Rood-witte kat mishandeld in Vianen. Wie is/kent eigenaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Rood-witte kat mishandeld in Vianen. Wie is/kent eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:42

Misschien een vreemde vraag en misschien reageer ik ook wat overdreven, maar ik heb net met iemand aan tafel gezeten die zó'n stoer verhaal ophing, dat ik hem het liefst op z'n gezicht had geslagen Boos!

Het gaat om mijn werkgever. Komt nooit op kantoor en áls ie komt, is het alleen maar grootspraak, het is echt een vervelende vent. Lomp. Zowel voor mensen, als ook voor dieren, blijkt nu.

Bij het binnenslepen van de kerstboom is bij hem een roodwitte kat (waarschijnlijk dus kater, maar dat hoeft niet) naar binnen gelopen. Volgens hem kregen ze hem niet naar buiten gejaagd, dus heeft hij hem bij z'n nekvel gegrepen, waarna de kat hem helemaal openkrabde. Vervolgens heeft hij kans gezien de kat "bij z'n strot" te grijpen en die "een beetje dicht te knijpen tot ie rustig werd" Boos! Vervolgens heeft hij de kat naar buiten gegooid, waarhij even versuft bleef liggen, voordat hij weer bij z'n positieven kwam.

Het ergste vind ik, dat die kat nu best inwendige schade kan hebben opgelopen. En misschien wel onderweg, of misschien over een paar dagen ineens overlijdt, terwijl zijn eigenaren nooit hebben geweten wat hem is overkomen.
De buurt waarin dit gebeurd weet ik niet, maar als er iemand is die een roodwitte kat heeft (of iemand kent) die in de afgelopen dagen een beetje vreemd is thuisgekomen, kan ik wel achter meer informatie aan.

Bah, ik ben echt ontzettend pissig Boos! Ik zal jullie zijn stoere verhalen over het omleggen van muizen en mollen dat er achteraan kwam, besparen.

IKbenEllen

Re: Rood-witte kat mishandeld in Vianen. Wie is/kent eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:45

Tja, vervelend natuurlijk en nare man ook, maar dat risico loop je dus als je je kat gewoon los laat lopen. Er zijn ook mensen die er niet van gediend zijn.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:43

IKbenEllen ; Wat is dat nu weer voor reactie? Dus omdat iemand het niet eens is met jouw huisdier is het maar zijn goed recht het dier zijn strot af te knijpen Verward

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:46

Yellowfish schreef:
IKbenEllen ; Wat is dat nu weer voor reactie? Dus omdat iemand het niet eens is met jouw huisdier is het maar zijn goed recht het dier zijn strot af te knijpen Verward

ja, dat vind ik ook een rare gedachten!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:11

Tsja risico van het vak, houd je kat bij je en zulke dingen gebeuren niet.

Ik snap de reaktie van ikbenellen wel, gewoon niet iedereen is er van gediend.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:25

Yellowfish schreef:

Is ook niet mijn reactie, ik zou zoiets nooit doen. Maar de realiteit is wel dat niet iedereen gediend is van andermans dieren en de overlast die ze veroorzaken.
Hier zijn al verhitte reacties over geweest in topics over katten binnen of buiten, vandaar...
Laatst bijgewerkt door IKbenEllen op 11-12-07 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:26

Babsiej schreef:
Tsja risico van het vak, houd je kat bij je en zulke dingen gebeuren niet.

Ik snap de reaktie van ikbenellen wel, gewoon niet iedereen is er van gediend.

Volgens mij zat jij ook in dat ander topic, niet? Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:27

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:29

IKbenEllen schreef:
Leesvoer voor de geinteresseerden Knipoog

[BB] Laat jij je kat naar buiten?

