Mag een muis banaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zofy

Mag een muis banaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 18:08

De vriend van mn zus heeft een muisje die pas is aangevallen door een andere muis (nu mist ie een oog Schijnheilig ). En ze hebben m even zolang hierheen meegenomen. Maar nou had ik een stukje banaan in zn hokje gelegd en sindsdien zit ie steeds heel raar te snuffelen in zn hokje, alsof ie het vindt stinken. En hij is helemaal druk en steeds zo raar aan het snuiven (hij heeft geen hapje van de banaan op) en dat allemaal met een oog Knipoog.
Maar goed, is banaan slecht voor ze ofzo? Hij reageert zo raar.

Yank

Re: Mag een muis banaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 21:57

Ze mogen banaan hebben, maar met mate (schijnt veel suikers te bevatten). Ik geef het ze nooit.
Ik zou de volgende keer wel eerst even checken of een muis een bepaald fruit of groente mag hebben, voordat je het geeft. Knipoog

Is het een huismuis of kleurmuis? Denk dat dat gedrag niet te maken heeft met een stukje banaan.

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 22:23

Yank schreef:
Ze mogen banaan hebben, maar met mate (schijnt veel suikers te bevatten). Ik geef het ze nooit.
Ik zou de volgende keer wel eerst even checken of een muis een bepaald fruit of groente mag hebben, voordat je het geeft. Knipoog

Is het een huismuis of kleurmuis? Denk dat dat gedrag niet te maken heeft met een stukje banaan.

Ik had t eerst aan mn zus gevraagd en die studeert diergeneeskunde en volgens mij is het bekend dat ze gewoon fruit mogen... Alleen vanwege zn reactie dacht ik dat er misschien een uitzondering was.

Wat is het verschil tussen een huismuis en een kleurmuis? Het is een zwart muisje (huismuis zijn wildkleur toch?).

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:55

O sorry, met huismuis bedoel ik een wilde muis en met kleurmuis een "tamme muis" (lees gefokt door de mens en gehouden als huisdier).

Maar niest hij niet? Waar moet je aan denken bij snuffelen en snuiven? Als ie dat normaal nooit deed, zou hij misschien wat kunnen mankeren. Zou het wel even in de gaten houden en als je het niet vertrouwt naar de dierenarts gaan.

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 00:10

haha ok dan is het een kleurmuis, hij is zelf 'gefokt'

Hij is laatst aangevallen door andere muis (en toen dus ook zn oogje verloren) dus missch dat dat ermee te maken heeft. Maar hij is zeg maar overal aan het snuffelen en dan beetje nies achtige geluidjes aan het maken.

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 01:41

Zofy schreef:
Maar hij is zeg maar overal aan het snuffelen en dan beetje nies achtige geluidjes aan het maken.

Hmmm dat klinkt niet echt zoals het hoort. Ach gut Ik zie bij mijn eigen muizen weleens dat als ze ergens aan het rond snuffelen zijn dat ze dan wat in de neus krijgen en niezen.
Maar als jouw muis dat constant doet, ook zonder dat hij snuffelt aan iets, dan zou ik toch even naar de dierenarts gaan.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 16:09

Banaan zouden ze opzich wel mogen eten, als het maar niet te veel is. Blijkbaar vind deze muis het wel erg smerig, en gaat ie steeds bijna 'over zijn nek' van die lucht? Clown Waarom haal je het stukje banaan er niet gewoon uit? Schijnheilig

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 19:27

Marloez schreef:
Banaan zouden ze opzich wel mogen eten, als het maar niet te veel is. Blijkbaar vind deze muis het wel erg smerig, en gaat ie steeds bijna 'over zijn nek' van die lucht? Clown Waarom haal je het stukje banaan er niet gewoon uit? Schijnheilig

Heb ik er natuurlijk ook meteen uitgehaald Rolleyes we denken dat het iets anders is. Heb het al aan mn zus en dr vriend door gegeven, ze gaan er naar kijken. (denk iets van het gevecht)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 00:44

Zofy schreef:
Heb ik er natuurlijk ook meteen uitgehaald Rolleyes we denken dat het iets anders is. Heb het al aan mn zus en dr vriend door gegeven, ze gaan er naar kijken. (denk iets van het gevecht)

Dat was anders niet echt duidelijk op te maken uit deze zin Knipoog :
Citaat:
Maar nou had ik een stukje banaan in zn hokje gelegd en sindsdien zit ie steeds heel raar te snuffelen in zn hokje, alsof ie het vindt stinken.

Maar het zal idd wel van het gevecht zijn. Ik zou er persoonlijk ook niet erg rustig bij zitten als m'n oog er uitgerukt was.. Misschien heeft hij inwendig ook wel het nodige opgelopen.

Sterkte voor de muis. Ach gut