Wat doen jullie ermee? Mijn konijnen staan het hele jaar buiten. 31december gaan ze natuurlijk naar binnen en wil ik ze pas 1januari in de middag weer buiten zetten. Maar we hebben nu al ontzettend veel knallen en ik zie gewoon dat ze bang zijn en weet niet wat ik met ze moet doen. Ik wil ze niet binnen zetten dat is veelste warm voor ze. Alleen 31december 1 nachtje mogen ze naar binnen. Maar wat doen jullie er voor?
Wij laten ze buiten ( ook met oud en nieuw ) en we gooien oude lichtdichte rolgordijnen over de hokken zodat ze de flitsen niet zien. Verder ga ik om 12 uur naar ze toe en geef ik ze een worteltje oid om ze bezig te houden
Oh jee, heb ik nog niet over nagedacht. Mijn konijn staat dit jaar voor het eerst hele jaar door buiten. Zet hem denk ik maar in de garage of in het tuinhuisje, het lijkt me niet de bedoeling dat ie aan kamertemperatuur went...
Ik heb ze altijd buiten laten zitten. Heb al 8 jaar konijnen buiten. Binnen zou ik hem zoiezo niet zetten. Grote verschillen qua tempratuur is niet goed voor een konijn. Leg gewoon een kleed oid over zijn hok. Wij hebben er een heel groot canvas doek voor, wat fout was geprint, dus hebbenw e zo gratis gekregen. Helpt ook goed tegen inregenen bij de konijnen
Nee, dat wil ik dus ook niet dat ze aan de kamertemperatuur wennen want dan kunnen ze niet meer naar buiten. Daarom wil ik ze alleen 31december binnen zetten. Omdat dan rond 12u de vuurwerk echt extreem is. Ik ben helaas niet thuis om rond 12u even bij ze te gaan kijken. En me buren zijn er ook niet dus die kunnen ook niet even kijken. Ik ben wel rond 2u half 3 's nachts weer thuis. Als het rustig is wil ik ze dan weer buiten zetten.
Kun je hem niet in de garage zetten ofzo? Mijn konijnen blijven wel altijd buiten, ben er ook niet altijd bij, maar als ik er bij ben dan zijn ze wel wat nerveuzer maar niet dat ze helemaal beginnen te stressen. En ze hebben plekken om te kunnen gaan 'schuilen'.
Ik kan ze niet binnen zetten.. Is hok ietsje te groot voor.. Denk dat ik ze maar opsluit in nachtgedeelte met grote pluk hooi, dan overleven ze het wel.
die van mij blijven gewoon met zijn tweetjes buiten
s'nachts hang ik een grote oude deken voor het hok zodat ze donker zitten en zich dan veiliger voelen. morgen avond maak ik hem goed nat zodat het niet in brand kan vliegen als er toch vuurwerk op komt.
ze rennen wel even heen en weer,maar dat is maar even als het echt hard gaat knallen. valt me trouwens heel erg mee hoe ze nu op vuurwerk reageren, achter mijn huis staan ze best te knallen,maar de nijnen zitten gewoon te eten
Hier blijven ze lekker buiten. Ik was eerder altijd erg bang dat ze het eng zouden vinden. Elke keer weer ging ik kijken of ze rustig waren. Ik trof altijd slapende konijnen aan...ben nu niet meer zo bang dat ze het eng zouden vinden Nou zitten ze hier ook wel tegen een bosrand aan en is hier niet heel veel vuurwerk.
Onze 6 konijnen blijven ook gewoon buiten Ze hebben een binnenstuk om in te gaan schuilen als ze willen. Het is niet slim om konijnen, zelfs maar voor zo kort, binnen te zetten. Als ze dan terug naar buiten moeten, is het een groot temperatuurverschil met binnen, en dat is niet gezond voor konijnen.
Daar had ik nog niet over gedacht, maar ze blijven gewoon buiten, ze kunnen naar binnen en een beschut plekje zoeken en ik woon aan een doorlopende weg, ver van de woonwijken, dus ze zullen er geen last van hebben.
Ik kan ze niet binnen zetten.. Is hok ietsje te groot voor.. Denk dat ik ze maar opsluit in nachtgedeelte met grote pluk hooi, dan overleven ze het wel.
Maar hoezo opsluiten in het nachthok? Want ze kunnen tochz elf kijken of ze in het nachthok of '' dag''hok willen? ---
Binnenzetten, tsja. Is niet zo goed voor ze, maar moet je zelf weten.
Die van mij blijft gewoon buiten, maar die heeft soort van fouliere en het is een vlaamse reus van 10 kilo dus die zet je niet ff binnen. Het wordt wel de eerste keer dat hij oud en nieuw alleen zit, maar ja ik merk het wel, hij zit veilig in zijn hok, verder kan ik ook weinig doen.
Ik heb ze nu in de schuur staan met de radio aan. Gezellig bij de paarden en katten in de schuur. Ze zijn nog wle bang maar meer kan ik er ook echt niet aan doen.
Ik laat ze gewoon buiten staan. Ze zijn helemaal niet bang. Het is echt superslecht om je konijnen voor een dag naar binnen te doen. Je konijnen hebben al een wintervacht en zijn niet gewend aan de hoge tempraturen binnen.
Ik heb ze wel binnen in me kamer met het raam open, er wordt bij ons heel veel geschoten. Er is bij iemand die ik ken een rotje op het hok gekomen en toen heeft het konijn en hartaanval gehad. Ik wil niet dat dat bij mijn konijntjes ook gebeurd
Wij deden altijd een skislaapzak erover heen, Wel lucht naarbinnen maar ze kunnen geen flitsen zien. En natuurlijk laat voeren. konijnen zijn nu helaas overleden