Volle bullmastiff?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovely82

Volle bullmastiff?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 13:34

Mijn vriendin heeft vorige week een puppy gekocht van 6 maanden, kunnen jullie zien of dit een echte bullmastiff is of een kruising? Mijn vriendin twijfelt er namelijk over, ik ken het ras persoonlijk niet goed genoeg voor, daarom vraag ik het aan jullie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

oOoKellyoOo

Re: Volle bullmastiff?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 13:38

Je pup is nog vrij jong om dat nu al te kunnen zeggen, Als ie dalijk een paar maanden verder is kan ik het wel zeggen. Opzich heefd hij wel een wat langere neus, De bull wat ik kan heefd een wat kortere neus. Maar zoals ik zeg 6 maanden is nog jong om met zekerheid te zeggen.

En als ik eerlijk ben moet het perse een zuiver ras zijn? Als hij maar lief en gezond is, toch.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 13:39

nee hoor het is gewoon uit nieuwsgierigheid van mijn vriendin, ze heeft hem niet gekocht om dat ze percee een zuiver ras wilde, anders had ze er 1 gekocht met stamboom papieren.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 13:42

Zonder stamboom kan je nooit zeggen of een hond raszuiver is. De voorouders zijn tenslotte dan niet bekend.
Bullmastiffs heb je ook verschillende typen in. Sommige hebben wat meer neus dan anderen.
Overigens ben ik van mening dat als je een rashond wilt deze altijd met stamboom moet zijn. Dat is n.l. de enige manier om evt. raszuiverheid vast te stellen en je kan als je je er in verdiept de lijnen nagaan op type, erfelijke aandoeningen, etc.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 13:47

BrankaZ schreef:
Zonder stamboom kan je nooit zeggen of een hond raszuiver is. De voorouders zijn tenslotte dan niet bekend.
Bullmastiffs heb je ook verschillende typen in. Sommige hebben wat meer neus dan anderen.
Overigens ben ik van mening dat als je een rashond wilt deze altijd met stamboom moet zijn. Dat is n.l. de enige manier om evt. raszuiverheid vast te stellen en je kan als je je er in verdiept de lijnen nagaan op type, erfelijke aandoeningen, etc.

Nee dat weten we maar vind je hem als je hem zo bekijkt een bullmastiff?

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 13:59

Er zijn zoveel verschillende bullmastiffs dat ik denk dat het heel moeilijk is/wordt om het zeker te weten, en helemaal op dit moment..

Maar het is wel een snoepie eerste klas.... heel veel plezier er mee!