Hoe kunnen wij dit oplossen met onze Joep?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niicole__

Hoe kunnen wij dit oplossen met onze Joep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 14:48

Sinds bijna 2 maanden hebben wij een 1 jarige labrador Joep. Als wij thuis zijn gedraagd hij zich netjes. Maar als we weg zijn poept en plast hij steeds. Soms ook nog meer dan 1x. Straffen kan niet, aangezien hij het doet als we er niet zijn, en als we terug komen hij dus niet meer weet waarvoor hij nou eigenlijk gestraft wordt. Als we met hem wandelen lopen we hele lange stukken door het bos (zijn soms zo een uur weg) de eerste tijd deed hij met wandelen niks. Maar thuis als we weg waren wel.. En als hij in de tuin loopt ook.. Uiteindelijk namen we elke keer brokjes mee. Voor als hij een keer wat deed met wandelen dat we hem konden belonen. Dat gaat nu al stukken beter en hij doet zijn behoefte ook wel. Gister waren we zelfs 1,5 uur weg met wandelen. We kwamen terug, en hebben daarna mijn schoonzusje thuis gebracht. Toen wij even later thuis kwamen, had hij weer wat gedaan.. Eerst sloopte hij ook veel, maar dat komt van jongheid. Dat gaat nu goed, ook sinds hij een heel groot bot heeft waar hij dan op bijt. Ook kende de hond niks. Als hij moest liggen, snapte hij het niet. Zitten ook niet. Met wandelen sleurde hij iedereen mee.. zelfs toen mijn vader op visite kwam en met hem ging wandelen. Terwijl mijn vader wel wat gewend is. Ook heeft hij zo'n ketting halsband doormidden kunnen trekken. Gelukkig gaat dat ook steeds beter, omdat we nu erg lange wandelingen maken, en veel oefenen op het niet-trekken. Maar het poepen en plassen in huis is nog een probleem. En daarbij komt ook nog, als ik op bed lig, ziet hij mij dus de hele nacht niet. Dan begint hij vanaf 4 uur ongeveer steeds te piepen en janken, en houd pas op als ik beneden ben geweest, het helpt niet als mijn vriend naar beneden gaat, dan gaat hij gewoon door. Zo kan ik dus 5 á 6x per nacht naar beneden omdat hij loopt te piepen. En binnenkort ga ik een weekend weg, dus dan houd hij straks nooit op met piepen? Heeft iemand hier ervaring mee, of tips hoe we wat dingen op kunnen lossen? Lachen

We weten in ieder geval wel zeker, dat de vorige mensen hem niks hebben geleerd.

_Laura

Re: Hoe kunnen wij dit oplossen met onze Joep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 14:51

Hebben jullie ook een bench? Bij onze hond heeft dit ook veel opgelost met zindelijkheid en dingen kapotmaken als wij weg waren, nu is de bench haar plekje geworden en ligt ze in te slapen enzo met t deurtje altijd open Ja

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 14:54

Nee, we hebben het wel een x geprobeerd, hadden er even een geleend. Maar hij wil er niet in tenzij je misschien weet hoe we hem er wel in krijgen Bloos normaal is het ook een vreetzak, maar toen we achter in de bench een paar brokjes neer hadden gelegt, pakte hij ze niet

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 14:56

Idd. een bench lijkt me toch de beste oplossing Ja
Gewoon geduld hebben, hij gata er ooit vast wel in, leg anders zijn bot erin..
Zijn drinken erin doen, en dus niet ergens in de keuken water hebben staan, alleen in de bench, en hem ook daar voeren.
En tja, laat hem eens een nacht piepen, een hond is niet zielig als hij piept, hij vraagt nu gewoon om jou aandacht, en hij blijft het doen zolang jij telkens weer komt bij hem als ie piept.

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:00

Drinken en eten in de bench is niet nodig hoor, wij hebben het ook altijd gewoon erbuiten staan. Is de bench wel groot genoeg? Waarschijnlijk is het gewoon een kwestie van wennen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:01

de bench moet een fijne plek voor je hond worden, waar hij zelf in wil omdat dat zijn plekje is.
Om het dat te maken zorg je dat er een ondergrond in ligt die jouw hond fijn vindt, een stuk oud matras, een kussen, een deken, noem het maar. Leg er wat speeltjes in en verstop er soms wat lekkernijtjes in. Eten standaard in de bench geven, eet-ie niet? pech, dan niet, dan eet-ie het morgen wel. Beloon het niet al te overdreven als hij uiteindelijk die bench in gaat, maar laat hem zelf ontdekken dat het een fijn plekje is. Met je stem belonen (zacht, niet al te enthousiast maar vertel maar gewoon dat het goed is, dat je zo trots op hem bent. Hij hoort echt aan je intonatie wel wat je duidelijk wilt maken!
Eerst met het deurtje open, en dan niet weggaan. Je zult zien dat hij snel genoeg door heeft dat de bench een top-plekje is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:03

_Laura schreef:
Drinken en eten in de bench is niet nodig hoor, wij hebben het ook altijd gewoon erbuiten staan. Is de bench wel groot genoeg? Waarschijnlijk is het gewoon een kwestie van wennen.

