Flits op de foto (zonder flits)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Flits op de foto (zonder flits)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 15:16

Toen mij vandeweek gevraagd werd of ik een foto van m'n hond had, moest ik tot grote schaamte bekennen dat ik geen echt leuke foto's van hem heb waar'ie gewoon mooi op staat (af en toe een snapshot in huis maar verder niets).
Daar heb ik dus vandaag maar es verandering in gebracht.. hij is tenslotte al 11,5 dus 't werd wel es tijd.
Dus hier is Flits, mijn kruising Bordercollie/Heidewachtel.

FLIIIHIIITSS KOM!... Laat je's even zien!
Afbeelding

Daar issie dan... Flits trekt al snel zijn 'onderdanige gezicht' (altijd als je'm aan kijkt of contact maakt) dus moet je'm vooral onverwacht fotograferen. Gelukkig hoorde hij hier in de verte kindjes dus werden het toch nog leuke foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Riep je??
Afbeelding

Ik kom al!
Afbeelding

Moet dit?
Afbeelding

Dit krijg je dus als je'm onder appel zet... dan gaat z'n gezicht op standje onderdanig, oortjes plat... Had em even af gelegd...
Afbeelding

..om daarna deze foto te kunnen maken...
Afbeelding

..en deze. Helaas verkeerd gefocust, heb net een nieuwe camera en ben nog bezig em te leren kennen. Maar plaats em toch maar omdat'ie eigenlijk ook wel gaaf is.
Afbeelding

Zo, dat was wel weer genoeg hoor... nu naar huis en hapjes..
Afbeelding

ponyparadijs

Re: Flits op de foto (zonder flits)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:23

Leuke foto's van je hond hoor. Dat met die oren ken ik wij hebben een podenco die hebben echt de meest geweldige rechtopstaande oren, als er iets interessants is. Maar helaas op de foto ook altijd de oren plat.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:23

Francis!! Wat leuk om Flits een keer te zien! Wat een leuke hond is dit zeg! Zo leuk om beide rassen erin te zien!

Leuk dat je nu een paar foto's van Flits hebt gemaakt, in een prachtige omgeving!!

Ik vind Flits een MOPPIE!! Ja

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 15:31

Ja, 't is wel grappig om te zien, meeste mensen denken dat'ie zuiver Border is maar aan z'n neus kun je zien van niet. Toen m'n zoontje jaren terug een keer een Heidewachtel zag zei hij 'kijk mam, een Flits-hond'... terwijl hij ook weer niet op een Heidewachtel lijkt als je'm er naast zet. Maar Rick zag het dus wel...
Qua karakter is't wel heel erg een Heidewachtel. 't Onderdanige is wel Border en hij luisterd ook wel zo goed, míts binnen gehoorafstand. Zodra hij buiten 'mijn' circel' is wordt de jachthond in hem wakker. Hij heeft ook niet de binding die een Border met z'n baas heeft, hij is heel zelfstandig en gaat buiten ook echt z'n eigen gang als ik em niet onder appel heb. Maar dat heeft ook met z'n rottige start te maken.
Maar al met al blijft het een onverstandige kruissing.. gelukkig schijnen ze daar bij de Lako-kennels niet meer zoveel pups te verkopen als vroeger, na een paar keer negatief op TV te zijn geweest (Tros Radar geloof ik)

En ja, ondanks dat'ie niet helemaal spoort is 't wel een moppie.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:46

Wat een leuke foto's van Flits. Mag je gerust wat vaker van plaatsen hoor. Het is een scheet

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:48

Francis dat zijn echt mooie foto's van Flits, de omgeving is ook erg mooi

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:54

Leuke foto's had even in je profiel gespiekt wat is (Dot) een leuk paardje geworden zeg Lachen

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:55

Afbeelding
Ik zag het voornamelijk op deze foto, de oren, de bolling van het hoofd ook bij de "riep je?" foto. Dat is het leuke van kruizingen vind ik. Wij hebben een Groenendaeler kruizing gehad, vader heb ik wel gezien, een jachthondachtig ding. Ik herkende er een hoop van en vind kruizingen gewoon leuk om te zien, te zien wat er van de een en de ander in zit.... en ja, ik ben er wel 'tegen' hoe krom dat ook klinkt.

De kennel ken ik ook, ik had een hond in mijn groep zitten die daarvandaan kwam, een kruizing Teckel met Flatcoat als ik het goed heb, ENORM leuk ding, is later nog het leukste hondje van Almere geworden! Wij waren 10de Haha!

Maar Flits is OK dan! ik wil wel steeds Frits zeggen Bloos

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 16:02

Wat een leuke beestje. Haha!

