Fietsen met de hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NeandroD

Fietsen met de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 01:46

Vanmiddag ben ik gaan fietsen met mijn hond (een labrador van 5 jaar) aan de lijn.
Nou doe ik dit niet zo vaak aan de lijn, want dan loopt hij zo sloom, echt je kunt beter gaan lopen. Als ik hem los laat in het bos, en ik fiets, dan rent hij wel netjes mee op mijn tempo. Ik heb vanmiddag echt geprobeert om hem harder te laten lopen, maar hij luistert gewoon echt niet. Als hij aan de fiets loopt, aan de lijn "draaft" hij in een super langzaam tempo. Terwijl als hij in het bos los loopt, hij gewoon ook "gallopeerd".
Het is misschien een beetje een lastig verhaal, maar hopelijk begrijpen jullie het.
Nou is mijn vraag dus of iemand anders snap waarom dit zo is en zo ja weet wat ik eraan moet veranderen?
Het is namelijk echt heel lastig omdat je hierdoor nooit ergens heen kan met de fiets met de hond omdat het ongeveer net zo snel gaat als lopen.
Hopelijk is er iemand die me kan helpen!

AaronYve

Re: Fietsen met de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 02:27

Geen idee.. misschien een wat aan de luie kant hondje?
Het kan wellicht helpen om wat meer conditie op te bouwen en wat vaker te gaan fietsen, kleine stukjes en niet te hard.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 02:33

dat vraag ik me ook af ja! doet die van ons ook. Hoewel die ook wel 'galoppeert' maar we laten haar ook regelmatig langs de auto rennen (wat die heerlijk vindt Haha!) en dan gaat ze súper snel... en langs de fiets niet??

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 03:11

Misschien moeten jullie eens een beetje doorfietsen voor de hond gaat galopperen Clown

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 09:08

Draven naast de fiets is beter dan galopperen voor je hond hoor. Ja
Mijn hond draaft ongeveer 14 km/u. Niet erg hard, maar zo kan ze wel even lekker rennen. Lachen

Maarrr mijn andere hond loopt vast naast de fiets ook voor geen meter door, en los wel..

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 13:18

Misschien heeft de hond in het bos wel een motivatie om hard te lopen (iets gezien, een balletje, andere geuren, ...), en naast de fiets niet. Galloperen is inderdaad niet aan te raden om gedurende een langere tijd te doen met de hond, is veel te belastend als dit erg monotoom gebeurd.

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 18:53

Bedankt voor jullie reacties!
Haha!
Maar hij is gewoon niet vooruit te branden. En zodra ik hem los laat in het bos gaat hij gelijk rennen, ook zonder bal of wat dan ook, dan rent hij gewoon netjes mee!
Het is ook zo dat hij gewoon super sloom "draaft". Kijk als die nou een beetje door zou lopen,maar het is ongeveer op loop tempo haha!
Ik snap wel dat hij het minder leuk vind aan de riem, maar dat hij gewoon echt niet mee loopt is best lastig omdat het ook echt super handig zou zijn als die gewoon ergens mee naar toe kan op de fiets.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:26

Mlies heeft wel gelijk, draven is veel beter als galopperen, misschien gewoon langzamer fietsen?