Ik heb een hond, zijn moeder is een kruising boerenfox x shih tzu en zn vader is een amerikaanse staffordshire terrier. Hij is inmiddels 4,5 jaar oud. Ik heb hem vanaf 3,5 maand.
Ik had hem met mijn toenmalige vriend gekocht, we woonden niet samen, dus een soort van co-ouderschap

Toen ging ik samenwonen met mn huidige vriend, er kwam ook een kitten bij, zodat de hond niet teveel alleen zou zijn. Nou moest Kai niet veel van de kat hebben, maar het ging wel redelijk samen.
Na een tijdje kwam Kai erachter dat hij deuren open kon maken door met zn voorpoten op de klink te springen. Daar waren wij minder blij mee, want dan kwam hij 's nachts ineens op de slaapkamer en dat hoeft van mij niet. Dus wij de klink omhoog gezet, kon Kai de deur niet meer open maken.
En toen begon het, het hoe of waarom weet ik niet, maar hij heeft dus (wrs omdat hij de deur niet openkreeg) het kozijn van de deur helemaal vernield, overal lagen splinters en er zat zelfs bloed op het hout. Dat heeft hij later ook nog een keer bij de voordeur gedaan.
Inmiddels is de kat sinds een paar weken weg, die heeft een nieuw huisje bij een kennis van mij, omdat Kai steeds agressiever werd naar de kat toe.
Maar elke keer als we gaan slapen, dan wordt Kai helemaal gek, gaat piepen, janken, huilen (als een wolf zeg maar) en springt keer op keer tegen de deur aan. We hebben toen een tijdje de tussendeur open gehouden, dan kon hij in de keuken en de overloop, maar dan maakte hij dus ook onze slaapkamerdeur open en dat willen we dus ook niet.
Dus nu:
Hebben we elke avond een piepende, jankende hond die tegen de deur opspringt en deze dus ook bekrast met zijn nagels (we hebben de deur expres nog niet geschilderd). Hij trilt ook helemaal als wij naar boven gaan 's avonds. De staart tussen de pootjes, oren plat en trilt als een rietje.
We hebben geprobeerd te negeren, want negatieve aandacht is ook aandacht, maar het wordt gewoon niet minder.
Hij logeert wel eens bij mijn ouders thuis, daar piept hij helemaal niet. Hij maakt dan wel vaak de tussendeur open, loopt een paar keer op en neer de trap af en that's it.
Hij heeft nu voor het eerst bij mn schoonouders gelogeert en daar heeft hij dus geprobeerd de deur naar de garage te openen, maar die zat op slot. En toen heeft hij de sierstrips op de 1 of andere manier eraf gekregen en die kapot gekauwt.
Wie heeft dé tip om onze hond gewoon weer rustig te krijgen, dat hij ook gewoon gaat slapen 's avonds? Hij heeft een kussen beneden, mag op de bank, heeft water en brokjes, speeltjes, kauwbotje en het blijft aangenaam warm beneden. Ik weet het echt niet meer