Welk hondenras heb jij? En wat vind je ervan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lietjuh_

Welk hondenras heb jij? En wat vind je ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 22:14

Hallo bokkers,
Ik heb altijd een labrador gehad en ben dol op het ras, maar nou is de mijne afgelopen jaar verongelukt en willen we wel weer een nieuwe hond. Nou vraag ik me alleen af wat nou een leuke hond is die lief voor kinderen wel misschien een beetje waaks maar niet te waaks Vork (komen vaak mensen vast een paar x per week op 't erf). Weten jullie misschien wat nou echt een leuk ras is met een lief karakter van aards. Clown Ik vind zelf Jackrussels ook leuk, maar we hebben al een Boomertje, dus wil er liever een grotere hond bij! Bloos
natuurlijk begrijp ik dat een hond een goede opvoeding nodig heeft en dat, dat het grootste deel van de aangeleerde eigenschappen bepaald maar toch.. Knipoog

Bluebontje

Re: Welk hondenras heb jij? En wat vind je ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:17

Wij hebben een kruising Cocker Spaniel. Hele lieve hond, die ook gek is met onze kinderen.
Hij gaat behoorlijk te keer tegen bezoek, maar knuffeld ze eerder plat dan dat hij ze iets doet.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:19

Wij hebben twee Australian Cattle Dogs. 1 Rode en 1 Blauwe, erg origineel heten ze ook Red & Blue. Twee schatten van honden, 1'tje is wel een beetje grommerig. Ze hebben super veel beweging nodig, het is dus niet echt een hond die je voor op je schoot hebt. Niet erg geschikt voor bij kleine kinderen.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:21

ik heb een jack! Haha! kijk in men profiel. word over 4 dagen een jaar oud! Lachen ik ben er helemaal verliefd op. men eerste echte eigen hond.

Ze zijn actief als ze wakker zijn, maar die van mij kan ook makkelijk 2 uur met mij op de bank slapen. Waakt goed. blaft alleen als er iets voor de deur blijft staan en verder waaks over haar baasjes.

voor vragen pb maar

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:25

wij hebben een pyreneese berghond, het is gewoon supper grote mega reus! maar hij is echt heel lief en rustig! hij kan ook heel goed met kinderen maar is wel heel eigenwijs hij moet zeker een goede opvoeding hebben van mensen die vaker honden hebben gehad! we hebben ook nog een kruising pyreneeseberghond en een heidewachtel, dit is echt een hond die iedereen wel wil son karakter alleen hij is echt heel lelijk hij heeft veel te dunne en korte poten voor zijn mega lijf en mini kop, maar hij luister overal naar maar is wel heel rustig

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:48

wij hebben een boxer gehad Haha! geweldig was hij.. kwam uit een asiel en was 4 jaar maar wij waren ook al zijn 4e baasjes.. hij was wel erg speels en waaks naar mijn moeder.. niemand mogt bij haar komen Tong uitsteken.. maar bij kinderen was hij weer heel rustig Haha!

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 02:03

hier een spaanse bulldog.
erg lief ,trouw en waaks.
ze is soms erg bang is de eerste 6 mnd van haar leven flink geslagen maar t gaat steeds beter.
het fijne aan haar vind ik dat overal waar ik ben is zij ook ze loopt me echt overal achterna daarnaast is ze ook erg op zichzelf.
ze doet haar eigen ding op haar eigen tempo.
ze is actief wanneer jij actief bent en lui wanneer jij dat bent je hoort haar nooit sochtens.

gr gemma

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 02:09

Ik heb een Shetland Sheepdog ([BB-ITP] Sheltie puppy Cassarah al iets minder puppy.).
Ze is erg lief en trouw. En behoorlijk waaks, als er iemand aankomt gaat ze behoorlijk tekeer, maar zodra diegene binnen is knuffelt ze ze plat.
Nu zijn Shelties wel hondjes met een gebruiksaanwijzing (is mij verteld, alleen die van mij zal dan wel een uitzondering op de regel zijn want ze is absoluut niet terughoudend en is dól op kinderen, alleen is ze wel behoorlijk eenkennig in de zin van; naar mij luistert ze, maar naar anderen niet Clown ).

Shelties zijn erg actief, maar ze zijn makkelijker dan bijvoorbeeld een Border Collie (deze laatste wordt nogal eens onderschat hoeveel werk ze nodig hebben en mensen hebben daar dan ook vaak een "probleemhond" aan omdat je ze écht bezig moet houden). Bij een Sheltie is dit veel minder het geval.

Persoonlijk vind ik het dan ook echt geweldige hondjes. Lovers Ze leren súpersnel, zijn actief, maar niet té actief en ze hebben een erge "will to please". Lachen

Mijn moeder heeft nog een Griekse vuilnisbak van de straat, deze is absoluut niet waaks, maar het is wel een erg lieve hond. Clown Ik denk dan ook niet dat karakter persé iets raseigen is. Lachen

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:08

Ik heb een Engelse Cocker spaniel en een kruising Labrador x Golden Retriever (laatste om op te leiden tot hulphond, niet zelf uitgezocht. Haha!). Beide leuke honden, maar als ik later zelf voor een hond zou moeten kiezen zou dat het allebei niet worden.
Vind de Cocker geweldig, maar te klein en te harig. Clown
Ook is dat stronteigenwijze niet altijd even leuk.
De LabxGolden is ook geweldig, ontzettend liergierig en vreselijk lief. Maar vind dat soort honden zo 13 in een dozijn. Haha!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:09

Een labrador!

