Het gaat om mijn werkgever. Komt nooit op kantoor en áls ie komt, is het alleen maar grootspraak, het is echt een vervelende vent. Lomp. Zowel voor mensen, als ook voor dieren, blijkt nu.
Bij het binnenslepen van de kerstboom is bij hem een roodwitte kat (waarschijnlijk dus kater, maar dat hoeft niet) naar binnen gelopen. Volgens hem kregen ze hem niet naar buiten gejaagd, dus heeft hij hem bij z'n nekvel gegrepen, waarna de kat hem helemaal openkrabde. Vervolgens heeft hij kans gezien de kat "bij z'n strot" te grijpen en die "een beetje dicht te knijpen tot ie rustig werd"

Het ergste vind ik, dat die kat nu best inwendige schade kan hebben opgelopen. En misschien wel onderweg, of misschien over een paar dagen ineens overlijdt, terwijl zijn eigenaren nooit hebben geweten wat hem is overkomen.
De buurt waarin dit gebeurd weet ik niet, maar als er iemand is die een roodwitte kat heeft (of iemand kent) die in de afgelopen dagen een beetje vreemd is thuisgekomen, kan ik wel achter meer informatie aan.
Bah, ik ben echt ontzettend pissig