bench goed of slecht ??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

bench goed of slecht ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 18:52

nou ben ik eigenlijk erg benieuwd wie er hier allemaal een bench hebben..
al onze honden hebben allemaal geen bench gehad nu hebben we voor onze nieuwe pup een bench gekregen ....

nu heb ik zoiets van waarom een bench??....
waarvoor gebruiken jullie een bench?? etc
ik heb zoiets van een bench is net een gevangenis voor je hond Bloos

wil gewoon eens een discussie voeren over wat jullie nou van een bench vinden
en of jullie het een goed product vinden of niet

Kirstenn

Re: bench goed of slecht ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:54

Ik vind het wel een goede uitvinding! 's Nachts slapen de honden er in, en overdag eigenlijk ook vaak, tis gewoon hun plekkie. Ook als ze bang zijn vluchten ze vaak daarheen, dat betekent wel dat ze zich daar veilig voelen! En aangezien we ze niet los kunnen laten lopen als wij weg zijn, is t een ideale oplossing Lachen

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:55

Wij hebben bij de laatste 2 honden wel een bench gebruikt. Sowieso voor 's nachts dat ze niks kapot bijten en omdat ze een eigen plekje hebben. Eerst 's nachts met deurtje dicht en later in de bench met de deur open. Op een gegeven moment merk je dat ze er bijna niet meer in gaan en dan staat ie er bij ons nog een tijdje voor de 'sier'.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:56

Een bench is nuttig voor nerveuze, verveelde en drukke honden.
Omdat zij anders de hele kamer slopen doordat ze heen en weer lopen, ergens aan gaan krabben/knagen of ergens op springen.
Het ligt er ook aan hoe de hond leeft, als hij eerst goed gewandelt heeft is het totaal geen gevangenis voor de hond!
Veel honden vinden het een soort 'veilige plek' omdat het alleen van hem is, waar je dus ook niet in mag.
Mijn zus haar hond (kruising argentijnse dog x ? ) zit ook in een bench, in spanje en staat dus gewoon op het balkon.
Die hond blaft enorm als we weg gaan, maar voor hem is het veel beter, omdat hij gestrest en nerveus is en daarom zijn hele flank kapot bijt.
Overigens stopt hij na een paar minuten hoor, als hij ons nietmeer hoort.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 12-12-07 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:58

Mijn hond heeft aan een mand een goede veilige plek.Hij ligt er graag in.Heb trouwens onze honden nooit in een bench gehad

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 18:58

tis voor erg nieuw een bench in huis vind t er uitzien als een gevangenis... hebben jullie er nog iets speciaals in speeltjes ofzo??
en wat betreft slopen van spullen als je weg ben of savonds als je slaapt....wek je dat nou juist niet aan met een bench?

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:59

Wij hebben alleen dekens erin, anders is t ook zo hard Tong uitsteken

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:02

Ik ben voor een bench, zo hebben onze honden een eigen plekje (als het druk is thuis of ze hebben er geen zin meer in gaan ze er zelf in liggen).
Wij hebben er van die honden zitzakken in Tong uitsteken

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:03

buster4ever schreef:
tis voor erg nieuw een bench in huis vind t er uitzien als een gevangenis... hebben jullie er nog iets speciaals in speeltjes ofzo??
en wat betreft slopen van spullen als je weg ben of savonds als je slaapt....wek je dat nou juist niet aan met een bench?

Nee, ze hebben een eigen plekje waar ze lekker in kunnen liggen. Als ze in de bench zitten kunnen ze ook niets slopen, en als ze niets slopen, weten ze ook niet dat het kan/mag Tong uitsteken

Martine

Wij hebben eerder toen onze hond nog pup was ook een bench gehad. Echt fijn hoor. Ze ging erin als wij weg gingen en 's nachts. Vooral dat ze geen dingen kapot kon gaan maken.

Wij hadden er in het begin een krat in staan die de bench zodat ze niet helemaal naar achter kon. Anders kon ze hier haar behoeftes gaan doen Bloos

Na een tijd is een bench helemaal niet meer nodig. Nu heeft onze hond een mand.

lieniminnie

geweldig Huilen van het lachen
Wij hadden m toen bo nog een botje was, pup dus Tong uitsteken

Bo had er een lekkere deken in, je hebt nu ook op maat gemaakte kussens, eenknuffeltje en verder niks.
In het begin was het even piepen maar nu hebben we een hond die makkelijk is een uurtje alleen kan en niet zo afhankelijk is.
Bij mijn vriendin is het fout gegaan met de bench, ze haalden de hond eruit omdat ie zo zielig piepte, en die kan absoluut neit alleen
Ik vond t eerst ook een raar ding, maar nouja, ik zie er geen nadeel in

