Heb ik weer hoor
Onze poezel is zwaar van streek door het vuurwerk (ja, nu al
) en dus hebben we zo'n ding voor in het stopcontact wat dan feromonen verspreid. Dat hebben we eerder gehad, en ze wordt er echt rustiger van
anders komt ze in een neerwaartse stress-spiraal, waar ze zelf niet meer uitkomt. Heel sneu allemaal. Maar, sinds ik vier maanden in Ierland heb gezeten, wonen de caafs in de woonkamer. Heel gezellig, hebben ze een boel te zien en 'aanspraak' enzo. Beter dan stilletjes op mijn onbewoonde kamer
Nou ja, dat bevalt dus wel, dus nou wonen ze daar ook nog gewoon, nu ik gewoon weer thuis ben. Maar, ze zijn zo sloom! Volgens mijn moeder kon je eerst niks doen zonder dat hun op hun achterpootjes loeihard zaten te wiepen. Nou wiepen ze hoogstens als ze de koelkast horen of als je met eten aankomt, en dan heel zachtjes. Eerst wiepten ze om alles en iedereen. Ook zijn ze erg sloom.
Dat is zo'n beetje sinds het feromonending, maar nou kwam m'n moeder er laatst ook achter dat ze plastic hebben gehad
Broertje had een plastic tas naast de kooi laten staan, en daar hebben ze dus flink in lopen knagen. Of ze het ook echt op hebben gegeten weten we niet, mijn broertje zorgde er toen een paar dagen voor, m'n ouders waren bij mij in Ierland. Dus dat kan het ook nog zijn. Dat is nou een dikke week geleden, en ze gaan nog helemaal goed, eten, drinken, poepen en plassen goed. Ze zijn alleen zo sloom en stil!
Komt dit nou door de antistress hormonen (highe caafs dus
) of toch door het plastic? Wie kan het verlossende antwoord geven