hond uit asiel of niet..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

hond uit asiel of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 23:22

ik ben wel benieuwd naar de mening van de bokkers.. wij hebben het over een 2e hondje gehad, en ik ben rustig aan het rondzoeken, ik zie leuke hondjes op de site van dierenasielen, heb op 2 gereageerd, 1 is er iig al weg..
ik ben ook wat aan het rondkijken op andere site's van fokkers e.d. hier heb ik een erg leuk hondje op zien staan, maar toch, ik heb zoiets, een beestje uit het asiel heeft het wss harder nodig, de pups vinden wel een huisje.
wij hebben vrij veel eisen, het moet een klein hondje zijn, met andere honden kunnen (we hebben een reutje van 8 maanden) met katten kunnen, (we hebben 3 katten) met kleine en grote kinderen kunnen, (ik wil geen risico's nemen in een buurt met veel kinderen) moet mee in de auto kunnen, en alleen thuis kunnen blijven, ook moet hij zindelijk zijn, een ongelukje is niet zo erg, maar het zou fijn zijn als hij zijn behoefte buiten kan doen. dit kan met pups niet, dat weet ik, maar dat is nog vrij snel aan te leren.

ik heb heel sterk het gevoel van, ik wil een hondje een fijn plekje geven, er staan veel honden op dierenasiel site's, maar de meeste rassen spreken me niet aan

mijn moeder wil graag een mopshond of een chihuahua, mij maakt het ras niet veel uit, zolang het beestje me aanspreekt Lachen een hond van 10 jaar of ouder willen we ook niet, we hebben vorig jaar 2 honden verloren, en ik hoop dat dat niet weer gebeurd in een korte tijd..
wat zouden jullie doen? een hondje uit het asiel, of niet?

ikke20

Re: hond uit asiel of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 23:25

ik zou het personlijk niet doen. heb liever een pup uit het nest. daardoor weet ik wat ermee gebeurt is. op asiels verzwijgen ze nog wel eens wat dingen.ken genoeg mensen die hond uit het asiel hebben gehad. maar allemaal terug moeten brengen. en al ik een pup neem heb ik het zelf verpest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 23:28

ikke20 schreef:
ik zou het personlijk niet doen. heb liever een pup uit het nest. daardoor weet ik wat ermee gebeurt is. op asiels verzwijgen ze nog wel eens wat dingen.ken genoeg mensen die hond uit het asiel hebben gehad. maar allemaal terug moeten brengen. en al ik een pup neem heb ik het zelf verpest.

daar zit mijn moeder idd ook mee, die heeft 2 honden weg moeten doen, de eerste kwam uit het asiel, de 2e had ze via SOS voor huisdieren, het gedrag was niet te corrigeren, en ze waren van de eerste hond de 5e eigenaar, ook bij de SOS hebben ze dingen verzwegen, dus het vertrouwen is er niet beter op geworden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 23:39

waarom een hond geen 2e kans? er zijn nog genoeg honden die aan jullie eisen kunnen voldoen
ze zijn niet allemaal verpest...neem nou bijvoorbeeld honden van overleden baasjes...

ik zou alleen eerder gaan voor een herplaatser via een fokker of een goed bemiddelingsbedrijf in plaats van een asiel
idd wil een asiel nog wel eens halve waarheden vertellen en hebben in mijn ogen geen goed zicht op de honden omdat ze niet 24 uur met de dieren samen zijn en zij vaak niet met alle factoren in aanraking komen..

mijn nichtje heeft ook een hondje genomen...ook een herplaatsertje..via mensen die dit dier op zich hadden genomen (bemiddeling)
het is al wel een wat ouder hondje(6) maar kwiek als wat,luisterd goed en is lief met de kinderen en kan alleen zijn...

mijn advies: laat je goed informeren en kijk goed rond
ik durf te wedden dat er echt wel een schat is die jullie een 2e kans kunnen geven
succes!