Ze hebben een eigen plekje waar je ze goed in kan leren alleen te blijven, en ze schijten niet de hele boel onder Bloos

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:06

Voor beide honden een bench. Onze Cocker heeft er als pup 's nachts ingezeten en in het begin toen we weg gingen. Tegenwoordig zit hij er alleen in als hij erg vies en nat van buiten komt. Nagelbijten / Gniffelen
Guus zit er nu ook niet veel in, en soms op school als ik bepaalde lessen heb waar het niet handig is als ze er bij is.
Denk dat het zeker wel goed is. Een zie het als 'veilig' plekje voor de hond waar hij even rustig kan zitten. Zeker voor een pup fijn imo.
En als ik ooit nog een herplaatser in huis krijg waarvan ik niet weet of het een sloper oid is, dan is een bench toch best handig om hond even in te doen als je weg moet oid.
Laatst bijgewerkt door Mlies op 12-12-07 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:07

Als jij een bench niet gebruikt als plek waar je hond beland als ie iets fout doet is er niks aan de hand. Wij hebben 5 honden, waarvan er 's nachts eentje in een bench met deurtje dicht slaapt.. maar overdag liggen ze er allemaal in als ze de mogelijkheid krijgen.

Een hond ziet echt geen verschil in een bench of een mandje 'zonder dak'

het is maar net waar de hond het mee assosieert, en dat is dus ook afhankelijk van jou zelf.

Voor pups is het helemaal ideaal!

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:08

Mijn hond houd van zijn bench, het is echt zijn plekje en hij ligt er ook vaak uit zichzelf in. We hebben een bench aangeschaft om s nachts geen gezeur te hebben en om onze oude hond af en toe rust te gunnen...want zo'n jonkie kan behoorlijk speels zijn.

Voor beide honden dus een prima oplossing

De kleine zit er trouwens ook in als hij weer eens een modderparty heeft gehad...ook erg handig Tong uitsteken

Verder ligt er een dik kleed in en soms wat speeltjes, maar hij zit er eigenlijk alleen snachts in en dan slaapt hij toch.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:12

Een bench is ideaal voor de zindelijkheidstraining van pups, als hij tenminste niet te groot is. Hond moet wel comfortabel kunnen staan en liggen, maar het moet geen "kamer" zijn. Als je de bench ineens op maat van de volwassen hond hebt gekocht, kun je hem voor de pup verkleinen door er dozen of een schot in te zetten. Door de beprekte ruimte is de hond geneigd zijn behoefte op te houden. Natuurlijk geen uren en uren in de bench!
Verder voorkomt het gebruik van een bench het ontwikkelen van ongewenst gedrag bij alleen zijn (slopen etc.)
Als de bench juist is aangeleerd en niet als straf-plaats wordt gebruikt, is het een nuttig hulpmiddel in de opvoeding van pups en soms ook voor heropvoeding van volwassen honden. Als de hond zo'n 1,5 jaar is (bij sommigen al vroeger, ligt aan karakter, op 1,5 jaar is bij de meesen de puberteit voorbij), kun je beginnen met de bench open te laten... Ze zullen de bench dan toch nog dikwijls zelf opzoeken.
Verder is het een goed "management"-middel bij bijvoorbeeld dweilen, het ontvangen van bezoek of als je een pup even niet in de gaten kan houden. Vergelijk het dan zeg maar met een box voor een peuter: een veilige omgeving waarin niks verkeerd kan gaan en je de peuter even kunt "parkeren"
Zolang de hond niet leert dat hij door te blaffen/ kermen/ krabben los mag, maar juist leert dat hij alleen bij rustig gedrag los gelaten wordt zal hij zich rustig houden in de bench.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:37

De bench heb ik er na 3 weken uitgegooid.

Mijn pup was niet zindelijk en we kozen voor bench training. Nou, hoe vaak we ook midden in de nacht opstonden, hij had het steeds wel 3 keer in de bench gedaan. Huilen
Kees had het er moeilijk mee. We hebben de bench eruit gegooid en dat hadden we veel eerder moeten doen. Hij is goed zindelijk geworden.
We hebben hem direct aangeleerd waar hij wel en niet aan mag zitten. Alleen mijn Crocs ( plastic schoenen) wil hij graag pakken. Die staan dus boven, waar hij niet mag komen.
Dit gaat supergoed!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:52

Ja ja, zelfs de chihuahua van mijn vriendinnetje heeft een bench Haha! hahaha!!