Ik bedoel ook om Joep eraan te laten wennen Ja

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:04

Hij moet er toch niet aan wennen dat hij zn eten/water in de bench krijgt? Dan wen je hem ergens aan om het hem vervolgens weer af te leren, ook niet handig Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:05

Das vervelend. Ken je het verleden van de hond? Is er iets met hem gebeurd, heeft hij een nare ervaring gehad. Als hij zijn behoefte doet, belonen als een idioot, van nou wat ben je geweldig!!! Mensen staan je dan raar aan te kijken, maar al dat super overdreven gedoe hielp hier wel.
Plasjes in huis kunnen ook weemoeds plasjes zijn, zo onderdanig zijn dat ze hun plas laten lopen zodra ze iemand zien.
Slopen komt niet van jong zijn. Zoals je zelf al aan geeft, is het minder geworden sinds hij een bot heeft. Zorg dat hij altijd iets te kauwen heeft. Een hondenspeeltje, dus geen sok, afgeknipte broek of sloffen, hij begrijpt namelijk niet het verschil tussen een oude en een nieuwe slof.
Verder zou ik idd een bench neerzetten, als zeg maar de plek wat echt van hem is, waar hij zich veilig voelt. In de nacht dan ook deurtje dicht.
En laatste tip, laat hem 's nachts maar janken. Hij jankt omdat hij weet dat je dan komt. Door elke keer maar naar hem toe te gaan hou je juist het janken in stand. Hondje jankt, vrouwtje komt beneden. Gelijk mee ophouden. Je zult er dan een paar slapeloze nachten van hebben, maar dat heb je nu ook al, ik zou de buren van te voren maar even waarschuwen. En vind hem dan halverwege niet zielig, want dat is hij niet. Als je wilt dat het stopt, moet je er niet aan toe geven door 's nachts toch te gaan, geef je hem alleen maar zijn zin, het heeft effect en dat weet hij maar al te goed.

Til hem er elke keer weer in, doe de deur een paar minuten dicht en dan weer open, zodat je aangeeft dat het geen opsluiten is. Maar geef hem wel de tijd, die van mij heeft er twee weken over gedaan voor hij er in ging slapen uit zich zelf. Tijd en geduld. Je hebt hem pas twee maanden, alles is nieuw voor hem ook. Niet met eten en drinken overhalen, wil ie straks niet meer zonder.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-12-07 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 15:06

x_Marr schreef:
Idd. een bench lijkt me toch de beste oplossing Ja
Gewoon geduld hebben, hij gata er ooit vast wel in, leg anders zijn bot erin..
Zijn drinken erin doen, en dus niet ergens in de keuken water hebben staan, alleen in de bench, en hem ook daar voeren.
En tja, laat hem eens een nacht piepen, een hond is niet zielig als hij piept, hij vraagt nu gewoon om jou aandacht, en hij blijft het doen zolang jij telkens weer komt bij hem als ie piept.
bot past er niet in Bloos beetje te groot haha Bloos probleem met zijn piepen is, hij doet het harder, zodat de buren er ook last van krijgen Schijnheilig

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:06

wel als je hem altijd in de bench laat eten en slapen;)

maar zoals je nu doet steeeds zijn zin geven helpt in ieder geval avrechts ntuurlijk...

