Poesenpil?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amantje

Poesenpil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 18:45

Hay Hay

Ik heb een poesje van 4 maanden die nu dus voor eerst krols is,Ik word er gek van heel de dag miauwen...en niet zo zachtjes ook!
Nou wil ik haar graag de poezenpil geven, weet iemand mischien wat het kost en of als ik bv donderdag de pil al ga halen bij de DA en ik hem geef,
Of ze dan gelijk niet meer krols is....

Want ik word gek van de geschreeuwende miaaw! Dit kan ik echt geen week meer aanhoren...

Andere tips zijn ook welkom

(ga haar in maart zoiezo laten steriliseren)

CM_

Re: Poesenpil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:47

helaas, de pil helpt in vore, niet als ze al krols zijn

ze mag ,met 6 maanden al gestereliseerd worden,
voor veel dieren betekend dit zelfs dat ze meer doorgroeien en beter in de vacht komen.
goed binnenhouden, en voor de volgende keer de poezenpil halen

Amantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 19:00

Okee dus het word gewoon afzien......ik word gek!!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:01

sja helaas, het is niet anders
ik fok met katten, dus heb ook een hoop open poezen in huis,
zodra ik maar denk dat ze krols worden, krijgen ze een pil, en dan zet het niet door.
maar eenmaal krols, dan helpt het niks .

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 00:48

onze kat was krols en kreeg de pil en het was een dag later over.. alleen er hoort 2 week tussen te zitten voor de volgende pil alleen onze kat redt at niet.. nu krijgt ze sneller de pil.. ze moes hem vrijdag hebben maar heb dr hem nu al gegeven want ze kruipt over de grond naar de andere katers toe whaha

Amantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 12:44

en weet iemand wat de pil kost?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:20

Amantje schreef:
en weet iemand wat de pil kost?

rond de 6 euro voor een doosje van 30 pillen.

kimenragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:24

onze kat kreeg ook de pil
maar ze heeft er wel kanker van gekregen en hebben haar in moeten laten slapen
Ach gut Onze dierenarts raad dan ook aan voortaan gewoon te stereliseren!
Onze nieuwe poes is gestereliseerd met 6 maanden Knipoog

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:27

kimenragna schreef:

Onze dierenarts raad aan om max. een jaar de pil te geven en daarna te steriliseren. dit i.v.m. hoe langer de pil hoe groter de kans op kanker.
een half jaar vindt ik persoonlijk te vroeg. steriliseren met een half jaar is tegenwoordig echt een rage onder dierenartsen. onze dierenarts doet dit ook pas het liefste met een jaar.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:58

ik heb veel ervaring met katten,
en mijn ervaring is dat als je ze jong laat stereliseren of castreren, ze veel groter worden en veel beter door de haren komen, en ze zijn happy-er omdat ze geen last van hun hormonen hebben.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:05

Tieme schreef:
kimenragna schreef:

Onze dierenarts raad aan om max. een jaar de pil te geven en daarna te steriliseren. dit i.v.m. hoe langer de pil hoe groter de kans op kanker.
een half jaar vindt ik persoonlijk te vroeg. steriliseren met een half jaar is tegenwoordig echt een rage onder dierenartsen. onze dierenarts doet dit ook pas het liefste met een jaar.

Nou, dan is het een GOEDE rage. Het is totaal achterhaald dat je een poes of hond niet zo vroeg mag steriliseren, sterker nog: het is veel beter. De kans op borstkanker wordt zo nihil en de poezenpil is voor mij echt absoluut not done gezien de bijwerkingen. Ook al geef je hem kort dat wil niet zeggen dat deze bijwerkingen niet plaatsvinden...de kans wordt alleen steeds groter naarmate je hem langer gebruikt.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:11

ik wou al zeggen de pil vegroot de kans op kanker bij poezen. mijn zus gaf het ook toen ze hoorde dat het de kans op kanker vegroot heeft ze het niet meer gegeven en heeft ze het mannetje laten castreren.

ik vind opzich wel dat ze vroege krolsheid heeft:) meestal krijgen ze het pas bij de zes maanden ongeveer:)

ik denk dat je eerst de pil moet geven (half jaartje) en denk daarna laten stereliseren (weet niet precies hoe je hetschrijft *LOL*

