Kater gecastreerd, wordt niet meer geaccepteerd thuis...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Kater gecastreerd, wordt niet meer geaccepteerd thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 11:52

Mijn poesje van 4 maanden oud is gewoon al krols! En haar broertje probeerde haar te dekken. Dus even overlegd met de DA. Die vond toch dat Amber ( het katertje) er maar aan moest geloven en gecastreerd moest worden...
Nou, de castratie is goed gegaan en Amber heeft er verder helemaal geen last van. Is ook niet misselijk geweest ofzo. Wel heeft hij zich in de praktijk de hele dag de longen uit zijn lijf geroepen terwijl hij zich onder zijn kussen had verstopt. Ach gut

Hij was dan ook dolgelukkig toen hij weer opgehaald werd, maar 1keer thuis was de vreugde al een stuk minder...

Nieuw probleem: Zijn zusjes willen niks meer met hem te maken hebben! 4 en halve maand zijn ze al samen en hebben zelfs samen in de baarmoeder gezeten, en nu blazen en grommen ze er op los tegen hem. Arme Amber heeft geen idee waarom en ik ook niet. Mijn 2 grote katten doen wel gewoon normaal tegen hem, liggen hem te wassen enzo, maar die 2 kleintjes... Hij wil gewoon met ze spelen en zij beginnen meteen te grommen. Hoe ga ik dit nou weer oplossen? Ik krijg steeds meer medelijden met hem. Overal waar ik ga, volgt hij me... Zo zielig... Verdrietig

Austria

Re: Kater gecastreerd, wordt niet meer geaccepteerd thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:53

Hij ruikt nu een beetje vreemd en zijn zusjes herkennen hem niet meer, gaat vanzelf weer over.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:54

hij ruikt idd naar dierenarts nu. trekt vanzelf weer bij in paar dagen

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:56

Dat zou binnen een paar dagen wel weg moeten zijn. Het is even wennen, want hij ruikt natuurlijk raar enzo.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:59

Pas ook meegemaakt, en dit duurde een kleine week. Mevrouw moest em ook niet meer in der buurt en heeft em een kleine week geterrorriseerd. Zo erg dat ie amper uit de kamer van mij durfde te komen en ook dus niet in de buurt van de bak durfde en kon komen. Dus maar een tweede bak erbij. Maar na die week ging het langszaam beter. Dus er is hoop...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 13:07

Ja, ik weet dat het idd komt door de geur, ik vind het alleen zo sneu voor hem. Hij kwam gisteren de mand uit, helemaal suf van de narcose, rent op zijn zusje af en krijgt een mep. Stakker... Ik zal hem zo eens in hun deken wikkelen ofzo, misschien dat dat iets helpt. Ik vind het alleen raar dat de oudere katten helemaal geen probleem met hem hebben.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:09

Je kunt het handdoektrukje proberen: zoek een doekje waar zijn zusje op heeft geslapen, of iets met haar of jouw geur, en wrijf hem daar voorzichtig mee in.
Dat helpt om iets sneller weer naar 'thuis' te ruiken.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:10

Komt door de DA geur inderdaad Lachen. Desnoods gewoon even apart houden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:10

als je een deken hebt die naar hem ruikt, kan je het proberen om hem daar mee in te wrijven
maar de narcose zit in zijn bloed, dus komt er via de huid/vacht uit
kan een weekje duren