Dat topic heeft er toch niets mee te maken? De mensen van de rode kat kiezen ervoor om hun kat naar buiten te laten, hoeven er geen gestoorde mee te donderen.. Of doe je dat ook als er een vogel in je tuin komt?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 17:36

Even voor de goeie orde: het is niet de bedoeling geweest in dit topic opnieuw bovenstaande discussie aan te slingeren. Daar hebben we het andere topic al voor.
Ik had het alleen prettig gevonden om de eigenaren te vinden, omdat ik het zelf vreselijk zou vinden als mijn kat met vreemde klachten thuis zou komen of inwendige verwondingen zou hebben, waar ik niks van wist. Niks meer, niks minder. Nu weet ik in ieder geval van 1 kat die gruwelijk op z´n lazer heeft gehad de oorzaak (en de dader) en misschien kan ik er iemand mee helpen.
BTW: mijn katten zitten binnen Knipoog

Dus alsjeblieft de discussie kat binnen/buiten in het andere topic laten.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:41

Topic hoeft niet aangeslingerd, maar daar baseer ik wel mijn mening op.

Ik hoop uiteraard dat je de eigenaar vindt en dat het beestje er niets aan overhoudt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:48

hé Elles, ik werk in vianen, moet ik even bij die meneer van die kerstboom langsgaan en m zachtjes zn strot dichtknijpen....
wat een idioot, dat je een hekel aan katten hebt ok, maar om ze dan maar de strot om te draaien vind ik wat ver gaan.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:11

Ik zou even naar het plaatselijke asiel bellen. Misshcien is de kat vermist (geweest) ?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:15

Man wat een etterbak van een vent zeg, oeh kan me voorstellen dat je op je handen moest gaan zitten om m niet iets te doen. Maar ik vind het sympathiek dat je het hier plaatst, wellicht heeft iemand er wat aan. Ik moet er zelf niet aan denken dat iemand iets met mijn katten doet en ik dus inderdaad een verdwaasde of beschadigde kat binnenkrijg. Die van mijn vader is inmiddels drie keer gegrepen door een hond en is daar echt niet beter uitgekomen.

Vind het wel jammer dat sommige reacties hier zo ontzettend bot zijn en eigenlijk ook niets ermee te maken hebben. Het blijft nog altijd iemand's dier en of die nou in de weg loopt of niet, je hebt er met je handen vanaf te blijven. Anders wordt het een mooie boel, ik erger me aan loslopende kinderen in de supermarkt, mag ik daar ook t strotje van dichtknijpen???

jodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:39

Sorry ff offtopic:
Ik vind het heel erg voor die kat. Als het mijn kat was waar dit mee gebeurd was had ik ff de strot van die man dicht laten knijpen. Het is toch niet normaal dat mensen maar te pas en te onpas dieren mogen pijnigen. En dat sommige bokkers het zelf kunnen begrijpen!!!! sorry maar als je van beestje houd komt dat niet eens in je op!!.

Heel veel succes met het vinden van de eigenaar, hopelijk heeft het beessie niks Ach gut

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:47

Bah vervelende mensen. En al helemaal om zulke brute verhalen nog eens met een grijnz aan iedereen te vertellen.
K had m naar zn strot gevlogen. Of zn neus prongeluk gebroken op een manier dat ie nooit meer recht kon staan..Maargoed makkelijker gezegt dan gedaan aangezien het je werkgever is.

Het zou je kat maar zijn zeg die mishandeld wordt. Ach gut

Ik hoop dat je de eigenaren vind. Je zou natuurlijk kunnen kijken waar je werkgever woont en in de buurt bij een paar huizen navragen of ze iemand kennen met een rood-witte kat. Maargoed ik denk niet dat je werkgever er vrolijk van wordt wanneer hij erachter komt dat jij onderzoek doet naar de eigenaren van de kat om ze vervolgens te vertellen welke brute daad hij gedaan heeft.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:04

Ookal houd je niet van katten, dan hoef je ze nog niets aan te doen, vind sommige mensen hier wel erg hatelijk reageren.
Geen een dier verdiend het om mishandeld te worden, echt ziek als je dit wel vind.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:30

sjorsie schreef:
Ookal houd je niet van katten, dan hoef je ze nog niets aan te doen, vind sommige mensen hier wel erg hatelijk reageren.
Geen een dier verdiend het om mishandeld te worden, echt ziek als je dit wel vind.

Hier ben ik het nou mee eens!
Als je niet van katten ofzo houdt hoef je ze nog geen pijn te doen!