Super lieve, goed lusiterende speelse en slimme hond Ja

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:12

Wij hebben een Cane Corso!
Geweldige honden. in huis een super rustig en leergierig karakter.
buiten kan ze onwijs gek doen.. lekker actief, je kan er uren mee door het bos lopen.
ook heel erg waaks.. soms vinden wij dat ook wel heel iets int nadeel.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:19

Ik heb een middenslag Keeshond.

Hij is waaks, snel lerend, erg op de baas gericht en wil graag buiten zijn.

Met kinderen op straat is hij lief. Ik werd gewaarschuwd dat het met katten het nog weleens een probleem kon worden. Ik heb 3 katten en die laat hij keurig met rust, 1 tje speelt hij zelfs regelmatig even mee.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:20

Wij hebben een Amerikaanse Bulldog. In huis zeer rustig (lees altijd voor de kachel liggen). Gek op "zijn" baasjes en met iedereen op de buurt vooral met kinderen. We hebben hem nu een half jaar en hij heeft misschien 5x geblaft. Het karakter is over het algemeen rustig,soms tijdens het wandelen wil hij nog wel eens gek doen. Wanneer er bezoek komt kijkt hij eerst even kwispelend en wel, en vervolgens gaat hij jweer lekker liggen

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:21

Beagle's zijn hele lieve, vriendelijke honden en echte gezinshonden. Ze blaffen wel waaks, maar zullen niet agressief zijn.
We hebben eerst een halve beagle gehad en nu een beagle pup, ben helemaal weg van beagles Haha!

Debbiedee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:23

wij hebben een afghaanse windhond, super lief voor kinderen klein beetje waaks. maar wel veel werk met uitlaten en vachtverzorging Haha!

Mistiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:34

Ik heb een franse bulldog.
Echt een heel gezellig hondje, hij is super nieuwschierig, speels en aanhankelijk.
Hij blaft wel bij de deur, maar is niet waaks ( alle mensen zijn leuk!! Cool )
Wel heel eigenwijs, dus niet zo makkelijk netjes op te voeden.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:42

Ik heb een Bobtail, super lieve honden alleen niet zo waaks.

Zojuist heb sinds 2 weken een koningspoedel pup, super karakter ontzettend leergierig en WAAKS!!!
maar wel een lieverd tegen andere komt alleen blavend op je af waardoor het al wat *enger is*
Bloos
Maar.... dit zijn wel honden wil je zo mooi houden die elke dag goed door gekamt moeten worden! en ik weet niet of dat op een groot erf gebeurt Knipoog

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:44

Rhodesian ridgeback, twee stuks!

Prachtige honden, geweldig waaks op een positieve manier (dus geen vervelend geblaf, dat haaaaat ik).

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:46

Wij hebben een hongaarse Viszla, super sociaal , wel waaks op eigen terrein en super lief voor kind en paard. Ik zou écht geen andere hond meer willen.

Zie ook mijn profiel.
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 15-12-07 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:46

Kruising bulldog x sharpei, ongeluksnestje, maar voor mij brengt hij meer geluk dan een ander ooit zou kunnen doen Lovers

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:48

Ik heb een Jack (van 8 jr.) en een Rottweiler (van bijna 3 jr.)! Twee schatten met superkarakters. In mijn profiel kun je ze zien!
Maar als ik hele kleine kinderen zou hebben, zou ik geen hond nemen! De Jack is hier gekomen toen mijn jongste zoon 6 jr. was.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:49

wij hebben een duitse herder en ik zou nooit meer anders willen. Het is een superlieve hond en is dol op aandacht en is best wel waaks. Ze luistert perfect en is echt een schat voor mijn zoontje. Als ik alleen thuis ben gaat ze bij de voordeur liggen! (wat een topper) Als ze meegaat naar de paarden gaat ze heerlijk bij de bak liggen om mij in de gaten te houden!! Pling

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:51

Oh, en niet te vergeten Clown Sinds 5 weken heb ik een Franse bull, en wat een geweldige hondjes zijn dat. Gek op aandacht, zo gek als een deur en heerlijk komisch met hun grote oren *LOL* Soms vergeet ik gewoon dat ik haar heb naast Murphy...

Liset_Diffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:53

Wij hadden vroeger een duiste herder (3x gehad allemaal overeden ..) en nu hebben we een Poedel hele lief hond ..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:54

Ik heb 3 dwergpinchers.
(net dobermanpinchers,maar dan de mini uitvoering ervan)
Leuke pittige honden,met een klein lichaam,maar een groot ego. Haha!