen vertonen. Zo van "jij bent van mij!". Mijn overleden konijn vond het ook altijd verschrikkelijk als ik met een knuffel oid op schoot zat, dan ging ze helemaal tegen mij aan zitten en die knuffel aan de kant proberen te duwen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:04

Die eerste foto is echt geweldig, en de beschrijving die je hebt gegeven is ook erg leuk.
Ik begrijp dat Coco alleen zit? Al eens gedacht aan een soortgenootje voor hem? Hoe schattig het ook is dat hij naar jouw toetrekt, jij zult hem nooit dat kunnen geven wat een soortgenootje hem kan geven...

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 12:01

Idd Cassidy.. dat is waar. heb er vaak aan gedacht, maar we hebben nog geen soort genootje gevonden voor hem. Ik hou mijn ogen wel open, maar woon ook nog samen met een vent die toestemming moet geven voor een 2e "grote" vogel en op dit moment 1 vogel genoeg vind Haha! Maar ik hou de mogelijkheid open. De kooi is er iig wel naar Haha! Haha!

tasjee_bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:40

Wat een schatje Lovers
Is het een geelvoorhoofdamazone?
Vind hem namelijk best veel op onze blauwvoorhoofdsamazone lijken Lachen
Behalve dat deze dan geen blauw voorhoofd heeft.