Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
superrizzo schreef:wil je dit gedrag afleren ??
wat je ook kunt doen als ze dat doet is: piepen als een jonge hond, dan zal ze hoogst waarschijnlijk komen om te kijken war dat geluid vandaan komt
oOoKellyoOo schreef:Ik denk dat het nog nieuw voor het hondje is. Ik heb dit zelf ook hier meegemaakt. Ik heb mn hond geen aandacht gegeven als ze dat deed en naar een korte tijd was dit al gauw voorbij. geloof iets van 3 4 weken
rindin schreef:Roepen... Net zo lang tot ze komt. En als ze komt beloon je haar uitbundig. Lekkers geven, heel enthousiast aaien en knuffelen. Steeds weer, op het laatst zul je zien dat ze het veel leuker vindt om bij jou lekkers en een knuffel te komen halen, dan tegen die kat staan te schreeuwen.
Das trouwens bij alles zo bij puppy's. Duidelijk en consequent blijven. Als ze iets fout doet "FOEI" en als ze iets goed doet "Braaaaaaaaf" en lekkers. Als ze dat onderscheid eenmaal heeft gemaakt, is het een stuk makkelijker om haar dingen aan te leren. Succes
AstraGirlie schreef:Het woordje dat je gebruikt ('hier' of de naam), zal dan telke male herhaald moeten worden, of nog slechter genegeerd, wat niet de bedoeling is.
dienetje schreef:superrizzo schreef:wil je dit gedrag afleren ??
wat je ook kunt doen als ze dat doet is: piepen als een jonge hond, dan zal ze hoogst waarschijnlijk komen om te kijken war dat geluid vandaan komt
marleen_usar schreef:klicker training werkt hier heel goed bij, zodra de hond blaft dan clicken en belonen.Er was toevallig net een programma op de tv daar over,als de hond blaft naar de kat dan is dat angst.
rindin schreef:Roepen... Net zo lang tot ze komt. En als ze komt beloon je haar uitbundig. Lekkers geven, heel enthousiast aaien en knuffelen. Steeds weer, op het laatst zul je zien dat ze het veel leuker vindt om bij jou lekkers en een knuffel te komen halen, dan tegen die kat staan te schreeuwen.
Das trouwens bij alles zo bij puppy's. Duidelijk en consequent blijven. Als ze iets fout doet "FOEI" en als ze iets goed doet "Braaaaaaaaf" en lekkers. Als ze dat onderscheid eenmaal heeft gemaakt, is het een stuk makkelijker om haar dingen aan te leren. Succes
Mlies schreef:En als ie dan wegloopt in het bos als een gek klikken, want dan komt ie z'n koekje wel halen!