Bench? 6 maanden te laat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Esther

Bench? 6 maanden te laat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 00:20

Hey,
Hoe denken jullie over een bench? Je hond opsluiten of hem een veilige duidelijke plaats geven?
En vinden jullie voor een hond van 6 maanden véééls te laat om met een bench te beginnen?
Moet zeggen, Nina heeft nu de kans om over heel het huis te ravotten, behalve een soort 'nette' plaats en de slaapkamers. Nina begint dus ook echt een beetje tè te worden,, nu heeft ze een mand waar ze 'amper' in zit... iemand tips voor ons? Bloos
Groetjes Esther, en alle Nina opvoeders!

_Esther

Re: Bench? 6 maanden te laat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 00:27

*trouwens, Nina is een dalmatier Haha!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:34

Nee hoor het is nog niet te laat... Maar je moet het voor haar wel een leuke plaats houden en veel geduld hebben....
Echt een bench training van maken zeg maar... Geef haar wat lekkers als ze in haar bench moet en het steeds wat langer opbouwen...

Mijn JR ziet haar bench als 'haar' bed... als wij zeggen ga naar bed dan gaat ze erin en klaagt nooit...
Ook als de bench open staat gaat ze vaak uit zichzelf erin liggen...

Dus maak er een leuke gezellige en veilig plek van voor haar en het komt goed.
Ze is nu al 6 maanden dus het zal waarschijnlijkj iets langer duren dan als je een jongere hond benchtraining geeft. maar geef de moed niet op en gewoon geduldig volhouden...

Suc6

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 00:44

Okee bedankt Baxter, maar zo ongeveer wanneer mag je 's nachts het deurtje toe doen?
*En hoe groot is die bench van jou Schijnheilig ?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:45

Nee hoor helemaal niet te laat
Mijn russel sloopte vroeger zo veel en terroriseerde de boel zo erg dat ik pas na dik anderhalf jaar een bench aangeschaft heb (wist het bestaan er niet eens van af ,erg he)
ik kan je zeggen: een verademing!! en dat malle beest is nog verslaafd aan dat ding ook! hond kwijt? dan is ze in haar bench Haha!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 00:47

@naadje24: Hoe heb je dat dan aangepakt? Moet wel goed geweest zijn als je al zover bent!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 01:30

ze heeft lekkere kleedjes en speeltjes in d'r bench..krijgt haar kong en andere lekkernijtjes ook in de bench..
beloning bij het erin doen...en ook bij het eruit halen
was zo aangeleerd Knipoog

edit : inmiddels zijn we 7 jaar verder ( en gebruikt m al 7 jaar met plezier)...maar de training zat er bij haar met een poep en een scheet in Haha!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 13:40

*Jaloers Boos!
Bij ons heeft de bench een imago als 'kooi' gekregen.
Terwijl het gewoon hét plaatsje van de hond is, Nina luistert voor NIKS naar ons! Dan gaan we haar nu strenger aanpakken! Maar, als ze 's nachts het hele huis voor beschikking heeft, hoe kweek je dan manieren ?

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:47

Je kan proberen om als ze in haar bench zit er een kleed overheen te leggen. Zo wordt het meer een huisje dan een kooi zeg maar. Als ze herrie gaat maken doe je het kleed helemaal dicht zodat ze niemand meer kan zien en dan negeren. Pas als ze stil is kan je haar er weer uit halen en belonen. Zo kan je het opbouwen...
Hoe lang het duurt ligt helemaal aan de hond. Sommige kunnen gelijk de nacht door in een bench bij andere kan het wel een poos duren.

Maar zoals Naadje al schreef zijn beloningen voor de meeste honden erg belangrijk... Belonen voor goed gedrag werkt beter dan straffen voor fout gedrag...

De bench moet zo groot zijn dat ze er in kan staan en languit in kan liggen..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 12:42

@ Baxter: Het is misschien een manier, maar echt vriendelijk vind ik hem niet. Maar dat zeg je zelf ook al.
Zet de bench op de plaats waar ze normaal haar kleed heeft liggen. Voor een Dalmaat zou ik de grootste kopen die er is, onze golden heeft ook een van de grootste, heeft ook een kleinere gehad maar daar past hij nauwelijks in Boos!.
Ik zou het gewoon per geval bekijken hoelang het duurt voor je de bench dicht kan doen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:07

Ik denk dat je je hond best nog wel aan kan gaan leren dat hij in de bench moet gaan liggen.
Alleen zou ik hem daar dan niet in gaan stoppen als straf want dan gaat ze het als een 'boze, enge' plek zien en zal ze er niet lekker en rustig in gaan liggen. Onze hond is op het moment ziek en ligt nu egt halve dagen in de bench omdat ze zich daar veilig en op haar gemak ligt voor haar gevoel.

Onze pup van nu 8 maanden lag bij de fokster al in een bench.
Overdag s´avonds eigenlijk altijd met haar moeder.
Nu mag ze bij ons in huis lekker doen wat ze zelf wil overdag en hebben we alleen een bench in de kamer staan voor snachts.
Omdat we niet weten wat ze doet als ze alleen blijft want het is en blijft een pup.
Nu ze bij ons de bench kent gaat ze savonds als ze in de gaten krijgt dat iedereen te bed gaat op haar gemak in de benck liggen krijgt een koekje en slaapt.
Nu denk ik wel dat ze doordat ze in de bench ligt sochtends wel vroeger gaat piepen dat ze eruit wil.
En als ze niet in de bench ligt imo niet zou doen.

Nu is het wel bij ons zo dat wanneer ze een jaartje ouder is en ze goed luisterd de bench weg gaat en ze savonds lekker rond mag wandelen in huis!

Kijk nu even naar onze Myla en ze ligt ook nu weer lekker in der bench te slapen!!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 19:51

Dankjewel voor jullie tips Lachen
Maar we gaan nog heel even proberen zonder, Nina luistert namelijk beter door een hééél goede straf! In Jérômes stal, word ze getraind. Gelukkig gaat alles supergoed. Maar, als we nog een gsm of een kapotte schoen in een paar plaatsen van het huis vinden, gaan we het er toch op wagen!