Sinds onze hond uitgevonden had dat ze op het ijs kon (hiervoor zwom ze altijd en dronk water uit de sloot) ging ze constant op het ijs en speelde lekker met alle kinderen die toen op het ijs waren.
Nu begint het ijs te smelten en is op sommige stukken dus ook al weg.. alleen dat weerhield mijn hond vandaag niet om weer op het ijs te gaan toen ze een hond aan de overkant zag... alleen toen kon ze daarna niet meer terug.. elke keer hoorden ze gekraak van het ijs en dan liep ze weer terug van de kant af. Dood eng vond ik het en ze durfde niet te komen ook niet voor een koekje (en dan weet ik dat ze heel bang is)
Het baasje van de andere hond aan de overkant probeerde haar ook te roepen maar zag toen dat het ijs daar nog dunner is en liep toen door (terwijl ze halverwege op het ijs zat door hem!)... uiteindelijk is ze dus door het ijs gezakt en gelukkig naar mij toe gezwommen, waarna ik haar eruit kon trekken. Oh wat ben ik blij dat het goed was gegaan, ik was me doodgeschrokken toen ze er opstond en was blij toen ze weer op de kant stond..
Ik pas voortaan erg op met haar als het gevroren heeft want ik wil niet nog een keer dat ze door het ijs zakt.. Onze vorige hond, ook een Jack Russel, is ook al 2 keer door het ijs gezakt en die moesten we er ook uithalen toen. Misschien leert ze er nu van (of niet.. ><)