Vanaf welke leeftijd naar het strand?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siem_Gabor

Vanaf welke leeftijd naar het strand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 21:35

Hallo ,

Ik heb een Cavalier king charles spaniel pup. van 10 maanden oud.
Ik vraag me nu af vanaf welke leeftijd jullie het aanraden om naar het strand te gaan.
Ik heb ergens gehoord dat ze het pas vanaf 1 1/2 jaar aanraden voor hun heupjes.
Vanaf welke leeftijd zijn jullie met jullie hondjes het strand op gegaan ?

mrie

Re: Vanaf welke leeftijd naar het strand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 21:36

Nee hoor kan meteen. Hij mag tot hij ongeveer anderhalf is niet te veel springen en niet meelopen met de fiets. Zorg wel dat je op het strand drinkwater voor hem bij je hebt.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 21:41

Ik denk dat mensen vooral bedoelen dat je niet ver met ze moet gaan lopen als ze nog zo jong zijn. Dus als jij ergens vlakbij het strand kan parkeren, kan je nu best met hem naar het strand hoor. En dan dus niet een strandwandeling gaan maken, maar beetje spelen in het water en met het zand kan echt geen kwaad hoor. Maar bij veel stranden moet je volgens mij toch wel een stuk door het duin lopen en dat lijkt me inderdaad niet zo goed voor een jonge hond.
Onze jonge hond (Leonberger) is met zo'n 8 maanden voor het eerst op het strand geweest. Niet te ver of te lang, maar wel lekker in het water spelen en in het zand ravotten.

elisabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 22:39

ja hoor gewoon meenemen,

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 22:45

Hoi SG ten eerste wat leuk dat je een cavaliertje hebt! ik heb er zelf ook 2 een blenheim en een tricolor! watvoor cavalier heb jij? Komt hij/zij bij een fokker vandaan?
ik heb altijd een soort rekensommetje aangehouden totdat ze 1 aar zijn: aantal maanden x 5min lopen.(dus bijv. bij 3 maanden 15 min lopen)woon je in de buurt van het strand?groetjes

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 14:44

ik nam me hond overal mee naar toe toen ze nog klein was. in de trein,bus,auto, naar de paarden, het strand het bos enz ik heb er nu helemaal geen poblemen mee

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:00

Als een Cavalier gevoelig is voor Hd, zou ik toch wel wachten tot anderhalf jaar, maar weet niet hoe dat zit hoor
Het zand is vrij mul hoor op het strand Blond

Siem_Gabor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 12:59

Hallo ,

Ik ben dinsdag met der naar het strand geweest ze vond het helemaal geweldig! de auto lekker dicht bij het strand geparkeerd. we kwamen nog een cavalier pup tegen en een sheltie van 5 maanden.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:11

Mooi zo, lekker pret hebben, vergeet nooit te genieten!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:40

Een pup mag eigenlijk het eerste jaar niet op het strand maar een cavalier pupje kan je wel dragen ... Dan kan je zelf door het mulle zand dat is dus gewoon te zwaar voor puppengewrichtjes en dan op het harde zand bij het water zeg maar laten lopen. Knipoog

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:21

Toen mijn pup 2 en een halve maand/3 maand was gingen we op vakantie naar zee en namen we de honden gewoon mee. Ze vond het helemaal geweldig, en ze is nu 8 maanden en heeft nergens last van.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:59

Ik hou meestal voor puppy 10 minuten per week aan. Gewoon niet extreem lange wandelingen maken. Je kan gerust met hem naar het strand hoor.