Ik heb zelf een Heidewachtel, niet helemaal raszuiver volgens mij. Je herkend wel een aantal blikken en het onverwacht moeten fotograferen ken ik ook. Haha.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 16:07

Hihi.. zo noemt mijn vader hem altijd.. luistert'ie ook naar hoor...
Toen ik hem ophaalde heette hij Rolls... dat vond ik niks.
Maar toen ik hem de eerste keer los knipte in't bos was z'n nieuwe naam snel geboren.. ik kon het niet afknipogen zo snel wassie d'r vandoor.. ben em gelijk de hele dag kwijt geweest.
Daarna maanden aan een lange lijn uit moeten laten.. Bos kende hij helemaal niet en in één klap was de jachthond in hem wakker geworden. Maar hij bleef een drijver.. ging er niet achteraan om het te pakken maar puur voor het 'achterna rennen'...
Gelukkig kwam het allemaal goed en staat'ie super onder appel nu.. krijg heel vaak complimenten als ik hem op bijv. 200 meter afstand af leg omdat er een fietsen aan komt ofzo.. dan wil ik dat'ie af gaat zodat ze zien dat hij niet achter ze aan zal rennen of ze voor't wiel zal lopen.. Langs het fietspad is 't dan ook 'in de berm' en dan gaat'ie dus ook aan de kant in de berm af. Da's zo gegroeid toen hij nog mee ging met Fly het bos in. Omdat hij zo goed onder appel stond zei de boswachter er ook nooit wat van dat ik em los mee had... die kende ons inmiddels.
Ik heb ook nooit een riem bij me in't bos, hij blijft volgen zelfs als er andere honden langs lopen. Alleen als die op hem af komen dan houdt het op, maar dat mag dan ook wel vind ik.
Helaas snapt niet iedereen dat een losse hond die volgt dus níet vrij is om te spelen en dan laten ze hun hond toch los.. met als gevolg dat Flits dan 9 van de 10 keer klappen krijgt omdat andere honden hem gewoon echt niet moeten. Die voelen dat hij 'anders' is... Dus vermijden we zo veel mogelijk andere honden.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 17:05

Wat een prachtige foto's Francis! ERG leuk om Flits inderdaad eens ITP te zien! Hij is een bijzondere hond!

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 17:12

Ik vind Flits leuk hoor Ja Ik vind alleen dat onderdanige altijd zo sneu, terwijl ik dondersgoed weet dat het eigenlijk nodig is Bloos Mijn hond zul je dan ook zelden zo zien liggen Haha! Maar ja, je weet waar dat toe leidt (of moet ik zeggen lijdt Tong uitsteken ).

Flits is leuk! :J

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 17:15

Sneu om te horen Francis, dat Flits zo z'n best doet maarja, ik ben het met je eens, de meeste mensen letten gewoon niet op. Ik maakt het mee met mijn Mechelaar, die hield ik toch echt aangelijnt omdat ze alles pakte wat in haar buurt kwam. Ik waarschuwde altijd en ik kreeg altijd de opermerking 'maar die van mij doet niets hoor!' Of 'Laat maar los dat werkt het beste' uh nou NEE!

Maar ik hoor het al, we hadden bij elkaar in de buurt moeten worden, hadden we beide onbezorgd kunnen wandelen Knipoog Clown

Knuf aan Flits, hij heeft het echt verdient!! Ja Ach gut

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 17:21

AAAAAH DIE SPRINGFOTO'S ZIJN LIEF Haha! !!
Leuke hond zeg Lachen !

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 17:25

Ods schreef:
Ik maakt het mee met mijn Mechelaar, die hield ik toch echt aangelijnt omdat ze alles pakte wat in haar buurt kwam. Ik waarschuwde altijd en ik kreeg altijd de opermerking 'maar die van mij doet niets hoor!' Of 'Laat maar los dat werkt het beste' uh nou NEE!

Heel herkenbaar Boos! Ik waarschuw niet eens meer tegenwoordig, ze luisteren toch niet. Ik bedank de mensen die er wel rekening mee houden Knipoog

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 18:01

Nee, idd, dat hoor ik ook heel vaak 'die van mij doet niets'! Nee, totdat ze Flits ontmoeten.. heb al zo vaak eigenaren met zo'n 'datdoettieandersnooithoor' blik naar hun hond staan kijken als die weer boven op Flits klapte.. Flits begint zelf nooit met knokken maar krijgt altijd klappen. Da's het sneue er van.

JR. DAt onderdanige is niet sneu hoor.. dat is gewoon zijn doen, 't is niet zo dat ik heel erg hard of boos of streng moet doen om hem te laten luisteren... Zodra je hem gewoon roept of aankijkt doet hij dat al, da's gewoon hoe hij is.

MiekeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 19:43

Mooie foto's, erg leuke hond!
Die springfoto's zijn erg leuk geworden Ja

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 20:38

wat een mooiert Ja leuke foto's geworden Lachen

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 22:53

Nee Francis: dat weet ik hoor! Dat je niet hard voor hem bent. Maar ik kan heel slecht tegen die blik Bloos Misschien is mijn hond daarom wel zoals ze is Nagelbijten / Gniffelen Neee, dat kan net niet zijn: mijn vriend kan wel goed tegen die blik, maar die geeft ze gewoon nooit Cool

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 08:58

erg leuke foto0s, Flits heeft wel lol