Beginnen met Agility?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Beginnen met Agility?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 14:57

Ik heb een tijdje na zitten denken, en wil graag met de hond van mijn oom beginnen met agility.
Het is een Australische Kelpie, en mijn oom wilde hem in de schapen gebruiken, maar de schapen gaan allemaal weg, dus Ilse (de hond) kan zijn energie niet goed meer kwijt. Ilse is ongeveer een jaar oud, en daarom twijfel ik er nog wat aan om met haar te beginnen. En met name ook omdat ik er ook geen ervaring mee hebt. Ik ben wat gaan zoeken op Google, maar daar kon ik niet echt iets bruikbaars vinden. Dus zijn er bokkers die misschien een boek of site weten aan te raden en tips voor me hebben over de leeftijd waarop je het beste kunt beginnen en met wat voor oefeningen?
Naar een cursus met de hond is voorlopig nog geen optie omdat ik zelf niet over een ander vervoermiddel dan een fiets beschikt. Dus wil ik het eerst eens houden op kleine oefeningen
met materiaal in de bak en weiland bij mijn oom aan huis.

Groetjes

cindybijl

Re: Beginnen met Agility?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:02

hoi Dieuwke ik ben hier ook heel benieuwd naar!
wel heb ik bij de ikea een speeltunnel gehaald, zodat mijn honden daar al lekker mee kunnen spelen. verder hou ik het hier in de gaten. groetjes!

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:04

hoe heete dat programma ook al weer, met die blonde meid, tips heete haar hond, daar deden ze allenmaal leuke dingen van pacoertjes ect. WAs met bekende nederlanders

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 15:06

Srtha schreef:
hoe heete dat programma ook al weer, met die blonde meid, tips heete haar hond, daar deden ze allenmaal leuke dingen van pacoertjes ect. WAs met bekende nederlanders

Ik weet volgens mij wat je bedoelt, ik kan alleen ook niet op de naam komen.
Maar het komt idd wel op behendigheid neer

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:10

van bridget maasland bedoelen jullie!

bel eens een goede hondenschool in de buurt, zij kunnen je de nodige info geven en vaak mag je ook wel 1 of 2 lessen proefdraaien om te zien of jullie het beiden leuk vinden.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 14:51

Als je met een hond behendigheid wilt doen moet je als 1e goed appel op je hond hebben en een goede band hebben. je kan niet met een hond zo maar gaan beginnen.

ik zou bij een hondenschool gaan beginnen. i.p.v zelf iets te gaan doen. zo forceer je het alleen maar omdat jij en de hond er nog helemaal niks van snapt. het is allemaal nieuw voor een hond.

ik doe ook met mijn hond behendigheid en ben lid van de hondenschool. die mensen weten hoe je een hond dit aan moet leren. het is een spel tussen mens en dier. dit moet gebeuren zonder dwang. het dier moet er lol in blijven houden

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 14:55

Wij hebben 2 Australian Cattle Dogs. (m'n ouders zitten bij een vereniging Australian Cattle Dog & Australian Kelpie vereniging)

M'n moeder traint met eentje Agility en dat gaat prima, ze heeft een aantal wedstrijden gedaan.

Wij hebben thuis een speeltunnel, 6 hindernissen en paaltjes. (waar ze dan snel tussendoor moeten) Ook hebben we dit (weet de naam niet);

http://www.hondenschoolhattem.nl/images/HoneyRing2.jpg

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:03

hoe oud is de hond? i.v.m de gewrichten ...

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 09:44

Bij ons op de hondenschool mocht ik pas met 1,5 jaar beginnen met agility. Maar ik heb een middelgrote hond.

De hond moet kunnen netjes kunnen volgen, zitten en blijven.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:35

Voor jonge honden hebben ze vaak wel een voorbereidende cursus, die hond vast licht voorbereid op de behendigheid en eventueel flybal. Hier waren wij ook mjee begonnen dat kan vanaf 8 maanden. Dan met 1,5 jaar kan door stromen naar de behendigheidsgroep of flybal.

Ontzettend leuk helaas beviel de hondenschool neit en zijn we gestopt.

Denk neit dat je dat uit een boe kan leren, ik zou zeggen ga er neit zelf mee prutsen er komt zoveel bij kijken.

Een paard train je ook niet als je nog niet weet hoe of wat