konijn heeft het koud.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

konijn heeft het koud.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 15:45

mijn konijn heeft het volgens mij echt koud.

als ik hem eten ga geven licht hij helemaal onder het hooi verstopt en ik vind het eigenlijk best zielig.

hij staat buiten dag en nacht.

wat kan ik doen zodat hij het warmer heeft?

p.s zijn hok kan niet naar binnen want die zit vast in de grond.

groetjes.

Sindbad

Re: konijn heeft het koud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:51

Mijn konijnen zitten ook ook buiten, ze zitten met z'n tweeën hoog van de grond met genoeg hooi en zaagsel om zich warm te houden. Ook staan ze op een plek die vaak windvrij is en warmer dan de buitentemperatuur zelf.

Misschien kan je hem een oude trui geven. Ook raad ik je aan een soort rolgordijntje te kopen. Deze heb ik ook. die hang je aan wat haakjes boven de opening met gaas en zodra het koud is of er wind op het hok staat rol je die naar beneden. Dat houd de warmte binnen en de kou buiten.

Mijn vader heeft deze bij de Welkoop/Boerenbond gekocht.

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:58

die van mij staan ook buiten (3 konijnen 2samen 1alleen)
Heb zaagsel en stro in het hok en dan nog het hooi erbij
En heb een oude winterdeken over de hokken hangen zodat ze nog iets warmer zitten hij zit over de helft van het hok heen.
Zodat ze nog wel na buiten kunnen kijken

lovebengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 16:07

die van mij staan in een schuur met z'n 4e als het echt te koud wordt in die schuur doe ik een dikke deken over het hok

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 16:08

Wij hebben van dat knappertjesfolie om de hokken en dekens eroverheen. Verder staan de hokken een eind van de grond en hebben we doorzichtige luikjes voor waar het gaas zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 16:08

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-23 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 17:14

Toen mijn konijn nog leefde deet ik altijd een deken over het hoek heen met een kleine opgening 's nachts. En natuurlijk veel stro en hooi en voldoende te eten geven.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 17:17

voor een konijn is het normaal dat hij ergens inzit dus of hij het echt koud heeft. Die van mij zitten overdag binnen tussen het het hooi en stro en in de avond en nacht in het buitenverblijf in de kou dus of je konijn het echt koud heeft. vraag ik me af. Die van mij zitten in een grote voillere met binnen en buitengedeelte

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 17:17

Wij deden plastic voor de opening,heb je geen kruik of zo?

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 17:21

De mijne zit ook altijd buiten! Hij kan zelf zijn hok in en uit. Ze maken zelf wel een lekker holletje van het stro.
Zorgen voor genoeg stro dus, en proberen het winddicht te maken, dat scheelt al een hoop!

"Konijnen die de hele zomer en herfst buiten hebben doorgebracht, hebben een dikke wintervacht ontwikkeld, en kunnen buiten blijven tot ca. 10 graden vorst. Voorwaarde is dat het hok luw staat, met de opening van de wind af, en dat er een nachthok is. In het hok en nachthok wordt extra dik stro gedaan. 's Nachts kan een juten zak voor de opening gehangen worden, of er kan plexiglas voor gedaan worden. In het laatste geval moet er gezorgd worden voor een brede kier, voor frisse lucht."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:07

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-23 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:57

Dat hij zich onder het hooi verstopt, wil niet meteen zeggen dat hij het koud heeft denk ik. Dat doet ie juist misschien om te voorkomen dat ie het koud krijgt. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 00:58

Mijn konijn is op het ogenblik in zijn uppie. Hij heeft een hok van 2 meter breed en ik moet hem er echt in doen anders wil ie buiten blijven. Ze ontsnapt weleens, dus in de nacht moet ze binnen. Ik heb drie deurtjes in het hok. 2 zijn afgezet met plexiglas en isolatiemateriaal. De laatste met gaas. In het slaapgedeelte ligt een dikke laag zaagsel, stro en hooi en ze heeft ook een holletje gemaakt, zelfs met vacht is ze in de weer (nesteldrang??). Maar dan ligt ze er ook lekker onder hoor, zie het maar als het dekbed. Ik heb een plastic zeil over het hok tegen eventuele tocht en voor de ingang een handdoek. Haar water in het hok, bevriest zelfs niet met -6

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 12:55

Wij hebben gewoon een groot binnenhok, zie de 2 konijnen wel veel tegen elkaar aan zitten, maar ze hebben ookal een lekkere dikke vacht, vorig jaar is het ook goed gegaan..

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 12:58

de mijne staan eigelijk hun hele leven al buiten maar wat je wel kunt doen is een deken pakken en die over haar hok heen gooien.

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 13:22

mijn konijn staat gewoon buiten. Met lekker veel hooi en ik heb er een juttezak voor hangen tegen de kou

Roxy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:52

Mijn konijn heeft een deken voor zijn hok hangen er daarover hangt nog een zeil. Hij staat onder een afdak en dus ook uit de wind. Lachen Voor de rest heb ik gewoon zaagsel veel stro en hooi in zijn hokje alleen daar doet hij niet veel mee, want hij maakt daar geen holletje van maar hij gaat er gewoon op zitten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:56

neem nog een konijn! konijnen zijn groepsdieren en kruipen met kou lekker tegen elkaar aan.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 12:50

Als je wilt weten of je nijn het echt koud heeft, moet je je vinger achter zijn hoofd leggen, in dat kuiltje achter zijn koppie. Dan even voelen hoe warm het is. Daaraan kun je namelijk voelen of het konijn een lekkere tempratuur heeft of niet.
Laatst bijgewerkt door Meissie17 op 24-12-07 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

ReBeL_Valibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 12:52

mss kan je in de hoek van het hok een kruik met wat dekens eromheen leggen?

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 12:53

ReBeL_Valibu schreef:
mss kan je in de hoek van het hok een kruik met wat dekens eromheen leggen?

Dat lijkt me niet zo goed idee. Een konijn kan zich in de natuur ook prima alleen redden. Als je een kruik bij een konijn in legt en je doet dit vaak, dan kan het konijn zich op den duur zelf niet meer warm maken.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 13:03

een ander konijn is alleen een optie als dat konijn ook al buiten zit. Anders is de overgang te veel om naar buiten te gaan