Wegjagen met water okee, maar ga niet schoppen, slaan of ergere dingen!

@TS: ik hoop dat het goed gaat met de kat!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 10:18

Wat afschuwelijk om er zo mee geconfronteerd te worden. Ongelooflijk hoe sommige mensen omgaan met andere levende wezens Boos!

sjorsie schreef:
...vind sommige mensen hier wel erg hatelijk reageren...

Mensen hier reageren niet hatelijk, maar dit topic is nu een "mooi voorbeeld" van hoe kattenhaters op jouw buitenlopende kat kunnen reageren. In vervolg op het gequote topic over je kat al dan niet buiten laten lopen, waar sommige mensen het niet nodig vinden hun kat te beschermen tegen kattenhaters..

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 10:23

Tja, ik heb zelf ook een kat. Die sloop ooit eens via het dak en zolderraam bij de buren naar binnen.
Deze pakte hem ook bij zijn nekvel om weer buiten te zetten. Mijn "tijger" haalde toen het gezicht van de buurman open. Dan kan ik niet van hem verwachten dat hij zegt "foei zoete poes".
Ik (en mijn kat) zaten fout. En de kat heeft op zn donder gekregen van de buurman. Wat moet hij anders? De kat was goed over de rooie. Tja, hij heeft wel zijn les geleerd. En de buurman ook trouwens Haha!

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 10:30

Ik ben het met Linda eens, Katten haten water dus daar zullen ze ook van schrikken, bij 't nekvel pakken kan opzich nog, maar een strot dichtknijpen !? NEE, echt niet. Het is een beest, hij als mens zou beter moeten weten !! ECHT LAF !! Boos!

Als 't mijn kat was geweest en ik was er achter gekomen, dan waren 's nachts alle ruiten bij hem ingegaan ! Hufterr

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 10:37

erg zielig voor de kat, wat een hork van een vent Boos! maar ja, dat is dus het risico als je de verantwoordelijkheid niet neemt over je eigen huisdier en hem zonder toezicht rond laat rennen... Oplossing: kat in je eigen tuin houden.

Wellicht amivedi inlichten? verder kun je denk ik weinig doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 01:08

Ben je maar mooi klaar mee dat dit je baas is Elles, ik kan me je woede
en frustratie goed voorstellen, de kat kan wel degeijk ernstig lichamelijk letsel
hebben opgelopen, het strottenhoofd is heel kwetsbaar.

Toevallig ben ik 2 jaar geleden ook hals overkop op een zondag naar de DA geraced,
omdat mijn toentertijd 13 jarige kater plots zijn koppie lied hangen zwaar ademde..
250 euro armer liepen we uren later de deur weer uit; hij had een gekneusd strottenhoofd,
of hij is op zijnnek gevallen tijdens een sprong, of iemand heeft hem te pakken gehad,
ik denk het laatste want een kat heel lenig.

Hoe reageerde je toen je baas dit verhaal vertelde? Ik geloof dat ik nadat ik de situatie aan had gehoort was opgestapt met de boodschap dat ik dit soort berichten niet wens te horen oid.
Wat afschuwlijk.

IKbenEllen schreef:
Tja, vervelend natuurlijk en nare man ook, maar dat risico loop je dus als je je kat gewoon los laat lopen.

Dus jij blijft ook binnen net als je kids (Als je die hebt) en je partner, want je wil het risico niet nemen dat ze zich aan jou vergrijpen? Tuurlijk.
Wat een rare reactie van jou Ellen.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 01:23

Blij voor meneer dat het mijn kat niet is.. Haha!

Suc-6 met de zoektocht. Mischien gewoon een kat van de buren? Weet je waar je baas woont, en waar het gebeurt is? Mischien kun je eens aanbellen bij mensen.

Groetjes Megan

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 01:41

zo zielig.
echt super naar, ik had hem als ik jou was al eerder geslagen en hem effe duidelijk gemaakt dat hij meer tegen lomp gaat, ipv stoer.
wat een achterbakse $@$@#%!$% Lijer is het toch! Boos!