Wie heeft er zo'n ding ooit gebruikt?
Ik woon sinds kort in een huis met tuin en omheind met schutting. Mijn kat heb ik sinds 3 maanden en de eerste 2 maanden woonde ze op mijn appartement. Daar was niks aan de hand maar nu ze buiten ziet wil ze graag naar buiten. Ze loopt echt veel en zielig te jammeren en helemaal in trance naar buiten te staren.
Ik heb haar paar keer aan een lijntje gehad maar kunnen zeggen dat dat na 10 minuten echt niet geslaagd is. Dan is ze het beu en gaat ze trekken en daarbij vindt ze het sowieso niet leuk. Ook kan ik dan nog niet weg lopen of weggaan en haar buiten laten. Als ze ff buiten is geweest is ze daarna binnen wel weer rustig.
Nu is ze tweede kerstdag bijna ontsnapt. Ik liet haar buiten en toen ik ging kijken waar ze zat, zat ze al op eentuinstoel in de starthouding om de schutting op te springen, ik was echt NET op tijd.
Mijn huis staat aan een drukke hoofdstraat vh dorp, ik heb een brandgang en dan komt mijn schuttingdeur, dus als ze de verkeerde kant op gaat zit ze in de brandgang en moet ze nog 1 schuttingdeur met pinnetjes over. Als ze over de schutting springt zit ze bij de buren of achter mijnhuis zo in een woonwijk en kan je haar niet meer vangen. Niet echt ideaal te noemen. Ook is ze heel mooi en lief dus mocht iemand haar vinden en leuk vinden dan ben ik bang dat ze haar houden.
Ik heb al over verschillende opties nagedacht.
- Kattenren, kostbaar, niet mooi en is ook maar beperkt, de vraag is of dat haar wel bevalt. Daarbij kan ze nog niet binnen en buiten lopen omdat ik de ren NOOIT zo kan maken dat ze vanuit een kattenluikje erin kan.
- Lijntje, vind ze niet leuk, nog ontsnappingsgevaar en ik kan haar niet alleen buiten laten en weggaan.
- Stroomdraad op de schutting, de schutting is niet zo hoog en de vraag is of dit haar tegenhoudt? Iemand die dat wel heeft entipshoe ze het vastmaken/hoeveel draadjes etc....
- Onzichtbare fence.....tja het is mooi en dan zou ze vanuit een kattenluikje binnen en buiten kunnen. Alleen ik heb het gevoel van ' zielig' erbij en ik weet niet of het wel zo goed helpt, bult geld kwijt. Ook mag het halsbandje niet meer dan 12 uur om dat ik weet....
Dus wie heeft zoiets gebruikt en weet te vertellen of het werkt????