Hond drinkt niet als de baas niet thuis is.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Hond drinkt niet als de baas niet thuis is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 23:08

Onze hond, die inmiddels bij mijn zus en haar vriend woont, maar vroeger gewoon in het gezin zeg maar drinkt nooit als er niemand thuis is. Als we hem een lange tijd alleen hebben gelaten (wat hij overigens prima kan) en we komen thuis, is het eerst uitgebreid begroeten en dan gelijk met zijn snuffert de drinkbak in om maar zo snel mogelijk te kunnen drinken.

Hij heeft de drinkbak gewoon tot zijn beschikking als er niemand thuis is, maar hij drinkt gewoon niet?

Zijn er meer honden die dit doen? En weet iemand een reden van waarom hij dat niet zo doen. Ik vind het zo vreemd?

Nikka

Re: Hond drinkt niet als de baas niet thuis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:11

Blaft hij veel als jullie er niet zijn?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 23:14

nee hoor, helemaal niet. Althans vroeger in het oude huis bij mijn ouders niet. (gingen wel eens vragen bij de buren, maar die zeiden nooit wat te horen en als we thuis komen ligt hij altijd lekker te maffen in zijn mand oid)

In het huidige huis van mijn zus en haar vriend, zitten ze in een apartementje in een flat, waar nog wel eens mensen door het trappenhuis lopen. De hond is dit niet echt gewend en wil nog wel eens blaffen als hij dus mensen in het trappenhuis hoort. Maar verder dus niet.

Zoals ik al zei, hij kan prima alleen zijn, geeft geen enkele problemen. Het enige punt is dat hij dus gewoon niet drinkt.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:15

Ik heb er namelijk ook een die zich erg druk maakt als ik weg ga en als ik thuis kom ook snel begint te drinken.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:23

toen hij nog bij het hele gezin zat dronk hij toen wel?

mijn hond heeft ook heel lang niets gedronken of gegeten als wij niet thuis waren maar dit heeft zich door de jaren heen vanzelf opgelost...nu doet hij dit dus wel als wij niet thuis zijn.
Maar nemen wij hem ergens anders mee naar toen dan drinkt en eet hij ook een hele dag niet?
Heb mijn eigen er nooit druk over gemaakt...als hij dorst heeft zal ie vanzelf wel gaan drinken hoor...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 23:27

nee hij heeft het nooit gedaan. Ook niet toen wij nog thuis woonde bij mijn ouders (en ik en mijn zussen dus ook). Hij heeft geloof ik acht jaar lang bij ons gewoond toen ik nog thuis woonde. Ik ben nu 1,5 jaar uit huis en hij woont nu sinds ik denk een jaartje ongeveer vrij regelmatig tot vast bij mijn zus en haar vriend.

Nu heb ik me er nooit echt druk om gemaakt of zo, maar ik vind het gewoon vreemd en vraag me af of er iemand is die weet waarom hij dat dus niet doet.

Eten doet hij trouwens ook niet echt. Althans, voor zover we dat kunnen zien, want hij heeft niet gedurende de hele dag beschikking tot eten (hij schrokt zijn bak altijd in 1 keer leeg). Maar als hij een oortje krijgt of zo vlak voor we gaan, en we komen terug dan heeft hij daar nog niks van op. Als we vervolgens rustig op de bank gaat zitten, komt hij (na te hebben gedronken) dan gelijk bij ons liggen en gaat aan zijn oor liggen knouwen.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:44

mijn hond is ook een beetje zo
hij drinkt vaak niet omdat t water lauwig word in huis.. als ik m dan nieuw koud water geeft drinkt hij wel gewoon

beautylin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:36

Ik denk ook van het drukmaken.
Dat hij denkt, komen ze nu? komen ze nu?
En dan, Aah! daar zijn ze.
Ik heb dorst gekregen!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:39

mijn russel eet ook haar eten niet die ik 's ochtends geef als ik wegga...ze slaapt de hele dag en als ik dan thuiskom gaat ze pas eten...
terwijl de bull wel alles in 1 x opmaakt...
ach hond doet het er niet minder om dus ik vind het wel prima

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:33

Mijn hondje doet dat ook. Zodra ik weg ben gaat hij liggen slapen, en als ik thuis kom gaat hij meestal eerst snel drinken voordat hij mij begroet. Als hij erg veel dorst heeft drinkt hij snel een slokje, komt me snel begroeten en rent vervolgens snel terug naar de waterbak om die half leeg te slobberen Clown .
Hij doet dit al vanaf dat hij pup is en heeft er volgens mij nooit last van gehad. Hij is nu 6. Waarom hij dit doet is mij echt een raadsel Verward .

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 00:14

wij hebben in ons gezin ook een Jack-Russel (15 januari wordt ze al 12 Haha!) die al vanaf puppy aan bij ons is..
hij zou echt niet voor een weekje ergens anders kunnen blijven want dan gaat die helemaal niks eten/drinken enzo.

het zijn gewoon dieren die bang zijn dat ze je achter laten volgens mij!! Lachen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 01:18

op visite (weekje logeren) bij iemand anders gaat allemaal prima en zodra je thuis komt of weg gaat oogt hij absoluut niet gestressed. Dus kan me niet voorstellen dat het uit angst of stress komt.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:08

Mijn hond doet dat ook. Die oogt ook niet gestresd, hij gaat gewoon liggen slapen als ik weg ga. En als ik terug kom gaat hij gelijk drinken. Eten doet hij ook niet als hij alleen is. Maar hij doet het al zo'n elf jaar op deze manier en hij lijkt er geen last van te hebben.