p.s. plaats anders eens een oproepje op het hondenforum
www.hondenforum.nl

zaury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 23:44

ik heb zelf hele goede ervaringen met asiel honden.
ik heb 2 geweldige honden uit het asiel gehad in nederland en ik heb sinds 5 maanden een geweldige hond uit een spaans asiel (sphoek.com) ik ben zelf ook van mening dat de puppie's wel een baasje vinden en dat de hondjes uit het asiel toch wel een 2e kans verdienen.
succes met je zoektocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 23:44

ik heb gereageerd op een hondje dat uit spanje komt, een herplaatsertje dus idd, nu nog maar 4 weken oud, en ik hoop dat ik daar nog reactie op krijg, ik heb bijna de hele dag gezocht, maar er zijn er maar een paar die me echt aanspreken, we gaan morgen even in het asiel kijken, mischien dat daar nog een leuk hondje zit, het is de tijd wel weer nu, dat mensen hun hond dumpen omdat ze geen vakantieadres willen zoeken.. ik ga even kijken op het hondenforum, bedankt!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 23:45

Ik heb ook een hond uit het assiel. Wel uit spanje dus niet uit Nl maar ik neem aan dat het zo ongeveer hetzelfde is op de vliegreis na.
Ik zou je goed laten voorlichten in de assiels over de honden die er zitten en eventueel je eigen hond mee nemen naar een plekje daar in de buurt zodat je kunt kijken op neutraal terrein hoe ze op elkaar kunnen reageren.
Vind het mooi dat je voor een hond in het assiel kijkt Lachen
Succes met je beslissing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 09:51

Ik zou een hond uit het asiel halen, maarja dat spreekt denk ik voorzich voor iemand die in een asiel werkt...

Ik ben al zo ontzettend veel leuke honden tegengekomen. Allerlei soorten en maten en karakters... Honden die nog veel moesten leren, maar ook honden die perfectopgevoed waren en waarvan je gewoon niet begrijpt waarom niemand ze ooit weer is op komen halen..

Ik heb het idee dat sommige mensen hier een slecht beeld hebben van asielhonden, wat volkomen onterecht is. En dat medewerkers informatie achterhouden slaat al helemaal kant noch wal, we willen juist voor iedere hond of kat de perfecte baas vinden, en zijn daarom juist heel eerlijk over het dier zodat er een goede beslissing genomen kan worden en het dier niet weer teruggebracht hoeft te worden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:00

Wuis schreef:
Ik heb het idee dat sommige mensen hier een slecht beeld hebben van asielhonden, wat volkomen onterecht is. En dat medewerkers informatie achterhouden slaat al helemaal kant noch wal, we willen juist voor iedere hond of kat de perfecte baas vinden, en zijn daarom juist heel eerlijk over het dier zodat er een goede beslissing genomen kan worden en het dier niet weer teruggebracht hoeft te worden.

Maar mag ik heel eerlijk stellen /vragen...

Als medewerker van een asiel hebben jullie je handen vol aan het verzorgen van al deze dieren want ja ik weet het zit vol bij jullie
Jullie verzetten bergen goed werk en proberen het beste aan de dieren te geven .
Maar...jullie hebben geen tijd om echt met de honden en katten om te gaan zoals een baasje dat zou doen...een thuissituatie met kinderen...vreemde katten...enz..
wel kunnen jullie testen doen ...maar dat geeft toch geen 100% beeld....
Dat beeld komt uiteindelijk pas wanneer de hond eenmaal gesettelt is op zijn nieuwe plek en dan kan het wel eens niet goed klikken.
Mijn russel [***] zou namelijk in een asiel geen goed beeld van zichzelf geven..dit omdat er zoveel vreemde honden zijn en zij dan in een kooi zit...Zij zal zo een mega debiele overhitte ADHD russel gedrag tonen..terwijl zij dus zo helemaal niet in elkaar steekt

Ik heb diep respect voor wat jullie doen en zal absoluut geen slecht woord over jullie asiels praten maar ik bijvoorbeeld geef liever de voorkeur aan een hond die bij mensen in huis is genomen voor bemiddeling ofzo,daar is toch een beter beeld gecreeerd...

