Konijn castreren of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Konijn castreren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 20:08

Ik heb een ram van een maand of 5 oud (precieze geboorte datum weet ik niet) en hij word 'een tikkeltje ondernemend'.

Nijn (origineel he Clown ) is niet echt agresief, maar hij sloopt alles wat hij tegen komt (dozen, WC rollen, speelgoedjes) en heeft als nieuwe hobby zijn ren open maken (en echt met grof geweld). Hij heeft ook een balgevoel ontwikkeld waar menig prof voetballer jaloers op zou zijn Knipoog.

Maar het sloop, ontdek en ondermeen gedrag word de laatste paar weken echt extreem veel erger. Aan de ene kant wel grappig, maar we zijn toch wel bang dat we straks helemaal een losgeslagen Nijn hebben.

Is castreren een optie hiervoor of is hij waarschijnlijk aan het pubberen en gaat het vanzelf weer over?

Faniek

Re: Konijn castreren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:37

Hij is zeker nu aan het puberen, maar van een castratie kunnen ze wel rustiger worden. Dat is altijd lastig te zeggen.
De andere voordelen zijn minder kans op sproei en rijgedrag. En hij kan natuurlijk een maatje krijgen dan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 20:43

Sproeien en rijen doet hij (nog) niet, dus daar hoef ik het (nu nog) niet voor te doen.

Hij is heel lief, gezellig, knuffelig, alleen een beetje los geslagen (zo erg dat hij gister z'n ren ook open gekregen heeft en vandaag de hele dag geprobeerd heeft, hij is niet gek Knipoog ).

Ik ga het maar even aan kijken denk ik. Word hij echt te mans is het helaas voor z'n manlijkheid.

Heb nu 3 heel verschillende mannen in mijn bezit. Een moord lustige dwerghamster(alles wat z'n kooi binnen komt grijpt hij, en hard ook), een hyper actief konijn en een sulletje van een pony. Wat voor extreme kunnen we nog meer krijgen?

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:46

Ik denk dat je hem toch beter kunt castreren.Dat is voor hem ook prettiger zodat ie tot rust kan komen zeg maar.(geen last meer van hormonen)

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:05

Je konijn heet toch Napoleon? Haha!

Wel lastig dat ie zo doet, denk dat je t beste even kan afwachten, als t dan nog niet over is dan maar castreren.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 12:12

Dat riep niet, dus het is snel Nijn geworden Knipoog.

Ik kan er de lol ook nog wel van in zien hoor Lachen. Maar als hij zo gestoort blijft word het wat minder grappig.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 13:29

Lavien schreef:
Ik denk dat je hem toch beter kunt castreren.Dat is voor hem ook prettiger zodat ie tot rust kan komen zeg maar.(geen last meer van hormonen)

Ben ik het helemaal mee eens,
Mijn Konijn kon je eerst niet pakken zonder dat hij naar je hand greep, hij sproeide ook als er iemand te dicht in de buurt kwam.
Nu hij gecastreerd is, is hij heel erg rustig. Dus het is voor je konijn lekkrder denk ik

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 13:55

is zijn hok wel groot genoeg en heeft hij wel iets te doen?(castreren en maatje geven misschien?) is het niet gewoon verveling?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 16:59

Hij heeft het grootste hok wat de Welkoop heeft. En een ren in de huiskamer.

Hij heeft een voerbal, een hooibal, kartonnen dozen (super vind hij die), een balletje en wat al nog meer af en toe langs komt. Speeltjes genoeg dus zou je denken.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:20

Ik zou hem lekker laten castreren, zijn hormonen razen door zijn lijf en hij kan er niks mee, hij zit alleen zichzelf maar in de weg.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:16

Ik heb mijn ram ook laten castreren, worden ze rustiger van en kunnen ze ook samen met andere soortgenootjes, dat was doorslaggevend voor ons Lachen