Als ze die niet had, poept hij steeds onder de bank als ze niet thuis is. Hij gaat er ook wel eens zelf in liggen als hij moe is. Het is gewoon zijn plekkie..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 09:22

Mijn oude hondje heeft nooit in een bench gezeten, zal er zelf nooit een aanschaffen, het is op zich niet dat ik er tegen ben, want ze kunnen het natuurlijk als hun veilige plekje hebben, maar ik vind een mand toch wat gezelliger staan en zo'n bench neemt zoveel ruimte in. Maar goed dat is iedereen voor zich, ik snap wel waarom mensen ze neerzetten.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 09:27

Onze hond heeft de bench al vanaf puppy, toen die nog in de kamer stond sliep hij daar ook liever in dan in zijn mand Lachen Ze zien zo'n bench volgens mij echt als hun plek, mits je, zoals hierboven geschreven staat, er goed mee omgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 09:40

Wij hebben voor elke hond een bench gehad. Onze jongste hond gaat daar in als iedereen weg is en s'avonds. Hij gaat er graag in, en heeft er een verzameling speeltjes liggen. Ik hoor wel vaak mensen die de bench als strafplek gebruiken, dat helpt natuurlijk niet veel.

Onze grootste hond is uit de grootste bench gegroeit. Goed hij past er nog in maar wat bewegingsruimte is ook wel fijn natuurlijk, zo doende heeft hij buiten een grote kennel.

Onze dalmaat is niet helemaal in orde, als je haar bezig ziet soms lijkt ze haast wel iemand met asperge. Je kan haar prima in de keuken of bijkeuken zetten als je weg gaat, maar in een bench gaat ze door het lint. Vind ze vreselijk, ondanks dat ze er van pups af aan al in zat. Zodoende dat ze mooi in de kamer blijft, op haar eigen kussen.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:40

Ik vind de bench een goede uitvinding, als je het tenminste goed aanleert. Het vormt een veilig hol voor ze, een slaapplaats waar ze volledige rust hebben, voorkomt in sommige situaties dat ze in de fout gaan en helpt bij de zindelijkheid, ... Wie de bench als gevangenis ziet, heeft uw kind ooit in een box gezeten als u even niet op hem/haar kon letten?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:45

Mijn teckel is altijd gewoon "los" in de kamer als ik weg ben. Maar onze Podenco (ex straat en asiel hond uit Spanje) heeft wel een bench. Hij vind het heerlijk om erin te liggen en als ik wel thuis ben en het deurtje staat dus open, dan ligt hij ook altijd daar. Hij voelt zich gewoon niet veilig als ik hem niet opsluit als we weg zijn, hij gaat dan slopen en blaffen etc. In de bench gaat hij gewoon slapen. Voor hem is het dus heel fijn.

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:00

wij hebben nu een pup en die slaapt er s'nachts in en overdag staat ie gewoon open.als hij groter is kan die gewoon in een mand slapen of op een deken

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:02

wij hebben de bench pas weg gedaan. hij heeft dus tot z'n tweede erin gezeten. nu maar afwachten of het huis niet afgebroken is als we thuis komen. het is iig al 2 goed gegaan. tja, het is een late puber Bloos

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:08

Antheman schreef:
De bench heb ik er na 3 weken uitgegooid.

Mijn pup was niet zindelijk en we kozen voor bench training. Nou, hoe vaak we ook midden in de nacht opstonden, hij had het steeds wel 3 keer in de bench gedaan. Huilen
Kees had het er moeilijk mee. We hebben de bench eruit gegooid en dat hadden we veel eerder moeten doen. Hij is goed zindelijk geworden.
We hebben hem direct aangeleerd waar hij wel en niet aan mag zitten. Alleen mijn Crocs ( plastic schoenen) wil hij graag pakken. Die staan dus boven, waar hij niet mag komen.
Dit gaat supergoed!

Hieruit maak ik op dat jullie snachts controleerde of hij iets in zijn bench heeft gedaan en als dat het geval is dat je hem er meteen uithaalde.. dit is gewoon niet slim. De hond leert het hierdoor niet af omdat als hij het doet het toch wel vrijwel meteen wordt opgeruimd en er verder geen last van heeft. Ik denk dat de hond er daardoor niks zal leren. Ik zeg niet dat hij de rest van de dag in zijn eigen poep/plas moet zitten.. maar na een poosje pas verschonen zodat hij weet dat àls hij het in zijn bench doet hij * letterlijk en figuurlijk Nagelbijten / Gniffelen in zijn eigen oliebol zit.