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:19

Wij adviseren op het werk ook met een half jaar tot 3/4 jaar te Castreren. De pil en prikken tegen krolsheid heeft een hoop bijwerkingen waaronder baarmoederontstekingen en kanker.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:49

heey! ik heb mijn kat ook aan de pil gehad! maar ik denk dat je er wel voor moet uit kijken! ik heb nu mijn kat al bijna 20 weken van de pil af en ze is nog niet krols! ik weet ook niet of ze dat nog wel gaat worden! ( ik heb is gelezen dat je kat er ook onvruchtbaar van kan worden ) de kosten zijn niet zo duur! ligt een beetje aan welke DA je hebt, maar bij de 1 betaal je 6 euro en bij de andere 6,50! dat is dan voor 20 weken! en dan elke week 1 pilletje! dus dat is niet zo duur!!! maar ik denk wel dat je er goed over na moet denken of je dit wel wil,

ik weet niet hoe dat zit bij katten, maar volgens mij moet dat zo zijn dat als je stopt met de pil dat ze weer krols moeten worden, net als wij stoppen met de pil wij dan ongesteld worden! maar ja mijn poes is nog steeds niet krols, en idd moet de denken aan baarmoeder ontstekingen en kanker!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 01:46

kimenragna schreef:

onze oude kat kreeg ook altijd de pil en heeft ook kanker gekregen Verdrietig allemaal bulten onder zijn buikje.. alleen was het een tijger om in een mandje ofzo te doen om het weg te laten halen en als hij onder narcose zou komen zou hij dat niet overleven.. hij had er gelukkig nooit last van tot dat hij open is geknapt maar toen moest de da ook bij ons thuis komen om de kat een spuitje te geven Verdrietig

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:36

hoe zou dat bij mijn kat zitten dan?? ze is nu al 20 weken na dat ik gestopt ben met die pil ( ik heb het haar maar 20 weken gegeven hoor, gewoon 1 malig ) nog steeds niet krols! kan zij nu kanker hebben dan??? alles is wel soepel en verder blaakt ze van gezondheid! ik weet namelijk niet hoe dat zit bij katten, bij ons is dat zo dat als je stopt dat je binnen een paar dagne ongesteld wordt, maar of dat bij katten zo is????????

Ik weet ontzettend veel van katten, maar dit net niet! Haha!

Amantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 23:00

Tja ieder heeft een eigen menig mijn da zegt dat je het max een half jaar mag geven en dan moet steriliseren ...Dat ej je dan geen zorgen hoeft temaken over kanker en zo...

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 00:49

heb nooit een kat laten stereliseren (dit is pas mijn 2e vrouwtje) haha maar die krijgt ook de pil, alleen willen we wel laten stereliseren alleen is hetn iet een kat dat je zo kunt pakken zo bang is ze

dus weet dat ook verder niet helaas Tong uitsteken

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:50

Citaat:
onze oude kat kreeg ook altijd de pil en heeft ook kanker gekregen allemaal bulten onder zijn buikje.. alleen was het een tijger om in een mandje ofzo te doen om het weg te laten halen en als hij onder narcose zou komen zou hij dat niet overleven.. hij had er gelukkig nooit last van tot dat hij open is geknapt maar toen moest de da ook bij ons thuis komen om de kat een spuitje te geven

geen wonder dat ie bulten kreeg, de pil is alleen voor poezen niet voor katers! Clown Haha!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:14

Ik zou nooit mijn poes aan de pil doen, maar lekker laten helpen, die van ons is ook na haar eerste krolsheid geholpen, tja tis even afzien, maar daarna heb je er geen last meer van en de kans op mamatumoren is veeeel kleiner.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:32

cissy schreef:
Citaat:
onze oude kat kreeg ook altijd de pil en heeft ook kanker gekregen allemaal bulten onder zijn buikje.. alleen was het een tijger om in een mandje ofzo te doen om het weg te laten halen en als hij onder narcose zou komen zou hij dat niet overleven.. hij had er gelukkig nooit last van tot dat hij open is geknapt maar toen moest de da ook bij ons thuis komen om de kat een spuitje te geven

geen wonder dat ie bulten kreeg, de pil is alleen voor poezen niet voor katers! Clown Haha!

weet ik ook wel, daarom geef ik ze ook aan poezen en niet aan katers