katten op het ijs.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

katten op het ijs.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 12:58

Jaja, het is weer zo ver!

Er ligt hier nu weer ijs met een laagje sneeuw erop. Dus denken mijn katten hier waarschijnlijk dat het gewoon grond is. Dat betekend dus dat ze erop gaan. Ik zie dit jaar vandaag pas voor het eerst vanwege die kattenpootje in de sneeuw op het ijs. En als er eenden zijn, die er hier continu zijn, gaan ze dus lekker jagen.

Nu is het zo dat het ijs dik genoeg is, volgens mij kan ik er zelfs op staan (ik ga het niet uitproberen), het is ook vanaf mijn achtertuin tot aan de overkant dik genoeg (voor de katten), het is alleen niet de hele sloot dik genoeg. Het is ongeveer 5 huizen breed en daarna is het weer gewoon water.

Ik ben dus bang dat ze; of door het ijs zakken of achter de eenden aangaan en in het water belanden. Opzich kunnen ze wel zwemmen, ze zijn wel vaker in het water gevallen. Maar omdat een van mijn vorige katten is verdronken, heb ik dat toch echt liever niet.

Het ijs is te dik om er een gat in te maken, dat lukt me dus echt niet. Moet ik nou gewoon mijn katten binnen houden, of heeft er iemand een beter idee...

Alvast bedankt,

xdenisex

Re: katten op het ijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:25

Als je er echt bang voor bent, en dat zou ik ook zijn zou ik ze gewoon lekker binnen houden. De kou duurt hier toch niet zo lang haha! Ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Je trekt straks je haren uit je koppie als je je katten ergens aan de rand van het water vindt denk ik...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:54

Ja idd, als je er bang voor bent, zou ik ze ook binnen houden.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:11

Ik stond vandaag ook op het ijs, heb ook 2 katten voorbij zien lopen.. Is goed gegaan gelukkig, maar als je er bang voor bent en je katten vinden het niet heel erg, zou ik ze binnenhouden als je het niet vertrouwt Knipoog

Patricia20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:54

ik zou ze ook lekker binnen houden,dan kan er niks gebeuren Haha!
tenzij ze het toelaten natuurlijk,want er zijn natuurlijk ook katten die gewoon weg niet tolereren!
maar als je zo bang bent,en ze doe nhet goed binnen,dan idd lekker binnen houden!

vandaag sprong 1 van mijn honden op het ijs,omdat (ik heb zon langestok om de bal mee weg te gooien,)de bal door de harde grond verkeerd stuiterde richting het ijs, ze ging er voorzichtig op, maar toch schrok ik me wezenloos!!! daarbij zijn er ook nog jongens hier die het ijs kapot maken met stenen enzo,dus overal wakken...:S
gelukkig goed afgelopen!!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 01:06

ik zou ze inderdaad binnenhouden Knipoog
ik was vandaag de slimste en ben op de vijver gaan staan Lachen
helaas was dit toch niet dik genoeg. nou is dit maar 1.10 diep Knipoog en ben er door een goede vriend van me uitgehopen Knipoog maar koud was het dus zeker wel!

en gezien het in nederland nooit geweldig lang kan duren dat t zo dicht ligt. zou ik ze dan even binnenhouden Knipoog

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 10:44

De afgelopen dagen heb ik ze gewoon naar buiten gelaten... Het zijn namelijk echte buitenkatten. Zitten minimaal 18 uur per dag buiten. Maar omdat er ook mensen aan het schaatsen waren hier, dacht ik dat het wel kon. Bedankt voor jullie berichtjes..

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 14:11

Gelukkig dooit het flink dus ze kunnen weer lekker naar buiten haha!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 14:15

idd! Ik ben er heel blij mee!