Mijn kameleon..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SONY

Mijn kameleon..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 19:03

Hoi hoi...

Ongeveer een half jaar geleden heb ik een kameleon gekregen van een goede bekende. Deze melkte eerst slangen etc. en had o.a. ook een kameleon (Chaemaleo Calyptratus) deze kreeg ik en een koningsphython.

De slang doet het goed, en de kameleon eerst ook, hij vervelde goed,at goed etc. Ik merkte wel dat hij de laatste dagen wat slomer werd maar maakte me niet direct zorgen omdat hij nog wel goed at. Maar voor de zekerheid even advies gevraagd bij iemand hier uit de regio die zelf veel reptielensoorten houd al jarenlang, naja aan de voeding ontbreekt niks etc.. enige wat hij zo snel kon bedenken was dat hij vitaminen of mineralen tekort had maar aangezien hij dat alles krijgt wist die het zo ook niet. Hij krijgt van mij buffalo wormen, soms wat fruit zoals mandarijn/banaan, soms een nestmuisje krekels etc. Ook krijgt die vitaminen ik besproei zijn terrarium elke dag met water waarin toegevoegde vitaminen zitten, de krekels krijgen fruit met gistocal omdat kameleon ook kalk binnen moet krijgen. Verder vitamine preperaat korvimin. Verder is goede tempratuur..

Kwam vandaag thuis en hij ziet helemaal flets van kleur echt heel licht groen, en zijn ogen zijn een beetje ingevallen, en hij maakt echt geen energieke indruk, ga morgen meteen langs de dierenarts.

Maar heeft iemand hier zelf ook een kameleon en hier ervaring mee. Ben zeer benieuwd waardoor dit zo ineens komt aangezien hij goede voeding etc. krijgt...

Groetjes Lilian

assie

Re: Mijn kameleon..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:28

Zit ie niet vlak voor zijn vervelling? Dan zijn ze vaak wat suffer.

Misschien ligt het ook wel aan het aantal lichturen, dat zijn er nu natuurlijk ongelofelijk weinig. Daar worden ze toch een stuk slomer van ook.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 20:01

Zou kunnen dat die weer moet vervellen de laatste keer dat die vervelde maakte die echter wel een andere indruk..

Ik heb wel een vrouwtje en die worden iets minder oud als een mannetje ongeveer 3 tot 4 jaar... Ik denk dat die van mij daar wel aanzit inmiddels dus zou ook ouderdom kunnen zijn.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 00:29

Al gedacht aan wormen of parasieten?

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 09:01

Joyckuh schreef:
Al gedacht aan wormen of parasieten?

Jup maar dat is t niet...
Zal denk ik toch de ouderdom wezen, vrouwtje kameleon word nou éénmaal niet zo oud..