Voor de mensen die hun tuin afgezet hebben voor hun kat...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kattenbak

Voor de mensen die hun tuin afgezet hebben voor hun kat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 14:55

Hebben jullie hier misschien foto's van? Of tips hoe jullie het hebben gedaan? Onze tuin is omheind door schutting waar ze dus met groot gemak overheen kunnen klimmen. Daarnaast kunnen ze ook onder de poortdeur door. Graag zou ik van jullie weten hoe jullie de tuin hebben omheind/afgezet...

Anoniem

Re: Voor de mensen die hun tuin afgezet hebben voor hun kat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:59

Hier even een stipje!
Wij gaan in december verhuizen naar een nieuw huis met 2 katten!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:25

Ik zal eens kijken of het lukt ik heb mijn tuin namelijk afgezet Clown

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:56

Ik ken mensen die dat ook hebben. Hoe en wat precies weet ik niet.
Maar hun hadden een schutting, en boven op de schutting gaas gemaakt, dat naar binnen stond (dus de tuin in gebogen) Zodat de katten er niet makkelijk over heen konden klimmen. Ze hadden ook nog een stroomdraadje boven de schutting lopen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:25

Let wel op met dat stroomdraadje... Mijn kat heeft hartruis en zo'n stroomdraadje kan fatale gevolgen hebben dan Ja

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:32

Wij hebben onze tuin ook afgezet voor onze 2 katten. Wij hebben dat gedaan met stroomdraadjes. Met een stroomapparaatje speciaal voor huisdieren (volgens mij van het merk Gallagher).

Allereerst wil ik wel even zeggen dat onze katten niet anders gewend zijn. En dus ook nooit gewend zijn om over de schutting heen te gaan. Ik denk dat je katten die gewend zijn overal naar toe te kunnen, niet zo gemakkelijk meer binnen de tuin houdt.

Wij hebben het volgende gedaan: De hele schutting omheid met stroomdraad (dat zijn er 2 onder elkaar, omdat je ook een geaarde draad moet hebben, omdat een kat van de grond afspringt en dan geen contact maakt met de grond, dus die geaarde draad zorgt samen met de stroomdraad voor de schok). De draden hebben we ongeveer op springhoogte (van de kat) bevestigd.
Die van ons hebben in het begin wel eens ooit een poging gewaagd, maar eigenlijk na een keer of 2 nooit meer! De schok is te vergelijken met een flinke statische schok (schrikdraad).
Let wel op struiken en bomen die te dicht tegen de schutting staan. Zij kunnen allereerst de stroomdraad onderbreken (en de schok veel minder maken) of de kat klimt in de boom en gaat via de boom alsnog de schutting over.

Dat met de gaas naar binnen gebogen boven de schutting lijkt me ook wel te werken. Maar ik vind dat niet zo mooi.... Maar als dat andere niet zou werken zou ik dat ook geprobeerd hebben, want ik wil niet dat mijn katten overal rondlopen.

Onder de poortduur zou ik gaas maken. Nog net boven de grond, zodat de poort nog open en dicht kan. Als je stug gaas neemt, kunnen ze daar echt niet zomaar onderdoor.

Succes ermee!!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:06

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:10

wij hebben ook een 2 stroomdraadjes gespannen boven onze muren maar niet om katten binnen te houden maar om ze juist uit onze tuin te houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:19

Dat met die gaaspanelen ziet er voor ons wel erg interessant uit!
Een ren is geen optie, dan houden we geen tuin meer over!