Jaja, het is weer zo ver!
Er ligt hier nu weer ijs met een laagje sneeuw erop. Dus denken mijn katten hier waarschijnlijk dat het gewoon grond is. Dat betekend dus dat ze erop gaan. Ik zie dit jaar vandaag pas voor het eerst vanwege die kattenpootje in de sneeuw op het ijs. En als er eenden zijn, die er hier continu zijn, gaan ze dus lekker jagen.
Nu is het zo dat het ijs dik genoeg is, volgens mij kan ik er zelfs op staan (ik ga het niet uitproberen), het is ook vanaf mijn achtertuin tot aan de overkant dik genoeg (voor de katten), het is alleen niet de hele sloot dik genoeg. Het is ongeveer 5 huizen breed en daarna is het weer gewoon water.
Ik ben dus bang dat ze; of door het ijs zakken of achter de eenden aangaan en in het water belanden. Opzich kunnen ze wel zwemmen, ze zijn wel vaker in het water gevallen. Maar omdat een van mijn vorige katten is verdronken, heb ik dat toch echt liever niet.
Het ijs is te dik om er een gat in te maken, dat lukt me dus echt niet. Moet ik nou gewoon mijn katten binnen houden, of heeft er iemand een beter idee...
Alvast bedankt,