Mijn 2 nieuwe kleine konijntjes 9 weken oud

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Mijn 2 nieuwe kleine konijntjes 9 weken oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 23:08

Hoi iederene.

Ik heb niet zulke duidelijk foto's van ze maar wil ze toch even showen. Afgelopen maandag heb ik Bugs in laten slapen. Hij heeft waarschijnlijk een hersenbloeding gehad en daardoor was hij verlamd geraakt. Daarom hebben we hem in laten slapen. Maar zijn broertje zat nog zo zielig in zijn hokje. Dat hem even 2 vriendjes hebbe ngekocht. Ze zitten nog wel appart. Ik heb het hokje even in 2 gesplitst en gaas er tussen gedaan zodat ze rustig aan elkaar kunnen wennen. Dit zomer mogen ze vrolijk i nde grote ren. Als alles goed gaat ag Bunny er dan ook bij. Maar we doen het rustig aan. Bunny is namelijk ook al 10 jaar oud en weet niet of hij konijntjes van 9weken oud accepteert nu ze appart zitten gaat het prima.

Afbeelding
Oude Bugs

Afbeelding
Bunny

Afbeelding
Knabbel en Babbel

Afbeelding
Babbel

Afbeelding

appiesjappie

Re: Mijn 2 nieuwe kleine konijntjes 9 weken oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 19:18

Wat vinden jullie er van?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 23:29

Sterkte met het verlies van Bugs.
En wat een leuke kleintjes! Zullen nog wel flink aan de maat worden Haha! Is Bunny gecastreerd en zijn dit 2 dametjes? Ik zie bij de kleintjes geen hooi wellicht hangt het in een ruifje oid, maar het is wel heel belangrijk Haha! Plaats je foto's als ze groter zijn en een koppel?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 00:15

[BB] -> [BB-ITP] Lachen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 15:13

Dankjewel. Bunny is niet geacastreerd en als het goed is zijn knabbel en bbael 2 mannetjes. Dat hoop ik. De man waar ik ze van kocht vertelde mij dat het mannetjes waren maar het is soms moeilijk te zien. Hooi heb ik gisteravond in hun hokjes gelegd. Bunny eet er namelijk niks van dus had er even niet ana gedacht om ze dat te geben. Ik zal hier ook fotó's plaatsen als ze straks wat groter worden. Ze zaten al bij elkaar in het hok toen ik ze kocht. Groetjes

Faniek schreef:
Sterkte met het verlies van Bugs.
En wat een leuke kleintjes! Zullen nog wel flink aan de maat worden Haha! Is Bunny gecastreerd en zijn dit 2 dametjes? Ik zie bij de kleintjes geen hooi wellicht hangt het in een ruifje oid, maar het is wel heel belangrijk Haha! Plaats je foto's als ze groter zijn en een koppel?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:11

Ik ga dan heel en heel hard voor je duimen dat 3 mannen bijelkaar goed gaat. Dat het met de vorige 2 goed ging, dat kan omdat het ook nog eens Nederlandse hangoor dwergjes zijn die over het algemeen nogal wat rustiger zijn, maar ik bang dat dit vroeg of laat fout gaat. Ik zou deze oude man zeker niet nog 2 jonge heren met straks volle hormonen bij koppelen, zoiezo 2 mannen gaat 99% van de keren fout en je had heel veel geluk met de vorige 2. Misschien dat je het voor kan blijven als je, ze tijdig laat castreren.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:12

zeer leuke beestjes Lachen mooie kleuren enzo.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 22:42

Faniek schreef:
Ik ga dan heel en heel hard voor je duimen dat 3 mannen bijelkaar goed gaat. Dat het met de vorige 2 goed ging, dat kan omdat het ook nog eens Nederlandse hangoor dwergjes zijn die over het algemeen nogal wat rustiger zijn, maar ik bang dat dit vroeg of laat fout gaat. Ik zou deze oude man zeker niet nog 2 jonge heren met straks volle hormonen bij koppelen, zoiezo 2 mannen gaat 99% van de keren fout en je had heel veel geluk met de vorige 2. Misschien dat je het voor kan blijven als je, ze tijdig laat castreren.

Met bBugs en Bunny is het goed gegaan. Geen probleem. We doen ze ook neit zomaar direct bij elkaar. Het hokje is nu gesplits in 2en met gaas er tussen. Ze kunnen al snuffelen en het gaat perfect tot nu toe. Als je ze van jngs af aan bij elkaar doet is het geen probleem. Het word inderdaad wat lastiger om Bunny te koppelen met de jonkies. Maar we zien wel andsers maken we de buitenren ook kleiner. Geen probleem. Bunny is ook al heel oud en weet ook niet hoe lang hij blijft leven. Bunny kwam ook niet uit hetzelfde nesje als Bunny. Het zijn trouwens geen dwerg hangoor konijnen die zijn nog iets kleiner. Voor zover ik het weet. Maar we zien wel wat er gaat gebeuren.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 22:42

lana_te schreef:
zeer leuke beestjes Lachen mooie kleuren enzo.