Een kat daarintegen zou ik weer wel uit het asiel halen, daar heb ik gewoon erg goede ervaringen van gezien Haha!
IK hoop ook van harte dat veel mensen de stap nemen om voor een 2e rangs te gaan en niet een pup te nemen (al is die keuze verdomde moeilijk want ik heb eerst ook weer gekozen voor een pupsel)
Mijn volgende hond zal zeker een herplaatser zijn! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:20

@Wuis, wij hebben het dus al 2x gehad met een hond, de eerste uit het asiel, was 1,5 jaar, zij was goed zindelijk! dus niet.. mijn moeder is haar eigenaar tegengekomen (die haar als pup had) en die heeft haar weggedaan, omdat ze gewoon niet zindelijk te krijgen was, toen mijn moeder haar terugbracht, zei het asiel doodleuk, ja dat hadden we wel verwacht, jullie zijn de 5e al... dat beestje moest naar een boerderij, dan heeft niemand er last van, en het was een hele lieve hond.
de 2e zou via SOS geplaatst worden, er werd verteld dat hij goed bij vee kon zijn, hond had nog nooit vee gezien, en er mankeerde niets aan, hond was héél druk, hij kon goed los, kon dus ook niet, beestje ontsnapte dus vaak.
zodra je de riem los deed, was de hond weg..

dat zijn er dus 2 die een heel verkeerd beeld van de hond gegeven hebben, vooral de laatste, levensgevaarlijk voor de hond, en de eerste, dat is natuurlijk héél vervelend, zij werd gewoon niet zindelijk.. daarom heeft mijn moeder er niet veel vertrouwen meer in, maar goed, we gaan dus even kijken wat er zit vanmiddag Lachen

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:25

Ik zou het met honden nooit doen, je weet nooit zijn achtergrond, wat hij meegemaakt heeft. Misschien kan de hond wel op sommige (voor hem ooit traumatische) situaties heel agressief reageren.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:25

Ik heb ook een hond uit het asiel (foto in profiel)En hij is het beste wat me is overkomen.Ik weet ook hoe het er aan toe gaat in dat asiel..heb er voor school een hele tijd stage gelopen.Er zitten ook gewoon leuke en 'goede' honden tussen die wel een 2e kans verdienen.Maar moet ook eerlijk zeggen dat een puppy rechtstreeks uit het nest ook zo zijn voordelen heeft, die kun je helemaal africhten zoals jij wil.Bij een asielhond duurt dat wat langer.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:27

Wij hebben onze 8 maandenpup van Marktplaats gehaald, van een stel dat uit elkaar ging, als wij haar niet hadden opgehaald dan was ze waarschijnlijk in het asiel beland. Ik vind het een goed idee dat je een pup een nieuw huis wilt geven, en ga eens langs het asiel bij jou in de buurt. Dan nemen ze namelijk je wensen op en blijf je tot 6 weken bij hun in het bestand staan, komt er wat binnen bij hun wat aan je wensen voeldoet dan bellen ze jou op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:32

wat een mooie hond! we weten dan idd zijn achtergrond niet, we hebben dit jaar al een hond moeten laten inslapen omdat ze ineens agressief naar kinderen werd, dit was ook een 'opvanghond' wij waren haar 9e baas, en ze was nog maar 9 maanden oud, zij is hier een jaar geweest, toen we er dus achterkwamen, verder was het echt een schat van een hond, knuffelig, leergierig, super gewoon, maar het risico dat ze ontsnapt, en een kind pakt, konden we gewoon niet nemen, dat speeld ook mee, ik wil dat niet meer meemaken, het is vreselijk om een gezonde hond in te laten slapen..

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:34

Wij hebben ooit een hond gehad die al 7 jr was via herplaatsing: een wereld hond...... Daarna een pup die luisterd nog niet zo goed als zij vanaf de eerste dag, ondanks de cursussen.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:44

Ik heb mijn 2de hond uit het asiel(Canina in Essen Belgie, http://www.dierenasiels.com/zoek02.cfm?id=344&SID=2 van de week zaten er nog enkele mopsachtigen maar zie dat ze nu al herplaatst zijn).

Ik heb een hond vanaf pup van de fokker en mijn asielhond vanaf 7 maanden hier in huis.....
Ik zou zo niet kunnen zeggen wie me liever is Bloos
Vanaf het moment dat ik haar daar zag heeft ze mijn hart gestolen.
Het was een wrakje en zat bij een gastgezin maar het is nu een super sociale hond geworden.

