Katten en vuurwerk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_PassoaJus

Katten en vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 22:23

Ja, de maand December is weer begonnen! Dat betekend vuurwerk!

Onze 7 jarige kater van ruim 6,5 kg dik is echt als de dood voor vuurwerk. Zodra er ook maar 1 rotje word afgstoken zit poeslief al achter de wasmachine, koelkast en afwasmachine. Je ziet 'm 1,5/ 2 uur later pas weer, als het al niet later is.

De hele avond lag meneer al op de bank te slapen. Zo'n lief gezicht. Plotseling was m'n overbuurjonge zo aardig om 2 lawinepeilen af te steken. Poeslief schrok zich dood en wist niet waar ie het zoeken moest. Opeens was ie ook weg. Ga me niet vragen waar die zat, want ik kon ik 'm nergens vinden in de woonkamer. Ik zit gewoon rustig achter de pc, m'n broertje kijkt tv en zo af en toe hoorde ik eens wat. Maar enrgens die kat te vinden. Nu zonet, zo'n 3 uur later komt opeens onze kat weer te voorschijn. Rara waar zat ie? Onder de tafel hebben wij zo'n tussen stuk voor de tafel. Die hangt gewoon onder de tafel. Heeft ie daar 3 uur lang gezeten. De stumper. Ach gut

Hebben jullie katten hier ook last van?

_sjors_

Re: Katten en vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:31

Mijn katten niet, ik heb 1 oude kat van 15 jaar en die slaapt rustig verder. Mijn jonge poesje van 2 gaat voor het raam zitten kijken naar het vuurwerk, geweldig vind ze het Haha!.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 22:37

Haha, onze kleine geeft er ook niet veel om. Maar die andere, echt die is er als de dood voor. De stumper. Ach gut

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:14

Nee.. onze 2 katten gaan voor het raam zitten kijken als ze knallen horen (sowieso horen ze hier vaak knallen van geweerschoten dus ze zijn knallen gewend)

Maar vuurwerk vinden ze echt geweldig.. die knallen en die mooie lichtjes.. ze gaan altijd met de neusjes tegen het raam zitten.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:41

onze katten reageren er gelukkig niet op Haha! tegen 11 uur gaan ze naar de keuken (deur gaat op een haakje) tot de volgende dag nieuwjaar.. zodat ze het geknal niet zo goed horen en de tv lekker harder aan Haha! maar zitten ze voor de raam dan kijken ze er niet naa Haha!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 11:19

Ik heb nog geen flauw idee, we hebben een kat van 8 maanden.. Ben benieuwd Lachen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:03

de onze begint dan te grommen, ze zoekt dan een veilig plekje op onder een stoel en blijft daar een paar uur zitten.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:03

Die van mij kijken niet op of om. Met het echte vuurwerk zitten ze allemaal voor het raam te kijken naar de vuurpijlen. Prachtig zicht!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:59

hier nog een aantal mallotige katten, gaan ook voor het raam zitten kijken naar de vuurpijlen.
De buurman heeft zn schapen op het landje naast mijn huis gezet, nee dié zijn pas eng! Grote ogen en dikke staarten en angstig naar buiten kijken..... maar vuurwerk boeit ze niet.
Blijven rare beesten die poezels Lachen

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:16

mijn oudste van 17 vind het allang niet meer boeiend die slaapt gewoon door
de jongste van 2 gaat voor het raam zitten, zij vind nieuwe dingen altijd maar wat interresant.
en de andere van 2 is overal bang voor dus zeker ook voor vuurwerk (mijn held op sokken Clown)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:20

Mijn ouwe interesseert het geen moer, mijn jonge vind het verschrikkelijk. Met oud en nieuw (ik ga zelf om 11 uur naar stal) gaan de luiken dicht, het licht blijft aan en er staat muziek op. Ze mogen dan ook niet meer naar buiten. Zodat ze het niet zo meekrijgen wat er buiten allemaal gebeurt. Gelukkig gebeurt er weinig in mijn straat, dat zijn allemaal fossielen van 65+. Vorig jaar, toen ik terug kwam van stal, lagen ze heerlijk te pitten op de stoel en op mijn bed.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 12:27

Onze poes vindt het niet geweldig, gaat wat zitten grommen onder tafel, maar komt na een halfuurtje weer tevoorschijn en gaat dan maar eens in de vensterbank zitten kijken Haha! !

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 12:34

Mijn katten zijn er zo bang voor.. die zie je de hele avond niet meer en de volgende dag ook de halve dag niet meer, wij zorgen wel dat we ze op tijd binnen hebben en letten goed op dat alle ramen dicht zijn Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 12:36

Onze katten kijken hoogstens even op, als ze iets horen, maar verder is er geen stress, hoor. Ze blijven lekker binnen en vermaken zich prima.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 13:33

onze katte ngeven er niks om. die lopen nog vrolijk rond buiten. alleen vorig jaar is mijn kat ontsnapt naar buiten toe op 31 december en kwam niet meer naar binnen toe. de volgende dag dacht ik dat ze niet meer terug zou komen wegens het vuurwerk. maar gelukkig zat ze weer voor de deur. dit jaar sluiten we ze goed op. ook al vinden ze dat niet leuk en snappen niet waarom ze niet naar buiten mogen.

puccalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 23:40

Wij hadden ook een kat, ze heeft helaas maar een jaar mogen worden, maar ze vond vuurwerk altijd geweldig, was er absoluut niet bang voor. We hielden haar rond deze tijd altij zoveel mogelijk binnen omdat ze achter elk stuk vuurwerk wat werd afgestoken aan ging rennen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 01:27

Die van ons vlogen het 1e jaar dat ze hier waren de gordijnen in. Nu kijken ze wel op en vliegen ze naar de raam om te kijken of ze wat zien. Maar geven er niet veel om.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 00:03

ik heb geen idee hoe mijn katten reageren op dat vuurwerk! voor bijou is het de eerste keer, voor milou de 2de keer, ik doe mijn katten naar boven op mijn slaapkamer met water voer en een kattebak, ( dit doe ik omdat we heel heel kinderen over de vloer krijgen, en een duer open laten staan is bij die kinderen zo gebeurd, ) Verder schenk ik er geen aandacht aan op het moment dat al het vuurwerk begind. tussendoor ga ik wel even kijken en met ze knuffelen, maar ik ga hun angst niet bevestigen!