KerstKado <AZIATISCHE GRONDEEKHOORN>

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke naam zou ik Pluisje geven??

Poll eindigt op

Gewoon Pluisje
15 (55%)
Kraakje
Geen stemmen
Plumo
8 (29%)
Knabbeltje
4 (14%)
Snuffie
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 27

billionache

KerstKado <AZIATISCHE GRONDEEKHOORN>

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 14:54

Ik heb voor mijn Kerstmis een Aziatische eekhoorn gekregen!! Zijn/Haar naam is Pluisje. Er is maar 1 probleem : Pluisje wil niet uit zijn holletje komen. Het huisje waarin hij zit is afgesloten dus je kan het niet openen. Hij/Zij zit daar al een hele dag en wil er niet uitkomen. Pluisje moet nog wennen aan zijn nieuwe huis...
Hebben jullie tips om hem/haar te laten wennen??

Anoniem

Re: KerstKado <AZIATISCHE GRONDEEKHOORN>

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 14:56

Met rust laten, laat 'm eerst maar es wennen dat ie een nieuw huis heeft, gewoon laten zitten, hij komt vanzelf wel, en dan niet meteen er boven op duiken. Lachen

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:07

Ik zou hem ook gewoon eventjes met rust laten en daarna langzaamaan laten wennen, eens laten snuffelen aan je hand enz.. Eventueel een doekje met jouw geur aan in zijn kooi leggen zodat hij daar al aan went. Hoe oud is hij eigenlijk? Want hoe jonger, hoe makkelijker hij tam te maken is. En in welke kooi zit hij? Want zo'n beestjes hebben heel veel ruimte nodig (vb: een grote voliére).

Ik vind het sowieso al helemaal niet goed dat dieren als cadeautje word gegeven...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:38

Leuke beestjes zijn het, mijn oma heeft er ook 2. Ze worden ook wel Boeroendoeks genoemd Haha! Ik zou hem gewoon laten zitten, lekker laten wennen. Zelfde vraag als hierboven, hoe oud is het diertje? Succes ermee!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 17:07

JH-->BB

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 18:46

tsjaaa lijkt mij ook hem gewoon te laten zitten, hij zal er vanzelf wel uit komen...

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 15:17

Zijn dit geen groepsdiertjes? Want dan wordt hij misschien wel pas rustiger als hij er een vriendje bij heeft.
Verder zou ik hem de eerste dagen met rust laten zodat hij kan wennen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 21:12

in de winkel zat hij ook altijd alleen. Wat de leeftijd betreft denk ik toch dat het een jong beestje is

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 01:20

Volgens mij zoeken ze elkaar alleen op in het paarseizoen en zijn ze voor derest sollitaire beestjes. Maar ik weet het niet zeker.

Heb je hem van een dierenwinkel? Niet zo slim. En ik vind het een beetje raar dat je het allemaal zelf niet weet. Lijkt mij dat als je een dier koopt, je eerst genoeg info over opzoekt. Maar dat is dan ook weer een nadeel dat ze dieren als cadeautjes geven...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 01:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 09:48

Soprano schreef:
Volgens mij zoeken ze elkaar alleen op in het paarseizoen en zijn ze voor derest sollitaire beestjes. Maar ik weet het niet zeker.

Heb je hem van een dierenwinkel? Niet zo slim. En ik vind het een beetje raar dat je het allemaal zelf niet weet. Lijkt mij dat als je een dier koopt, je eerst genoeg info over opzoekt. Maar dat is dan ook weer een nadeel dat ze dieren als cadeautjes geven...

Ik sluit me hier bij aan. Het is zeer onverstandig om dieren in een dierenwinkel te kopen, en al helemaal om dieren als cadeau te geven (tenzij jij er specifiek om gevraagd hebt).

Ik vraag me ook af of je je wel voldoende verdiept hebt in deze diersoort. Ben ook zeer benieuwd hoe je hem gehuisvest hebt.

Rufus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 10:01

Ik denk dat je ze gewoon even moet laten wennen aan het nieuwe huisje , wij hadden ook boeroendoeks Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:01

Wuis schreef:
Soprano schreef:

Ik sluit me hier bij aan. Het is zeer onverstandig om dieren in een dierenwinkel te kopen, en al helemaal om dieren als cadeau te geven (tenzij jij er specifiek om gevraagd hebt).

Ik vraag me ook af of je je wel voldoende verdiept hebt in deze diersoort. Ben ook zeer benieuwd hoe je hem gehuisvest hebt.

AMEN!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:04

Het zijn ook geen knuffeldieren. Ze zullen wel handtam worden als je ze vanaf heel jong hebt maar echt tam zoals een kat,hond,konijn kan worden word een eekhoorn nooit.