Ik denk dat je je hond best nog wel aan kan gaan leren dat hij in de bench moet gaan liggen.
Alleen zou ik hem daar dan niet in gaan stoppen als straf want dan gaat ze het als een 'boze, enge' plek zien en zal ze er niet lekker en rustig in gaan liggen. Onze hond is op het moment ziek en ligt nu egt halve dagen in de bench omdat ze zich daar veilig en op haar gemak ligt voor haar gevoel.
Onze pup van nu 8 maanden lag bij de fokster al in een bench.
Overdag s´avonds eigenlijk altijd met haar moeder.
Nu mag ze bij ons in huis lekker doen wat ze zelf wil overdag en hebben we alleen een bench in de kamer staan voor snachts.
Omdat we niet weten wat ze doet als ze alleen blijft want het is en blijft een pup.
Nu ze bij ons de bench kent gaat ze savonds als ze in de gaten krijgt dat iedereen te bed gaat op haar gemak in de benck liggen krijgt een koekje en slaapt.
Nu denk ik wel dat ze doordat ze in de bench ligt sochtends wel vroeger gaat piepen dat ze eruit wil.
En als ze niet in de bench ligt imo niet zou doen.
Nu is het wel bij ons zo dat wanneer ze een jaartje ouder is en ze goed luisterd de bench weg gaat en ze savonds lekker rond mag wandelen in huis!
Kijk nu even naar onze Myla en ze ligt ook nu weer lekker in der bench te slapen!!