Dankjewel

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:46

kleinelinda schreef:
Faniek schreef:

Met bBugs en Bunny is het goed gegaan. Geen probleem. We doen ze ook neit zomaar direct bij elkaar. Het hokje is nu gesplits in 2en met gaas er tussen. Ze kunnen al snuffelen en het gaat perfect tot nu toe. Als je ze van jngs af aan bij elkaar doet is het geen probleem. Het word inderdaad wat lastiger om Bunny te koppelen met de jonkies. Maar we zien wel andsers maken we de buitenren ook kleiner. Geen probleem. Bunny is ook al heel oud en weet ook niet hoe lang hij blijft leven. Bunny kwam ook niet uit hetzelfde nesje als Bunny. Het zijn trouwens geen dwerg hangoor konijnen die zijn nog iets kleiner. Voor zover ik het weet. Maar we zien wel wat er gaat gebeuren.

Dwerghangoren zijn groter dan ze lijken hoor Knipoog Maar dat terzijde.

Ik ga heel hard voor je duimen dat deze 2 heren met elkaar over weg kunnen blijven gaan, want dat Bugs en Bunny zo goed met elkaar gingen, geeft 0,0 garantie dat deze 2 heren met elkaar over weg blijven kunnen. Hangoren zijn zoiezo rustiger van aard. Ik fok NHD en zit al een tijd in de konijnen, maar er zijn maar weinig rammen die ik samen goed heb zien gaan. Ik hoop dan ook wanneer de hormonen gaan opspelen dat dit koppel een koppel blijft, maar de kans geef ik 1%. Het is namelijk niet iets waarvan je zegt geen probleem. Bij mij krijgen mensen rammen niet eens samen mee.

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:57

3 rammen bij elkaar Verward Dat lijkt me niet de beste combinatie. rammen kunnen vaak als ze jong zijn nog wel bij elkaar maar na 3 maanden gaan de hormonen opspelen en dan gaan ze vechten. Dat het de vorige keer goed is gegaan is meer geluk dan wijsheid. Ik zal niet zeggen dat het niet kan, maar de kans dat het fout gaat is vele malen groter.
De beste combi is een ex-ram met voedster.

Ik wens je veel succes, maar weet dat je ze waarschijnlijk altijd gescheiden zal moeten houden.

p.s. als het koppelen dan mislukt zou ik je rammen laten castreren en ze elk een leuke voedster geven (uit de opvang bijvoorbeeld).

p.s.2. ze zien er wel super schattig uit.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 14:54

Ik heb eerst wel informatie opgezocht over deze konijnen die ik nu gekocht heb. Dit zijn lortharinger konijnen en zij zijn rustige konijnen en makkelijker te koppelen dan andere konijnen. Tenminste deze informatie is mij verteld en stond ook op internet. Mijn buurjongen heeft ook 2 rammen gehad ging ook prima. Mijn nichtje heeft ook 2 rammetjes. Maar we zien wel wat er gebeurd anders wroden gecastreerd of moet er een ander oplosisng gezocht worden nu gaat het nog prima.

Dwerghangoren zijn groter dan ze lijken hoor Knipoog Maar dat terzijde.

Ik ga heel hard voor je duimen dat deze 2 heren met elkaar over weg kunnen blijven gaan, want dat Bugs en Bunny zo goed met elkaar gingen, geeft 0,0 garantie dat deze 2 heren met elkaar over weg blijven kunnen. Hangoren zijn zoiezo rustiger van aard. Ik fok NHD en zit al een tijd in de konijnen, maar er zijn maar weinig rammen die ik samen goed heb zien gaan. Ik hoop dan ook wanneer de hormonen gaan opspelen dat dit koppel een koppel blijft, maar de kans geef ik 1%. Het is namelijk niet iets waarvan je zegt geen probleem. Bij mij krijgen mensen rammen niet eens samen mee.[/quote]

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 14:55

Dankjewel voor jullie advies. We houden ze goed in de gaten. En als het mis gaat moeten we nog maar even kijken wat er allemaal veranderd moet worden. Tot nu toe gaat het nog goed ze zij nnu 9 weken oud

Boris94 schreef:
3 rammen bij elkaar Verward Dat lijkt me niet de beste combinatie. rammen kunnen vaak als ze jong zijn nog wel bij elkaar maar na 3 maanden gaan de hormonen opspelen en dan gaan ze vechten. Dat het de vorige keer goed is gegaan is meer geluk dan wijsheid. Ik zal niet zeggen dat het niet kan, maar de kans dat het fout gaat is vele malen groter.
De beste combi is een ex-ram met voedster.

