Cavia's eten niet meer....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nettieejj

Cavia's eten niet meer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 21:12

Hallo,

ik heb 2 cavia's, en ze eten hun voer niet meer, ze eten wel alle groenten, ze eten hooi, en ze drinken water, maar hun droogvoer eten ze niet meer. We hebben al 3 verschilende soorten voer geprobeerd, maar ze eten het gewoon niet. Ik denk niet dat het aan de tanden zal liggen, want ze eten hun hooi dus wel.
Even ter informatie: ze zyn 4 jaar oud, en zitten met zn twee in een hok, dag en nacht buiten, met altijd ruime hoeveel heid hooi en stro.

Groetjes

Yank

Re: Cavia's eten niet meer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:39

Hmmm, misschien zijn ze kieskeurig geworden doordat je vaak bent gewisseld van voer? Maar dat lijkt me niet echt waarschijnlijk.
Als ze echt weigeren hardvoer te eten, dan zal ik toch naar de dierenarts gaan met beide dieren.

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:42

wij hadden een tijdje precies hetzelfde met de cavia's, ze haden gewoon door dat iedere keer als ze de brokjes niet meer aten ander voer kregen. op een gegeven moment hebben we een merk voer gekozen die ze meestal wel lekker vinden en die gewoon gehouden, nooit meer problemen gehad.

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:45

arlette_love schreef:
wij hadden een tijdje precies hetzelfde met de cavia's, ze haden gewoon door dat iedere keer als ze de brokjes niet meer aten ander voer kregen. op een gegeven moment hebben we een merk voer gekozen die ze meestal wel lekker vinden en die gewoon gehouden, nooit meer problemen gehad.

Of "alles in een" voer voorschoten, dus gewoon die enkele samengeperste complete brokjes. Daar kunnen ze hun voer niet in uitzoeken en zouden ze in principe niet kieskeuring kunnen worden.

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:48

Yank schreef:
arlette_love schreef:

Of "alles in een" voer voorschoten, dus gewoon die enkele samengeperste complete brokjes. Daar kunnen ze hun voer niet in uitzoeken en zouden ze in principe niet kieskeuring kunnen worden.

we hadden altijd al gewoon van die brokjes, niet van die mix met al die snoepjes erin, dan eten ze alleen de lekkere dingen eruit! ( ook een tip voor de ts)

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:57

ik zou ze wel in de gaten houden en misschien krijgen ze genoeg groenvoer dat ze de brokjes niet echt meer willen.. maar dat lijkt me sterk..

maar het beste is mo bij 1 voer te blijven ipv elke keer te wisselen.. Lachen als ze verder wel goed eten zal ik me nog niet zo'n zorgen maken.. behalve als ze af gaan vallen kun je beter meteen naar de da gaan..

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:22

Houd ze goed in de gaten!
Cavia's mijn problemen aan de kiezen laten als eerste de harde brokjes staan. Hooi en groenvoer kunnen ze dan nog wel goed weg werken. Hard groenvoer (wortels bijvoorbeeld) gaat er dan ook maar moeilijk in. Let eens op of ze echt wel goed eten, of dat het lijkt alsof ze eten. Cavia's met problemen aan de kiezen willen graag eten en pakken het ook vast, maar als je er echt op gaat letten zie je dat ze helemaal niet zo veel binnen krijgen.