Oud en nieuw en dieren, wat doen jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Oud en nieuw en dieren, wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 20:01

Ik werk altijd ouderjaars avond, ook dit jaar. Ik ben om 23u klaar en ga dan gelijk door naar m'n ouders. Ik laat 's middag de rolgordijnen beneden zakken voor de katten, zodat ze niet te veel schrikken van het vuurwerk. Het eerste jaar ben ik bij ze geweest, niks aan de hand, vorigjaar lijkt het ook goed te zijn gegaan.
Maar ik merk nu dat vooral m'n ene kat heel nerveus reageerd op harde knallen, heel vervelend, ik geloof overginds niet dat het helpt als ik er wel bij ben hoor.
Geven jullie je dieren iets kalmerends met oud en nieuw en zo ja wat?
Laatst bijgewerkt door Letizia op 14-12-07 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsemarie

Re: Oud en neiuw en dieren, wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:05

Ik geloof dat eerder wij wat kalmerends moeten nemen... onze hond staat, weer of geen weer, om 12 uur bij de deur en wil koste wat het kost naar buiten op straat vuurwerk kijken!

Als pup was ze nog geen half jaar toen oud en nieuw aanbrak. In de voordagen bij elke knal een koekje gegeven en heel enthousiast gedaan. Gevolg, de bewuste avond waren wij bang dat ze alsnog het eng vond maar nee, om 12 uur wilde mevrouw bij de voordeur naar buiten. Omdat we onze ogen niet geloofden mee genomen in de achtertuin en daar ging ze zitten en keek met grote ogen om hoog en zat te kwispelen. Dus wij allemaal vrolijk doen en koekjes en ze vond het zo leuk!

Vorig jaar hadden de buren zo'n chinese duizendknaller of in ieder geval zo'n ding wat echt een ongelofelijke paasei maakt Nagelbijten / Gniffelen Dus ik en m'n ouders stonden met onze handen in onze oren, en wat doet de hond? kéihard kwispelen, ze steeg zowat op zo hard kwispelde ze, ze zal wel gedacht hebben... "1000 koekjes Go jij! Go jij! " Clown

Dus ook dit jaar... de bak met koekies staat klaar en dat wordt om 12 uur naar buiten bewapend met een jaszak koekjes en vuurwerk kijken omdat de hond zo graag wil Huilen van het lachen

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 20:11

Haha geweldig dier dus Clown

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:12

mijn oudste hond (is nu 3) die interesseerd het allemaal niets, die kan ik ook gewoon uitlaten die kijkt nog niet om dus die blijft thuis..
De kleinste hond (9 wkn) die gaat mee..
We zijn maar een paar straten verderop met oud en nieuw maar hun hebben ook honden dus dan word het wel erg druk als ik de oudste en die is vrij groot ook meeneem
Maar die gaat liggen slapen en vind het allemaal best...

xdenisex

Re: Oud en nieuw en dieren, wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:19

Tsja ik heb een kitten van 7 maanden en een kitten van 9 weken en dit jaar is het eerst oud en nieuw voor hun allebei!

Ik ga met mijn ouders oud en nieuw vieren en ben dus niet thuis. Dit wil ik eigelijk wel om te kijken hoe zij hierop reageren. Maarja wat kan ik eraan doen als ze bang zijn.... ja misshien gaan ze wel naar mij toe maar dat weet ik noooit!

Ik moet het dus nog even bekijken..

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:49

De honden geven er beiden helemaal niets om, maar als we Oud & Nieuw ergens anders dan thuis vieren (vrienden b.v.) nemen we ze wel met ons mee. Ja
We laten ze dus nooit alleen thuis tijdens het geknal.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:55

Gordijnen dicht radio aan. Maar mijn kat had er erg last van tegen de tijd dat ik thuis kwam zat hij in de la van mijn bankstel. Hoe hij er in is gekomen ik heb geen idee hij kon er alleen zelf niet meer uit komen. Dus ik ben ook wel benieuwd of mensen andere tips hebben

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:20

De hond en de kat zijn er beide niet bang voor, denk ik toch. In vergelijking met Nederland hebben wij hier bijna geen vuurwerk. Vorig jaar was erin de hele omgeving 1 keer vuurwerk te zien om middernacht, op zo'n 2 km afstand denk ik. En na 5 minuten was dat ook al weer over dusja. Hier geen problemen Lachen.

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:31

Ik heb 2 katten en een konijn, ene kat is altijd beneden, andere boven en beneden, maar meer boven.
Mogen op oudjaarsdag niet naar buiten, is nog wel eens probleem met 1 van de katten. Kat die beneden zit verstopt zich altijd in een hoekje, kat die boven zit loopt wel eens heen en weer, slaapt soms op een bed, of verstopt zich achter de wasmachine.
Ze vinden het beide niet zo leuk, maar ze zijn niet zo bang dat ze niet meer van hun plaats durven, als ze willen eten/drinken doen ze dat gewoon en rennen daarna terug naar hun plekje.
Konijn staat altijd buiten, die gooi ik met oudjaarsdag ergens 's middags in de garage, en de volgende dag weer naar buiten zodra ik wakker ben, die vind al dat vuurwerk en lawaai niet zo boeiend. Was vorig jaar thuis met oud&nieuw, en heb regelmatig bij dr gecheckt, maar ze zat vrolijk van dr hooi te knabbelen. Lachen

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 16:57

wij nemen de honden ieder jaar even mee naar buiten. en ze vinden het nu dus niet meer eng en kijken er rustig naar

Sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:13

Onze Hond word helemaal panisch van vuurwerk!
Laatst waren een of andere gekken om 3 uur(JA 3 UUR Bloos) snachts vuurwerk af aan t steken een straat verderop!
Toen heeft mn moeder een half uur bij die hond kunnen blijven!'
Met oudjaar ging het vorig jaar wel goed, aleen ze wil niety naar buiten, we hebben haar ook een keer wat kalmerends gegeven ja, alleen toen was ze 2 dagen erna nogsteeds suf!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 21:42

Ik moet wel zeggen dat ik het schrik gedrag totaal negeer, troosten voed dit gedrag vaak.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:44

dit wordt de eerste jaarwisseling voor onze hond. (bij ons) ze is namelijk van 18 december, dus we zullen moeten af wachten hoe ze reageert

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:52

Onze konijnen, kippen en voliere vogels zitten gewoon buiten.
Onze hond ligt lekker te slapen voor de haard en kruipt bij ons op de bank om voor het raam vuurwerk te kijken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:08

De katten zouden alleen kunnen blijven want die kruipen wel weg, de hond is absoluut niet bang maar geen haar op m'n hoofd die erover denkt haar alleen te laten!

Wij blijven dus thuis en als we per sé willen gaan stappen vertrekken we pas na 01.00 uur. Visite is welkom en voorgaande jaren heb ik de hond ook wel meegenomen naar anderen als we daar de jaarwisseling vierden..

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:40

Wij hebben een hele grote schuur, met een katteluikje. We sluiten ze soort van op in de schuur, en als we zien dat ze rustig zijn rond een uur of half 2 ofzo dan mogen ze los Knipoog

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:07

Ik heb een labrador van nu 7 maanden, ik heb vorige weer lawaai cursus gehad op hondenclub. dit ging super dus ik hoop maar dat ze het met oud en nieuw ook niet zo heeeel eng vind allemaal.