Over het achterhouden van info....ik heb geen ervaring met andere asiels maar die in Essen zijn echt heel eerlijk....Zowel in de advertenties als in real life....
Als ze geen vertrouwen hebben in je als baasje,blijft de hond lekker bij hun.
Echt een aanrader om een hond te halen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:54

wij hebben net geen asiel honden
een is via via via via opvang naar opvang bij ons terecht gekomen
en de ander is een vondeling die na 3 dagen ipv naar het asiel
naar ons is gekomen
nu moeten we wel de wettelijke termijn aanhouden
maarrrr daarna is die van ons

voordeel van het asiel ->
ze weten meestal al een beetje hoe de hond in elkaar zit en
kan je doelbewust voor iets passend kijken en uitproberen
past die toch niet binnen jullie gezin kan je m ruilen

klinkt hard/banketstaaf maar als je een hond bij de fokker vandaan hebt
kan je wel een asiel hond creeeren mocht het karacter echt niet passen

kleine hondjes worden meestal ouder
onze jack is bijna 18 geworden zijn moeder 23
onze kruizing herder (uit asiel verwaarloosd misshandeld de hele mikmak) 17 jaar op zijn minst

dus houd je niet te vast aan de 10 jaar
een jonkie kan helaas ook genoeg mankeren

succes bij je keuze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:00

dat weet ik Lachen we hebben al een hondje (boomer x vlinder) hiervoor hadden we nog 2 honden, de 1 is dus ingeslapen omdat ze agressief naar kinderen werd, de ander is 14 jaar geworden, we willen gewoon geen hondje dat ouder is dan 10 jaar Lachen ook omdat Buddy nog heel speels is, en een oudere hond daar vaak niet meer zo'n zin in heeft.

edit: zie net dat het asiel vandaag dicht is, dus we gaan morgen even kijken Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-12-07 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:06

Toen ik mijn hond uit het asiel ging halen had ik hem daar al een maand geadopteerd. Ik wou eerst zeker zijn dat zijn karakter en gedrag was zoals het moest zijn en heb hem daar eerst een maand uitgetest alvorens mee naar huis te nemen. En ook andere huisdieren eens meegenomen naar daar, zelfs met paard ben ik er eens voorbijgereden tijdens een buitenrit Haha!

Misschien is dat een optie? Een pup is altijd heel schattig, maar ik ga ook voor een dier uit het asiel. Liever een asielhond van het doodspuiten gered (ok, ineens het ergste dat er kan gebeuren), dan een pup die sowieso ergens geplaatst wordt.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:39

De laatste 3 hier zijn asielhonden. Stuk voor stuk prachtbeesten. Ene is 7 jaar bij ons geweest (vorige maand overleden)en 15 geworden, andere is door darmtorsie vorige week overleden op de operatietafel op 6 jarige leeftijd. Zij was net een jaar bij ons. Eigenlijk zijn we gelijk uit de kliniek doorgereden naar het asiel. In een maand tijd van twee honden naar geen, vonden we gewoon te stil.

Nu weer een schat van een mechelaar. Echt een plaatje, onberispelijk karakter en luistert perfect. Door grote pecht is hij al drie keer teruggebracht naar het asiel(allergie, ziekte, echtscheiding). Hij is nog maar 2,5.

Asielhonden kunnen geweldige beesten zijn. Je moet alleen heel zorgvuldig kiezen (ook het asiel goed kiezen). De zieligste honden kun je beter laten zitten(zeker als het je eertse asielhond is, even hard zijn), net zoals de honden die niet zo fijn reageren als je langsloopt. De schattige pups vinden meestal wel een baasje. Ga er altijd eens mee wandelen/even alleen en zorg dat je de oren van de verzorgers hun hoofd vraagt. Vraag om hun "dossier" in te mogen kijken.

Als je zeker wil zijn, kies je alleen uit de honden waarvan ze zeker wat weten. Al die prachtige ogen vragen om meegenomen te worden, maar als je niet zeker ben, niet doen. Binnen no time zitten er weer andere honden of ga eens kijken in een ander asiel. Niet erg om naar buiten te gaan zonder hond.