Ik wens je veel succes, maar weet dat je ze waarschijnlijk altijd gescheiden zal moeten houden.

p.s. als het koppelen dan mislukt zou ik je rammen laten castreren en ze elk een leuke voedster geven (uit de opvang bijvoorbeeld).

p.s.2. ze zien er wel super schattig uit.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:37

2 rammen met elkaar is de meest slechte combinatie. Rammen gaan op den duur alleen maar op elkaar rijden en daarbij trekken ze vacht uit de nek, dus dan heb je straks kale konijnen.
En ik zie dat ze ook geen groot hok hebben, dan heeft het echt een kans van 0.0 dat het zal slagen. Het is alleen maar zielig en als de hormonen opspelen, zeker in het voorjaar ben ik bang dat ze zullen vechten tot de dood Scheve mond

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:24

Het zijn hele leuke konijnen, maar ik ben het eens met de vorige bokkers. 2 mannen samen is al niet echt slim, maar 3 samen kan al helemaal fout lopen.

Zelf heb ik wel 2 rammen samen, en voordat je zegt : zie nou wel dat het kan...
Het is hier gruwelijk mis gegaan!
Kismo is mijn 4,5 jarige Hollander ex-ram. Echt een goedzak, vind echt alles goed! Maar ik vond het toch wel sneu dat hij alleen zat. Ik had er een konijntje bij gehaald, een voedster. Ik heb zelf ook nog gecontroleerd en ja, dit moest echt een voedster zijn.

Ik heb gewacht tot Keltya (het andere konijntje) oud en sterk genoeg was om gekoppeld te worden. de koppeling verliep echt perfect!!! Ik was echt zo blij, want ik had het zo getroffen.

Keltya reed op een gegeven moment continu op Kismo's hoofd. Nu wist ik wel dat zowel voedsters/rammen dit ook doen uit dominantie. Maar ik besloot toch nog maar weer eens te kijken of Keltya een voedster was, want dat had ik niet meer gedaan sinds ik hem kocht. Het bleek dus een ram te zijn.

Alles ging verder nog goed, Kismo liet zich willig rijden en Keltya liet verder geen andere hormonale trekjes zien. Ik heb ze dus gewoon bij elkaar gelaten.

Totdat....
Keltya een bebloedde penis had. Kismo had hem gebeten toen Keltya op z'n kop reed. Het was een ontzettende gevaarlijke situatie want alles rondom het geslachtsdeel was enorm opgezwollen. Ik wist dus dat er een mogelijkheid was dat Keltya misschien nooit meer zou kunnen plassen/keutelen, en daarmee zichzelf dus vergiftigen.
Gelukkig is alles goed gekomen en na een goede rustperiode en Keltya's castratie heb ik ze weer proberen te koppelen. Maar dit ging allemaal niet zo goed. Nu een aantal weken later zijn ze dan weer eindelijk samen.

Ik hoop dat je na mijn verhaal goed beseft dat het dus ook verschrikkelijk mis kan gaan. En dat je gewoonweg ontzettend veel mazzel hebt gehad met je vorige 2 rammen bij elkaar!
Verder sluit ik me helemaal bij Boris94 aan!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:01

aaah wat lief

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 22:38

Het hok is wel groter maar er zit gaas tussen daarom lijkt het heel klein. Ik heb nog ene konijnenhokje dus als het meot kunenn ze daar nog in

Nimmedor schreef:
2 rammen met elkaar is de meest slechte combinatie. Rammen gaan op den duur alleen maar op elkaar rijden en daarbij trekken ze vacht uit de nek, dus dan heb je straks kale konijnen.
En ik zie dat ze ook geen groot hok hebben, dan heeft het echt een kans van 0.0 dat het zal slagen. Het is alleen maar zielig en als de hormonen opspelen, zeker in het voorjaar ben ik bang dat ze zullen vechten tot de dood Scheve mond

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 22:40

Ik let goed op ze en als het echt niet wil komen er wel ander oplossing ik heb nog een hokje en ik heb nog een ren. Dus als het echt niet wil zet ik ze appart en kijken wel verder.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 22:43

Hoi mesen

Ik zou nog even doro geven hoe het met ze gaat.
Het gaat helemaal super!! Ze groeien als kool en gaan zo af en toe bij elkaar in het hok. Ze dekken even op elkaar en daarna gaan ze lekker naast elkaar zitten. Dus het gaat super. Ik heb gisteren nog wat foto's gemaakt!! Hier komen ze.!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding