Hond vuurwerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Liez

Hond vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 10:48

Hai wij hebben zins 4 weken een hond. Maar wij weten niet of die bang is voor vuurwerk en de eigenaar hievoor ook niet want die hebben hem niet gehad toen het oud en nieuw is. Hebben jullie misschien tips hoe we het aan kunnen pakken. Als die toch bang is.

Mlies

Re: Hond vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:53

Niet gaan aaien of "troosten", dan versterk je alleen maar dat het inderdaad heel erg eng is.
Misschien kun je de tv aanzetten zodat hij niet helemaal in het volle geluid is van het vuurwerk.

Ik weet niet hoe het daar is, maar hier hoor je nu ook al regelmatig harde knallen etc. Ik heb sinds 2 maanden ook een nieuwe hond, weet dus ook niet of ze bang voor vuurwerk is.
Maar op die knallen reageert ze tot nu toe niet angstig, dus ik denk dat het wel mee valt.
Als je niet de deur uit moet kun je misschien ook wat met de hond gaan spelen, dan is hij afgeleid.

Je hebt ook van die cd's met vuurwerkgeluiden, zodat je de hond daar tijdig aan kan laten wennen. Maar het is misschien wat kort dag om daar nog mee te beginnen.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 15:29

Dankjewel zullen we gebruiken

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:12

Je hebt ook van die pilletjes, daar worden ze -als het goed is- rustiger van Lachen
Die hebben wij nu ook voor onze honden, want de één is altijd zó'n streskip met oud en nieuw Nagelbijten / Gniffelen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:49

Ik ben ook erg benieuwd naar mijn pup....
Bij één knal op straat vliegt ze al 10 meter weg. Dus ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren met oudjaar...
Ga dit topic dus even volgen. Haha!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 00:21

In ieder geval géén aandacht geven!! Ook geen positieve! Doe alsof je helemaal geen vuurwerk ziet of hoort, en klets gewoon vrolijk verder met de personen in de kamer. Schenk geen extra aandacht aan de hond.

Mijn hond van bijna 1 jaar is schoten van de jacht gewend, dus is opzich niet bang van het geluid. Wel vind hij de flitsen spannend, dus zal ik er voor zorgen dat de gordijnen dicht zijn.

Al met al, geen extra aandacht, gedraag je niet anders dan normaal, en stop de hond ook zeker niet op een andere plek!

Succes!

ps Nathalie, weer terug?! Knipoog en leuk dat je een hond krijgt! Lachen

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 10:24

IK blijf dit topic even in de gaten houden. vertellen jullie naar oud en nieuw hoe het is gegaan. dat zal ik ook doen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:14

wat je ook als voorbereiding kan doen, is ballontjes opblazen en er zelf heel leuk mee spelen, je hondje zal dit ook willen doen en plots 'knal' . Maar je blijft gewoon lekker verder spelen. Zo wennen ze al wat op een speelse manier aan harde, plotse knallen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:00

Hey, dat vind ik wel een goed idee. Ik ga maandag eens even een zak balonnen kopen denk ik. Haha!

Ze begint er volgens mij redelijk aan te wennen nu. Ze schiet iig niet echt meer zo hard weg. Maar ze schiet altijd óf tussen mijn benen, of naar huis, of naar onze winkel. Veilig voelt ze zich iig niet. Nagelbijten / Gniffelen

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:02

ik haal altijd pilletjes bij de dierenarts dan gaat ze lekker slapen en heeft ze niets gemerkt. Diazepam 10 mg krijgt ze, zijn blauwe pilletjes kun je halen bij de dierenarts.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:18

Ik hou eigenlijk niet zo van die pilletjes.. Ik heb mijn hond niet om plat te leggen als het beter uitkomt. (sorry zo denk ik erover hoor) Ik los het liever anders op eigenlijk. Ik snap het wel als je hond echt helemaal gek wordt van die knallen dat je zulke pilletjes geeft trouwens. Knipoog Maar ik probeer liever eerst wat anders.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:36

Wij hebben dit jaar voor het eerst pilletjes gehaald.
Jaren zonder gedaan, maar ze wordt steeds ouder en maakt zichzelf helemaal gek. Dus het is beter zo. Lachen

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:46

Volgens mij is onze hond dr ook niet heel gek op,
bij de knallen die dr tot nu toe zijn geweest heeft ze eigenlijk alleen maar geblaft..
weetniet hoe ze dalijk bij de echte knallen gaat reageren (het gaat er hier meestal behoorlijk op)

Om dr geen aandacht te geven lijkt me moeilijk, dat is eigenlijk een natuurlijke reactie.
Ag we zullen zien... Ik verwacht dat ht allemaal wel mee gaat vallen Knipoog

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:47

Nathalie schreef:
Ik hou eigenlijk niet zo van die pilletjes.. Ik heb mijn hond niet om plat te leggen als het beter uitkomt. (sorry zo denk ik erover hoor) Ik los het liever anders op eigenlijk. Ik snap het wel als je hond echt helemaal gek wordt van die knallen dat je zulke pilletjes geeft trouwens. Knipoog Maar ik probeer liever eerst wat anders.

De reden dat ik mijn hond pilletjes geeft is omdat wij 2 jaar geleden een blikseminslag hebben gehad waardoor een vuurbal in onze woonkamer terecht is gekomen, mijn hond heeft een hartafwijking en heeft daardoord al een aanval gehad, voor mij zijn de pillen echt een uitkomst want ik wil het niet op mn geweten hebben dat mijn hond weer een hartaanval krijgt door vuurwerk terwijl ik het kan verlichten door medicijnen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 10:36

Dan snap ik het idd heel goed. Lachen Maar voor mijn gezonde pup vind ik pilletjes nog niet nodig. Wie weet reageert ze er wel helemaal niet op. Knipoog
Gisteravond waren er flink wat knallen hier in de straat en toen sliep ze gewoon door. Maar als we buiten zijn dan schrikt ze er wel van.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 10:49

Onze ene hond trekt zich niets aan van vuurwerk. De andere blijkt enorm bang te zijn voor vuurwerk. Gisteren was het ineens helemaal mis, ze zijn nu steeds meer vuurwerk aan het schieten hier. Hij zat te trillen en kroop helemaal weg bij mij onder het bureau. 's avonds plaste hij in huis, ik denk omdat hij niet naar buiten wilde (durfde) te gaan om te plassen want in uis plassen heeft hij nog nooit gedaan! We hebben beide honden nog maar een paar maanden dus wisten hier ook niets van en het komt nu zo plotseling opzetten...
Helaas nu te laat om nog dingen te gaan doen, we nemen ze mee naar schoonouders die rustiger wonen dan wij qua vuurwerk.
Volgend jaar ga ik zo'n cd aanschaffen en bach rescue gebruiken denk ik.
Iedereen veel succes maandag!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 23:39

En hoe gaat het tot nu toe?? Hier word er al flink geknalt de hele dag door...

Vanochtend is ze nog een paar x geschrokken maar inmiddels schenkt ze er geen aandacht aan. Ook niet als we aan het wandelen zijn. Ze kijkt meer op van de stemmen die ze hoort dan van de knallen. Ik maak me dus niet meer zo druk!! Ze zijn nu echt flink aan het knallen en ze ligt gewoon te slapen. Lachen

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 14:53

Het ging hartstikke goed. Hij vindt het niet erg alleen het siervuurwerk werdt hij kijkerig. Mare de knallenn niet. Dat was wel fijn hoor en jullie dan hoe ging het ermee met vuurwerk.
En een gelukkig 2008 met jullie honden en dat jullie gezond mogen blijven.