Gister heeft onze geit jongen gekregen, helaas heeft ze deze vandaag ook weer verstoten. we dachten eerst dat er 1 dood was, maar deze bleek nog te leven en ligt nu bij de verwarming. De andere 2 is er 1 sterk van, maar de ander ook wat zwakjes, en deze liggen onder een warmte lamp.
We proberen ze zo vaak mogelijk te laten drinken uit de fles, en het is te hopen dat ze het redden.
he bah wat naar, is er geen andere (net) moeder geit die ze eventueel zou kunnen adopteren? of gaat dat heel anders in ze werk bij geiten? ik zal zeker mee duimen met je!! hoop dat ze het redden! lekker warm houden en goed voeren doet wonderen
het was de 2e keer. Helaas hebben de 2 kleinste het niet overleefd, deze waren al te ver heen. Nummer 3 zit nu binnen bij de verwarming, en deze doet het redelijk
nummer 3 is erg opgeknapt, ze ligt dus vanaf vanmorgen binnen, en ze begint nu echt uit de fles te drinken en door de kamer te rennen haha Dus heb goede hoop dat zij het red!
ik duim ook mee, heb 3 jaar terug ook een met de fles grootgebracht, erg leuk spul hoor alhoewel ze me nu wel eens het bloed onder de nagels weghaalt maar dat is van later zorg
houd je hem de hele tijd in huis nu? is dan een hoekje met stro niet fijner voor hem?
qua melkgift, even dierenarts bellen, die kan het je zo vertellen hoeveel het geitje moet hebben, of anders even googelen, zijn vast wel geiten sites te vinden
succes ermee, en geniet ervan dat je zo'n leuk geitje hebt
Ze heeft een doos met stro, waar ze snachts ingaat, maar overdag ligt ze liever op de warme vloer En ze blijft binnen zolang het gaat. En anders gaat ze buiten onder de warmtelamp.
Haha, nee ze blijft lekker hier, als het straks goed gaat mag ze als ze groot is en sterk is gewoon bij de andere geiten. En anders mag ze gewoon op het erf loslopen.