hoe duur zijn shelty's ongeveer??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kazan

hoe duur zijn shelty's ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 14:10

Hallo,
ik ben van plan een shelty tekopen maar hoe duur zijn ze ongeveer??
en waar moet ik opletten bij de aanschaf?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: hoe duur zijn shelty's ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:29

kijk eens op de site van de rasvereniging. Die hanteren meestal vaste prijzen voor fokkers die bij de club zijn aangesloten.
Bij collies komen nogal eens oogziektes en HD voor. Ik weet niet hoe dat bij de shelties is, maar je kan vragen of de ouderdieren hier op getest zijn. Ik denk dat de rasvereniging wel meer tips en info heeft. www.nederlandsesheltievereniging.nl
Op de site staat dat een pup ongeveer 800 euro kost.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:30

Het zijn wel heel actieve en intelligente hondjes die beweging nodig hebben.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 02:11

Ik heb er zelf 1 en moet zeggen, het is een pracht van een dier!
Altijd gereserveerd, nooit opdringerig maar wel ontzettend gevoelig voor stemverheffingen, het is een dier met een handleiding. Geloof dat de onze iets van 400 gekost heeft maar we hebben meer moeten betalen omdat ze de kennelhoest had.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:45

Ik denk idd dat je voor een gezond en correct dier met goede afstamming, waarbij de ouders getest zijn op erfelijke afwijkingen zoals HD, het beste bij een rasvereniging kunt kijken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:51

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:14

Cassidy schreef:
Ik denk idd dat je voor een gezond en correct dier met goede afstamming, waarbij de ouders getest zijn op erfelijke afwijkingen zoals HD, het beste bij een rasvereniging kunt kijken.

Mee eens, NOOIT je hondje op marktplaats oid kopen!! Tenzij het een advertentie van een erkende fokker is natuurlijk Knipoog
Ik heb dezelfde vraag gesteld toen ik mijn hondje ging kopen, en mij werd het ook sterk afgeraden om een hondje van marktplaats te halen. En achteraf ben ik daar zó blij om. Ik heb er nu eentje met stamboom en het is echt een plaatje van een dier. Zeker als ik ze vergelijk met de foto's op die verkoopsites...

Je bent wel wat meer kwijt bij een fokker (ik weet niet hoeduur een shelty precies is) maar je hebt dan ook wel wat Lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:23

Armaris schreef:
Altijd gereserveerd, nooit opdringerig maar wel ontzettend gevoelig voor stemverheffingen, het is een dier met een handleiding.

Die van mij is dus super opdringerig. Clown Maar het zijn wel superleuke hondjes. Ik heb er zelf ook één, wij hebben er 900 euro voor betaald. Inderdaad op de stamboom letten, erfelijke afwijkingen en dat soort dingen, geen hond van Marktplaats nemen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:23

Ik vind het wel opvallend dat er nu een sheltie op martkplaats staat, en daarnaast nog twee advertenties met de de waarschuwing voor broodfokkers. En wees eens eerlijk, is erg koddig, dat puppekoppie, maar veel te smal, als je vergelijkt met alle foto's van shelties op de links via de startpagina.