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 15:07

_Laura schreef:
Hij moet er toch niet aan wennen dat hij zn eten/water in de bench krijgt? Dan wen je hem ergens aan om het hem vervolgens weer af te leren, ook niet handig Knipoog
Eten probeerden we om hem er een 1e x in te krijgen het wou alleen niet

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:08

Dat was een reactie op x_Marr.
Belonen met een koekje ofzo als ie er uit zichzelf ingaat is wel goed, doen wij ook altijd als we weggaan en het deurtje dichtdoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:08

Als zijn bot er niet in past is de bench dan wel groot genoeg? Die van mij kan er vierkant in liggen.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 15:10

Mindim schreef:
Das vervelend. Ken je het verleden van de hond? Is er iets met hem gebeurd, heeft hij een nare ervaring gehad. Als hij zijn behoefte doet, belonen als een idioot, van nou wat ben je geweldig!!! Mensen staan je dan raar aan te kijken, maar al dat superoverdreven gedoe hielp hier wel.
Plasjes in huis kunnen ook weemoeds plasjes zijn, zo onderdanig zijn dat ze plas laten lopen zodra ze iemand zien.
Slopen komt niet van jong zijn. Zoals je zelf al aan geeft, is het minder geworden sinds hij een bot heeft. Zorg dat hij altijd iets te kauwen heeft. Een hondenspeeltje, dus geen sok, afgeknipte broek of sloffen, hij begrijpt namelijk niet het verschil tussen een oude en een nieuwe slof.
Verder zou ik idd een bench neerzetten, als zeg maar de plek wat echt van hem is, waar hij zich veilig voelt. In de nacht dan ook deurtje dicht.
En laatste tip, laat hem 's nacht maar janken. Hij jankt omdat hij weet dat je dan komt. Door elke keer maar naar hem toe te gaan hou je juist het janken in stand. Hondje jankt, vrouwtje komt beneden. Gelijk mee ophouden. Je zult er dan een paar slapeloze nachten van hebben, maar dat heb je nu ook al, ik zou deburen van te voren maar even waarschuwen. En vind hem dan halverwege niet zielig, want dat is hij niet. Als je wilt dat het stopt, moet je er niet aan toe geven door 's nacht toch te gaan, geef je hem alleen maar zijn zin, het heeft effect en dat weet hij maar al te goed.

Til hem er elke keer weer in, doe de deur een paar minuten dicht en dan weer open, zodat je aangeeft dat het geen opsluiten is. Maar geef hem wel de tijd, die van mij heeft er twee weken over gedaan voor hij er in ging slapen uit zich zelf. Tijd en geduld. Je hebt hem pas twee maanden, alles is nieuw voor hem ook. Noet met eten en drinken overhalen, wil ie straks niet meer zonder.
Het verleden kennen we helaas niet, volgens de mensen deed hij niks in huis, ze hadden een puppy cursus gedaan zeiden ze, maar ik merk er niks van. het plassen doet hij alleen als er niemand is. verder een bot helpt inderdaad, maar speeltjes zijn in no time kapot. dus die hebben we alleen nog als we gewoon met hem spelen. Ik zal dan inderdaad een bench aan gaan schaffen, en daarmee gewoon doorzetten Lachen en even naar de buren gaan en ze waarschuwen voor zijn gejank en gepiep. Hopelijk gaat het met de tijd dan over Ja

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:11

Hoe vaak en hoe lang achter elkaar is Joep alleen?

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 15:11

Mindim schreef:
Als zijn bot er niet in past is de bench dan wel groot genoeg? Die van mij kan er vierkant in liggen.
hij heeft een bod van meer dan 1 meter Knipoog

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 15:12

Silence schreef:
Hoe vaak en hoe lang achter elkaar is Joep alleen?
Soms alleen als we even boodschappen zijn doen. Dat is 30 min. en soms wat langer zoals met verjaardagen. dus hangt er eigenlijk vanaf Lachen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:19

Mijn honden krijgen altijd hun eten in de bench, is niets mis mee.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:23

Ik zou hier gewoon eens rustig te tijd voor gaan nemen.
Laat Joep wennen aan het alleen zijn, zoals je een pup daaraan went.
Het kan goed zijn dat Joep verlatingsangst heeft.
Hij is immers in de steek gelaten door zijn vorige baasje en is misschien bang dat jij hem ook weer in de steek gaat laten.
Sommige hondjes zijn hier heel gevoelig voor.

Steeds iets langer weggaan en telkens laten zien dat je terug komt.
Daar bereik je veel meer mee, dan met het oplsuiten in een bench.
Laatst bijgewerkt door Silence op 23-12-07 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:28

Mischien dat hij bang is om alleen te zijn? je kunt eerst mischien proberen om jou stem op een bandje op te nemen om te kijken of dat het is??

ik weet niet wie het zei maar je hond in de bench stoppen om hem niet zijn zin te geven, dan word het nog zijn veilige plek niet dus dan heeft het geen zin.

