Cavia's sloom van poezenferomonen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Cavia's sloom van poezenferomonen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 20:33

Clown Heb ik weer hoor Nagelbijten / Gniffelen

Onze poezel is zwaar van streek door het vuurwerk (ja, nu al Scheve mond ) en dus hebben we zo'n ding voor in het stopcontact wat dan feromonen verspreid. Dat hebben we eerder gehad, en ze wordt er echt rustiger van Ja anders komt ze in een neerwaartse stress-spiraal, waar ze zelf niet meer uitkomt. Heel sneu allemaal. Maar, sinds ik vier maanden in Ierland heb gezeten, wonen de caafs in de woonkamer. Heel gezellig, hebben ze een boel te zien en 'aanspraak' enzo. Beter dan stilletjes op mijn onbewoonde kamer Knipoog Nou ja, dat bevalt dus wel, dus nou wonen ze daar ook nog gewoon, nu ik gewoon weer thuis ben. Maar, ze zijn zo sloom! Volgens mijn moeder kon je eerst niks doen zonder dat hun op hun achterpootjes loeihard zaten te wiepen. Nou wiepen ze hoogstens als ze de koelkast horen of als je met eten aankomt, en dan heel zachtjes. Eerst wiepten ze om alles en iedereen. Ook zijn ze erg sloom.
Dat is zo'n beetje sinds het feromonending, maar nou kwam m'n moeder er laatst ook achter dat ze plastic hebben gehad Scheve mond Broertje had een plastic tas naast de kooi laten staan, en daar hebben ze dus flink in lopen knagen. Of ze het ook echt op hebben gegeten weten we niet, mijn broertje zorgde er toen een paar dagen voor, m'n ouders waren bij mij in Ierland. Dus dat kan het ook nog zijn. Dat is nou een dikke week geleden, en ze gaan nog helemaal goed, eten, drinken, poepen en plassen goed. Ze zijn alleen zo sloom en stil!

Komt dit nou door de antistress hormonen (highe caafs dus Huilen van het lachen ) of toch door het plastic? Wie kan het verlossende antwoord geven Knipoog

Yank

Re: Cavia's sloom van poezenferomonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 00:28

Hmmm, als ze nog een goede gezonde indruk maken en goed ontlasten, eten en drinken (zoals je zegt) is het inderdaad wel vreemd dat ze nu opeens zo anders zijn.
Als ik jou was, zou ik je dierenarts bellen om te vragen of het waarschijnlijk is dat dat spul ook invloed heeft op de cavia's. Zo ja, dan kun je de caviakooi misschien tijdelijk in een andere ruimte zetten.
Goed in de gaten houden of ze misschien niet ziek zijn en de dierenarts even bellen, zou ik zeggen. Lachen Succes!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 01:49

ze eten en drinken wel dat is een voordeel maar dat ze sloom zijn is minder.. misschien een idee om de caafs weer naar je kamer te doen.? misschien komt het dan toch door de antistres ding haha.. maar door plastic zou ook kunnen maar ze eten en drinken toch nog wel goed Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 02:00

Ik denk dat je cavia's een beetje onder invloed zijn van dat stopcontactding Huilen van het lachen
Kun je de katten geen pillen ervoor geven? Doen wij ook altijd..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 11:48

Ja, ze eten en drinken goed, en poepen en plassen ook gewoon. Ze zijn dus niet verstopt ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Pillen gaan niet zo werken, poes houd absoluut niet van pillen en dat levert dus nog weer meer stress op.

Zal ze inderdaad eens verhuizen, kijken of ze dan weer normaal worden Clown

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 15:10

*cavia's liggen met glazige oogjes blij voor zich uit te staren Nagelbijten / Gniffelen *
Was net bij de dierenwinkel voor kalmeringsmiddelen voor de poezel, ze gaat namelijk door de feromonen heen. En daar gevraagd, en jep, cavia's reageren ook op feromonen. Weet ik dat ook weer Clown Haha! Ach, met oud en nieuw kan het ook niet zo heel veel klaar Tong uitsteken