Jong schaapje op kinderboerderij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

T3mptati0n

Jong schaapje op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 18:25

Hallo daar Vork

Ik woon tegenover een kinderboerderij, en daar is vanmorgen om 11 uur een jong schaapje geboren. Dit zijn camaroen schapen (weet niet of ik het goed geschreven heb Clown). Nu heeft de moeder GIGANTISCHE uiers, en das niet overdreven. Het jong kan dus niet drinken. Nou melken wij iedere keer de moeder en geven het jong dan via de fles de melk die we van de moeder af melken. Maar doen wij hier wel goed aan? De moeder heeft duidelijk veel pijn aan de uiers omdat deze in de weg zitten met lopen. Ze hangen dan ook bijna op de grond. Ze heeft dit iedere keer als ze een jong heeft, en we hebben besloten om haar na dit jong te laten sterriliseren.

Natuurlijk komen hier snel foto's van het kleintje, die we tevens Roosie hebben gedoopt Haha!

Yank

Re: Jong schaapje op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:33

Ik zou niet weten of je daar goed aan doet. Is daar al eens een dierenarts bij geweest, dat je weet? Aangezien je vertelt dat het dier er ook last van heeft.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:35

Idd, ik zou de dierenarts laten komen> kan heel goed een uierontsteking zijn, en dat is voor de moeder niet prettig, en voor t lam niet goed. Desnoods even bellen, even advies vragen. Voor t zelfde geld doe je zo alleen maar kwaad... En je schrijft het volgens mij Kameroen Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:39

Daar is een medicijn voor en dan is het zo opgelost, maar dat verzorgd de veearts.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 18:51

Ik zal het even tegen de beheerder van het kinderboerderijtje zeggen. De dierenarts moet er zowieso nog bij komen Lachen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:54

Maar ik denk wel dat dat snel moet Knipoog Als de geit een ontsteking heeft, heeft ze allemaal slechte stoffen in de melk waarschijnlijkl...