Mijn hond 10 en half eet haast niet meer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

priscilla

Mijn hond 10 en half eet haast niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 19:21

Mijn Golden Retriever van 10 en half eet al sinds een twee weekjes heel erg slecht ze wordt ook erg mager! Brokken eet ze allang eigenlijk niet meer ze at nog wel wat vlees brokken maar nu eet ze af en toe een broodje maar zelfs dat laat ze staan!
Zou het betekenen dat ze aan haar eind is gekomen? Ze heeft af en toe nog wel wat put maar wordt blind laat s'nacht lopen..Durf eigenlijk niet naar de da

esthertjuh_

Re: Mijn hond 10 en half eet haast niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:23

Het kan idd zijn einde zijn , meschien ook iets in de maag !
Hebben wij ook gehad met mijn hondje ..
Stinkt hij ook ?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:25

stinkt hij uit zn bekje?
kan zijn dat hij erg last van zn tanden heeft. controleer of zn tanden schoon zijn. en het tandvlees mooi rolse van kleur.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:29

Mijn advies is ook om even goed de tanden te laten controleren, kan zijn dat ze onstekingen heeft of extreem tandaanslag.

Ook is het mogelijk dat ze iets van onsteking of tumor van binnen heeft.

Maar om het zeker te weten is het zeer raadzaam om naar de dierenarts te gaan met haar, 10 is in mijn ogen nog niet heel extreem oud voor een golden.

Veel sterkte met je hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:31

ik zou toch even naar de DA met haar gaan, stel dat het wel iets is, en jij hebt zo iets, ik durf niet naar de dierenarts... lekker voor het diertje, het kan idd aan zijn tanden liggen, maar het kan ook aan iets anders liggen (zijn nieren bijv.)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 20:12

Het durven heeft te maken met geen dat het haar eind kan wezen maar idd ze stinkt al wel een tijd gewoon haar lichaam niet uit haar bek.. haar tandvlees is ook mooi roze dat had ik ook al gecheckt! Nou dan maar morgen even stoute schoenen aantrekken en da even bellen voor afspraak
thnx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:14

dat kan idd, maar daar moet je niet van uitgaan Lachen miss dat het met medicijnen verholpen kan worden..

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:17

Wanneer is ze voor het laatst ontwormt? Gewoon inderdaad even langs de dierenarts gaan, het is even doorbijten........maar misschien is het niets ernstigs!

Sterkte

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:21

Ik zou ook naar de DA gaan, dacht ook direct aan de tanden.
Dat ze 10,5 jaar oud is hoeft nog niks te betekenen. Die van ons is 13,5 geworden.

amadan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:32

Ga vooral snel naar de da! Misschien heeft ze wel pijn!! Er zijn hele goede pijnstillers en ook is er hele goede medicatie tegen incontinentie.
Een van mijn honden kreeg een jaar geleden blaasproblemen, ze is 9 1/2 trouwens; er is terminale kanker in de meest aggressieve variant gediagnosticeerd, binnen een week in februari zouden we haar moeten laten inslapen. Nu zijn we een jaar verder, ze heeft pijnstillers en iets tegen de incontinentie. Ze at ook niet meer een jaar geleden. Ik dacht, dat ze zich zelf uithongerde, omdat het eigenlijk afgelopen was. Toen ben ik het maar met kleine hapjes lekker blikvoer gaan proberen. Ze is pijnvrij met de juiste medicatie, eet gewoon, meestal blikvoer, soms zelf weer de gewone hondenbrokken, speelt, rent en vecht. We zijn blij met iedere dag, zolang zij maar pijnvrij is en het redelijk doet.
Als je hond echt aan haar einde is, zorg dan ervoor, dat ze tenminste pijnvrij is.
En vooral: Sterkte!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 20:52

Volgens mij heeft ze geen pijn ze speelt al heel lang niet meer.. af en toe trekt ze nog een sprintje maar daarna slaapt ze heel lang. lekker blikvoer dure brokken speciaal voor de golden niks wil ze alleen brood.. maar daar haalt ze toch niks uit? Ja als wij een lekker stukje pizaa over hebben.. of een lekker stukje vlees..
Maar ik ga DA bellen morgen vragen of hij eens wil kijken

amadan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:30

Misschien is ze echt wel op. Vermoedelijk heb je er zelf nog het beste zicht op, omdat je haar het beste kent. Vakkundig advies van een da, die dit natuurlijk veel vaker voorbij ziet komen, lijkt me erg geruststellend. Bovendien kun je dan misschien toch beter rekening houden met en in perspectief zetten wat er komen gaat, nogmaals: Sterkte, het blijft toch altijd moeilijk.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:51

Met zo weinig info kan hier niemand een zinnig antwoord geven op jou vraag. Dat kan alleen een dierenarts die de hond grondig zal onderzoeken. (o,a. Bloedonderzoek. róntgen)Het niet willen eten kan zoveel oorzaken hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:52

Een Golden die niet eet? Dan zou ik toch maar even langs de DA gaan. Ook al durf je niet. Wie weet ben je er nog op tijd bij, of misschien is er toch niets aan de hand. Maar dan ben je gerust. Ookal is het iets ernstigs, je weet wát en dat is beter dan dat je je hond zo moet zien en niet weet wat er met hem aan de hand is. Succes!! Ach gut

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:55

Snel naar da,
Kan keelontsteking zijn, probleem met de tanden of een virus.
Heeft ze ook koorts Lachen

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 12:05

Hallo.. ik ben dus geweest en het is dus echt allemaal ouderdom hij heeft haar helemaal onderzocht en was niks aan de hand op wat tandsteen na.. Ze kreeg naar zijn idee nog genoeg binnen en kon zo nog een hele poos volhouden! Ik hoefde niet bang te zijn dat ze vandaag of morgen het loodje legde want dat verwachte hij niet!

@ bizzybijtje mijn golden is nooit zo'n eter geweest als de meeste goldens gelukkig anders was ze heel vet geworden volgens mij.. want ze mag van mij de hele dag eten als ze al wil..

Bedankt voor jullie berichten!!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:30

nou gelukkig maar, geef haar maar regelmatig wat lekkers, misschien iets van vlees van Duck oid, ook kun je bij de da voedsel krijgen wat geschikt is voor oudere en verzwakte honden.