Vanaf het begin:
Sinds maart 2007 heb ik na 20 jaar zeuren ein-de-lijk een hond!! Hij kwam als pup en wordt in januari pas 1 jaar oud. Het gaat allemaal hartstikke goed met hem, en ben erg blij met hem!
Nu is er 1 groot nadeel van een hond; het uitlaten. En nee; niet het uitlaten zelf, maar andere honden en hun baasjes maken het in onze woonplaats regelmatig tot een kriem!!
Zo is mijn moeder 2x met onze hond naar de Lek (= rivier

2e keer zag haar hond de mijne al uit de verte (hond liep dus gewoon weer los terwijl ie voor geen meter luisterd en andere honden aanvalt!) dus kwam hij over de drukke weg keihard aanrennen om de mijne weer aan te vallen. Mijn moeder is letterlijk met hond en al gevlucht.
Nu dinsdag heb ik een hond gevonden, dus dat hielp ook mijn beeld jegens andere hondenbaasjes niet echt te veranderen. Zie topic; [LZP] Pff wat ik nu weer meemaak.. hondje gevonden
Vandaag met mams en mijn hond onder aan de dijk gaan wandelen. Ik loop dan zelf met hem mee onder aan de dijk, door de blups en al. Een andere baas had daar weinig zin in, die liet z'n hond er lopen maar bleef zelf lekker bovenaan over de weg wandelen. De baas ziet dat ik mijn hond aanlijn, maar onderneemt zelf helemaal niks. Gevolg: die hond komt ineens aanstormen en vliegt mijn hond aan! (wat heeft dat arme beest over zich heen dat iedereen hem aanvalt?) Baas blijft gewoon quasi bovenaanlopen en doet niks om in te grijpen. We hebben de hond met harde hand en stem even duidelijk gemaakt dat ie op kon flikkeren.
Baas liep nog een eind achter, dus wij weer half gevlucht. Baas verontschuldigd zich ook niet even voor het gedrag van zijn hond maar kijkt gewoon de andere kant op. We hebben hem nog even in de gaten gehouden: hij is nog een hele tijd bezig geweest zijn hond te vangen, moest de dijk nog afkomen en ging toen nog even heerlijk in de blubber onderuit (ghehe, wraak!)
Teruggekomen in mijn eigen straat loopt er weer een hondje los. Baas werkelijk in geen velden of wegen te bekennen. Dier loopt gewoon over de autoweg ed. niemand die op hem let. Ongelofelijk, waar gaat het heen met de bazen van Nederland.
Sorry voor mijn negatieve verhaal, maar ik heb even genoeg hondenellende gehad! Als ik iemand aan zie komen die zijn hond aanlijnt, doe ik het ook. Als diegene zijn hond loslaat, ga ik ervanuit dat het een sociale hond is die niet meteen aanvalt, of eentje die enorm goed luisterd. Helaas is niet iedereen op de hoogte van de hondenuitlaatetiquette...