Morgen ga ik een pup ophalen en eigenlijk nadat ik het afgesproken heb begin ik een beetje te stressen.
Wat moet ik allemaal nog halen en kan ik deze pup wel goed opvoeden etc.
Een halsbandje + riem heb ik al. Een lekkere deken om op te liggen ook. Voer ga ik morgen ochtend gelijk halen.
Ook voederbakken heb ik.
Is er nog iets wat ik echt nodig heb? Natuurlijk zal ik met de tijd wel wat meer dingen kopen, maar ik bedoel dus echt de dingen die ik nodig heb voor de komst van de nieuwe pup.
Ik neem aan dat je de pup bij de fokker ophaalt? Vraag de fokker als het mogelijk is om iets uit het nest,lapje of derg...iets waar de geur van het nest aan zit zodat de pup niet gelijk zo wereldvreemd is.Vraag ook voer aan de fokker....schakel hiermee geleidelijk over naar het voer waar jouw keuze op gevallen is.En hoe zit het met zindelijk maken....
Ik ben van plan haar elke dag lekker mee te nemen naar mijn winkel dus dat is geen probleem. Ik zal daar ook zorgen dat ze daar een beetje haar eigen plekje krijgt (in een afgesloten ruimte achter de winkel) om te rusten/slapen. Zodat ze niet de hele dag in de drukte zit.
Ik heb dus ook al een mooie hondendraagtas besteld die ik morgen ochtend ga ophalen.
Goed dat je ook een rustplek hebt voor de pup...Overdag moet het wandelen dus ook geen probleem zijn. Omdat ik er de hele dag bij ben kan ik haar elk moment van de dag buiten zetten.
Maar snachts maak ik me een klein beetje druk over.
Dingen als wel of geen bench etc. En waarom wel of niet? Ben erg benieuwd naar meningen!
En het zindelijk maken in de nacht. Ik wil zeker de eerste weken ook een paar x per nacht met haar naar buiten. Nu zla ze op mijn slaapkamer verblijven waar ik een balkon heb en dat is dus het makkelijkste als ik zie dat ze iets binnen wil doen.
Maar kan dit? Ziet ze dit hetzelfde als buiten? Ik neem aan van wel toch?
Tot dat ik naar bed ga kan ik natuurlijk gewoon de deur uit. Maar ik ben bang dat dat snachts misschien teveel tijd kost om naar buiten te gaan. Of misschien ook niet.
Hoh, ik maak me erg druk op dit moment.
In het begin zal de pup zich zeker snachts een keer aandienen....minder of niet..je zal er toch uit moeten...Als dat je teveel tijd kost dan moet je geen pup nemen maar een volwassen hond uit het asiel en zelfs daar zit die garantie niet op
Ik zou gelijk leren hoe het wel moet,echt buiten dus en niet op het balkon..Veel mensen denken dat het wel kan als tijdelijke oplossing en de meeste honden is het wel weer af te leren...maar waarom afleren als je het gelijk goed kan leren? eerder luiheid van de baas dan.
Ik ben zelf een groot voorstander van de Bench..Het is toch een eigen plek waar ze zich veilig voelen mits je ze er goed mee op voed.Tevens vaak de snelste manier van zindelijk krijgen omdat ze hun nest niet bevuilen (althans hoort niet)
Maar zaak is eerst dat je de pup vertrouwt maakt met de bench...geef m wat lekkers (zijn eten) of een speeltje in zijn bench...lekker kleedje enz..Puppytraining ga ik zeker voor kijken!
Maar wie heeft er tips, vooral voor het zindelijk maken?
En heb ik nog iets over het hoofd gezien, wat ik echt móet hebben voordat ze komt?
Zindelijk maken ligt grotendeels bij jezelf...houd de pup in goed in de gaten...zorg dat je na het spelen,wakker worden enz even naar buiten gaat, let op de pup z'n signalen..draaien en zoek gedrag is vaal al voldoende om te weten dat ie naar buiten moet..
straf de pup niet maar ga gelijk naar buiten,beloon bij positief gedrag. Zorg dat de pup niet ziet dat je zijn ontlasting opruimt..
Puppytraining is zeker goed!
Maar ik neem aan dat je al wat informatie hebt verzameld voordat je de keuze maakte voor deze pup.
Heel veel plezier en succes en ben benieuwd naar de foto's van de kleine hummel