Hoe krijg ik mijn kat wat dikker?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

A0000

Hoe krijg ik mijn kat wat dikker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 01:35

De topictitel zegt het eigenlijk al.. Onze kat is een jaar of 16 oud en heel gezond (ook volgens de dierenarts), maar hij is de afgelopen tijd nogal ingevallen. Nu vraag ik me af wat we hem kunnen voeren om hem weer wat voller te krijgen. Ik snap dat het invallen wat met zijn leeftijd te maken zal hebben, maar toch vind ik dat hij best wat dikker kan Haha! . Hij is nog geen gratenpakhuisje maar echt vet zit er ook niet meer op... Iemand suggesties?

*edit* Ohja, ook niet geheel onbelangrijk; hij krijgt Hill's senior brokken en die gaan nooit op, hij kan dus zegmaar onbeperkt eten.

LiesM

Re: Hoe krijg ik mijn kat wat dikker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 02:12

ik kreeg van de dierenarts de tip om lammetjesmelk bij te voeren aan een te magere kat. te koop bij de veevoeders zoals welkoop en boerenbond.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 07:07

gef er wat blikvoer bij,daar worden ze vaak wel wat dikker van
of een ander merk brokjes waar ze meer van gaan eten omdat dat lekker is Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 08:12

oppassen met blikvoer,
zeker gezien de leeftijd moet ie voedsel krijgen waar ie goed op kauwt.

dus wat rosbief, kipfilet of vis kan een prima aanvulling zijn.
evt kun je wat kittenbrokjes door de seniorenbrokken doen.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 08:22

Mij is aangeraden om kitten brokken te geven. Mijn kat heeft de niesziekte gehad en werd hier door moeilijk dikker. Na 1 zak A-merk kittenbrokken is hij flink aangekomen. Nu voeren we weer normale brokken en hij blijft mooi op gewicht.

Echt een aanrader!
Succes

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:53

kittenbrokken en lammetjesmelk bevatten voor de seniorkat teveel en verkeerde eiwitten waardoor dat een aanslag kan zijn op zn nieren. Beter is om in overleg met de dierenarts ander voer te gaan geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:59

Zeker omdat het een wat oudere kat is, lijkt het mij het verstandigts om eens met de dierenarts te overleggen.

Onze kat was een poos terug ook erg mager, echt een buiten kat en komt zo nu en dan eens thuis om te eten. Hij kreeg goede brokken met een klein beetje vlees er over heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:52

Toen onze oudere katten (16+) wat in begonnen te vallen kregen ze speciaal voer van de dierenarts. Wat beter voor de nieren was.
Ze aten het goed, maar werden er eigenlijk niet dikker van. Was geen probleem volgens de dierenarts.
Met de suggesties over bv lammetjespap zou ik uitkijken, vanwege de eiwitten en vetten, zoals Cissy ook al aangeeft.

Nat voer heeft de dierenarts trouwens ook in verschillende speciale samenstellingen, ook voor oudere katten met nierontlastend dieet ed. Mijn katten aten het goed.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:54

mijn kitten is ook een poosje erg mager geweest. de dierenarts gaf mijn ook de tip om hem 3x per dag een schoteltje kattenmelk te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:06

Kitten is een heel ander verhaal dan oudere kat. Eiwitbehoefte is niet te vergelijken. Kitten moet opbouwen, oudere kat moet behouden.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 20:21

Bedankt voor de tips en adviezen allemaal! We gaan sowieso nog even in overleg met de dierenarts, maar nu krijgen de katten alvast regelmatig een stuk vis of hart oid. Als ze het nou ook eens opaten Rolleyes

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:29

Zie dit topic nu pas staan. Ik heb een kat die al zolang ik haar heb een wandelend geraamte (beetje overdreven, maar is een dunne kat) zou zijn, als er tenminste niet zoveel haar op zat wat het verdoezelt. Toen ik ze net kreeg, had ze gewoon (erg) slecht te eten gehad. Ik ben toen advies gaan inwinnen en 't diertje werd IETS dikker. Daar is het bij opgehouden. Dierenarts heeft ze pas nog helemaal onderzocht, bloed en alles, omdat deze dierenarts vond dat haar iets moest mankeren dat ze wat aan de dunne kant is. Beestje is echter kerngezond! Soms is het dus aanleg, maar ik blijf ook proberen om ze wat dikker te krijgen. Blikvoer is minder goed dan je denkt, er zit nogal veel water in wat ook niet bevordert om dikker te worden, ze zitten er wel sneller van vol.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:36

't Zal inderdaad vast met haar leeftijd te maken hebben, op een gegeven moment worden ze nu eenmaal wat bottiger Knipoog
Even advies vragen bij de DA kan natuurlijk nooit kwaad Lachen
Misschien is het ook wel verstandig om haar tanden een keer na te laten kijken. Veel oudere katten krijgen problemen met hun gebit en dan is aangepast voer toch wel noodzakelijk.
Hopelijk kun je nog heel lang van je ouwe sok genieten Knipoog *LOL*