+ dat ik een bench vaak voor mensen vind die geen tijd in de hond willen steken..

en idd gewoon trainen en mischien een keer net doen alsof je weg gaat maar hem dan stiekem in de gaten houden en dan erg boos worden als hij wat doet?en gauw naar buiten doen zodat hij het buiten doet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:04

Jen33 schreef:
Mischien dat hij bang is om alleen te zijn? je kunt eerst mischien proberen om jou stem op een bandje op te nemen om te kijken of dat het is??

ik weet niet wie het zei maar je hond in de bench stoppen om hem niet zijn zin te geven, dan word het nog zijn veilige plek niet dus dan heeft het geen zin.

Volgens mij heeft niemand dit gezegd hoor, de bench moet als veilig plekje fungeren en niet als opsluitplaats. Het zijn zin niet geven ging over het piepen in de nacht om aandacht en dan als baas er aan toegeven door elke hem toch zijn zin te geven en naar hem toe te gaan, dit lost het niet op, maar werkt het in de hand.

+ dat ik een bench vaak voor mensen vind die geen tijd in de hond willen steken..
Wat een onzin, het eerste jaar dat weonze hond hadden, fungeerde de bench als mand, vanuit de bench hebben we hem geleerd ook los in huis te zijn. Waarom is een bench voor mensen die geen tijd in hun hond willen steken, misschien kun je dat uitleggen?? Ik zie de link namelijk niet. Op een bandje je stem opnemen vind ik eerder jezelf drukken door niet intensief te trainen met de hond, dan dat de hond vrijwillig in zijn bench gaat liggen, met de deur open.

en idd gewoon trainen en mischien een keer net doen alsof je weg gaat maar hem dan stiekem in de gaten houden en dan erg boos worden als hij wat doet?en gauw naar buiten doen zodat hij het buiten doet..

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:20

Mindim schreef:
Jen33 schreef:

Volgens mij heeft niemand dit gezegd hoor, de bench moet als veilig plekje fungeren en niet als opsluitplaats. Het zijn zin niet geven ging over het piepen in de nacht om aandacht en dan als baas er aan toegeven door elke hem toch zijn zin te geven en naar hem toe te gaan, dit lost het niet op, maar werkt het in de hand.

Wat een onzin, het eerste jaar dat weonze hond hadden, fungeerde de bench als mand, vanuit de bench hebben we hem geleerd ook los in huis te zijn. Waarom is een bench voor mensen die geen tijd in hun hond willen steken, misschien kun je dat uitleggen?? Ik zie de link namelijk niet. Op een bandje je stem opnemen vind ik eerder jezelf drukken door niet intensief te trainen met de hond, dan dat de hond vrijwillig in zijn bench gaat liggen, met de deur open.

ze zei al dat Joep een hekel aan de bench had dan zou ik hem er echt niet indoen, dan zal hij zich echt niet veilig voelen..

en ja de mensen die ik ken met een bench die stoppen de hond er in als ze geen zin hebben in de hond. En dan word het steeds vaker, ik ken honden die er alleen uit gaan sochtends 5 min om zn behoefte te doen en savonds weer even... daarom heb ik een hekel aan de bench omdat veel mensen het als gemakzucht gaan zien en de hond er onder leid.. dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden, maar ik weet wel dat er veel mensen zijn die geen hond verdienen. maar omdat puppy's zo leuk zijn................

+ dat ik voor het zindelijk maken de kranten methode de beste manier vind.. ipv. dat mensen zeggen dan leert hij het wel af als hij in zn eigen strond zit, dan heb ik zo iets van moet een hond eerst een poos in zn eigen strond zitten om het af te leren?

kranten duurt langer ja maar dat vind ik gewoon vriendelijker...

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:25

wat grappig, wij hebben ook een labrador joep Haha!

haha maarja, dit is neit leuk
wat mijn vader altijd deed, ja klinkt heel banketstaaf
onze hond deed dat ook altijd... was gewoon zindelijk alleen als wij wegwaren dan was het huis een puinhoop, bench hielp niet want hij blafte de hele buurt bij elkaar
hij deed als we thuiskwamen en hij zag een drol of plas liggen riep hij de hond en hield hij zijn hoofd heel dicht boven de drol of plas, en dan.. wat is dat, mag niet etc.
en dan snel naar buiten brengen en plassen roepen dat hij leert dat hij gewoon moet wachten zegmaar Tong uitsteken

succes Lachen

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:29

Van vooraf aan beginnen met alleen zijn. net als bij een pup.
kan heel goed dat hij verlatingsangst heeft, zoek maar is op google Knipoog
Soms gebeurt het bij honden dat ze van stress een bepaald iets vrijkomt waardoor ze kunnen gaan plassen etc, dus ik zou van vooraf aan beginnen.