Waardoor hij momenteel tegen het magere aan gaat zitten. Iemand een idee om dit op te lossen?
Hij is verder wel helemaal gezond, vrolijk en eet over het algemeen wel goed.
Hij krijgt goed voer: van het merk Hills en dan ook nog Senior brokken.
En om hem iets te ondersteunen geef ik hem zo nu en dan een zakje zachtvoer.
Toen ik hem 7 jaar geleden kreeg was hij veel te dik. Hij was lui en sliep bijna de hele dag. Ik heb hem toen voorzichtig op dieet gezet (Geen extra’s alleen zijn eigen voer) en sinds een jaar of twee/ drie is hij van normale proporties.
Het enige wat er bij het afvallen ook bij is gekomen, is dat meneer zich weer makkelijk kan bewegen.
Zo nu en dan vliegt hij werkelijk uren lang door het huis. Achter balletjes aan, ons uitdagen, achter pluisjes, het maakt niet uit.
Hij is dan zo actief bezig dat hij naar mijn idee eigenlijk vergeet te eten (of in ieder geval niet extra eet om zijn verbrande calorieën aan te vullen)
Hij heeft de hele dat beschikking over zijn brokken en als zijn bakje bijna leeg is vul ik het weer. Dus hij heeft geen “dieet” meer. Het “dieet” wat hij had is ondertussen een “hij mag alles weer hebben” dieet geworden.
Hij is nu 9 wordt volgens jaar 10 en ik vind hem af en toe een beetje te mager worden. Heeft iemand een idee wat je als extra kan geven om hem een beetje normaal te houden?
Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden.
(Meneer lust niet zo graag blikvoer en als hij het al eet dan mag er geen gelei inzitten anders komt het er even hard weer uit)