En als je er een meeneemt bedenk dan dat het voor hem ook wat aanpassing is en daar kan nog veel van karakter veranderen (voornamelijk in goede zin). Het luisteren naar een vreemde is ook geen vanzelfsprekendheid. Gun ze daar ook wat tijd voor, maar wees wel consequent.

Nog een voordeel...onze hond koste 87€. De pup van de buren een goede 800€. Maar denk niet dat zij er nu zoveel blijer mee is, meer garantie voor een blije hond en een echte klik heeft ze niet.

Niet iedereen doet ze weg omdat ze vals zijn/onzindelijk/... soms gaat het gewoon niet. Vorige hond was een levendig, energierijke herder, die niet moe te krijgen was en de vorige baas moest naar een appartement. Dat gaat niet goed samen.

Ik ben er zeer over te spreken, wel goed nadenken en zeer bewust kiezen(even hart op klein pitje zetten en echt goed kijken, observeren en navragen)!

Groot verschil met de hond die we als pup hadden...asielhonden zijn zo veel blijer met alles. Degene die we als pup hadden vond het normaal dat hij aandacht, liefde en eten had. Als je hun hart wint, zijn ze zo ontzettend trouw.

Good luck!

edit: zie dat je nog een andere hond hebt. Misschien kun je ze op neutraal terrein elkaar even leren kennen. Gewoon los of alletwee aan de leiband een stuk gaan lopen, voor je geadopteerd hebt.
Laatst bijgewerkt door wizewo op 27-12-07 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:42

Je kan ook via de ras vereniging een opvangen.
Ik weet dat mijn verniging (australian sheperd club nederland) dit doet.
http://www.aussierescuefund.nl/home1.htm
Misschien is een beter idee dan een asiel hond. Je weet vaak meer van de hond.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:43

Onze Dingo komt ook uit asiel..
Het is niet zomaar een hondje...het is een fila brasiliero kruising van 70 stokmaat..

Maar het is een geweldige hond!!
Zijn baas moest hem afstaan omdat hij de gevangenis in moest dus het was ook niet zijn schuld dat hij in het asiel beland was.

Dat was ook wel de doorslag voor ons...dat de 'schuld' bij de vorige eigenaar lag.

Ik vind dat asielhonden in vergelijking met een pup uit een nest een zo veel kleinere kans hebben...
Dus kijken kan geen kwaad...je hem hem meestal wel op proef krijgen om te zien of het klikt.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:47

Wij hebben zelf al enkele honden uit het asiel gehaald.
Je moet er gewoon naartoe rijden, zeggen wat je zoekt, en meestal hebben ze wel wat zitten. Het dierenasiel waar wij gaan heeft toch elke keer voor een heel fijne hond gezorgd waar we enorm veel plezier aan hebben. Lachen (en de laatste keer kwamen we met een hond naar huis die ons op de website eigenlijk echt niet aansprak, zo zie je maar Knipoog )

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:49

Hehe, inderdaad. Onze hond uit het asiel gehaald en om mijn vriendin te laten zien, daarna foto van het asiel gezocht. Het leek een heel andere hond. In het echt is het een plaatsje en op die foto was het niet veel...als ze daar eens wat meer aandacht aan zouden besteden...

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:58

Bij ons was het anders, er stond bij dat die hond uitbrak en hoog sprong, daarom dachten we van beter niet..

Maar eenmaal daar was ze ZO druk toen we voorbij haar hok liepen. Vroeg toch of we haar er uit mochten halen om een stukje te wandelen en ze luisterde enorm goed, en was verschrikkelijk blij met wat aandacht. We hebben de "gok" genomen en zijn haar enkele dagen later gaan ophalen, ze loopt achter op het erf, en heeft nog geen één enkele keer geprobeerd om ergens over te springen om uit te breken, ze was gewoon niet op haar gemak met al die drukte in het asiel denk ik. De mensen van het dierenasiel zijn ook heel blij dat ze nu eindelijk geplaatst is, naar het schijnt zat ze er al heel lang, voor ons nu eigenlijk onbegrijpelijk. Lachen Het is een kruising mechelaarxbeauceron