Cavia van 3 doet nog steeds lelijk tegen kleine caaf.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xdenisex

Cavia van 3 doet nog steeds lelijk tegen kleine caaf.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 11:23

Ik heb sinds 3 maanden een cavia van 4 maanden ongeveer en die zit bij mij andere vrouwtjes cavia van 3 jaar. Die kleine cavia is ook een vrouwtje. In het begin deed die grote wel lief maar nu mag die kleine echt niet in haar buuurt komen of ze krijgt een knauw!
Ze is ook een beetje bang voor die grote maar wat kan ik hier aan doen, want het ziet er nou niet uit dat dit nog een liefdevol van elkaar gaat houden hihi! Het gaat opzich wel maar als die kleine in de buurt komt dan krijgt ze een knauw.

Wie heeft hier ervaring mee..?

salsaentango

Re: Cavia van 3 doet nog steeds lelijk tegen kleine caaf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:44

heb je een huisje er in .?
vrouwtjes zijn niet vaak zo tegen elkaar maar kan natuurlijk wel..
maar na een tijd hoort het wel minder te zijn.. ik zou het dus goed in de gaten gaan houden en als het niet wil ja dan moet je misschien een hok erbij.? of een grote hok in 2 splitsen

maar eerst nog maar eens in de gaten houde Lachen

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 18:57

Ja ik heb wel eenhuisje maar met een bovenverdieping en meestal zit de 1 boven en de ander onder of 1 onder en de andere ergens anders in het hok.
Die grote zoekt die andere ook niet op maar als die kleine langs loopt krijgt hij wel een knauw terwijl hij nix van die grote wil hebben.. Hoop dat ze ooi nog lief tegen elkaar gaan doen.
Als ik het hok ga scheiden wordt die kleine gek, als ik die grote weghaal om op schoot te nemen gaat er echt een alarm af in het hok hahahha

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:04

Scheiden lijkt mij echt niet nodig. De kleine wordt misschien nog een beetje als bedreiging gezien door je oudere knaaf (puh, klein opdondertje) en dat ze er daarom nog weinig van wil weten. Dat kan best een tijdje duren, denk ik. En, zeugjes zijn soms nog erger dan beertjes, dat kunnen echte bitches wezen! Duivel

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:54

Yank schreef:
Scheiden lijkt mij echt niet nodig. De kleine wordt misschien nog een beetje als bedreiging gezien door je oudere knaaf (puh, klein opdondertje) en dat ze er daarom nog weinig van wil weten. Dat kan best een tijdje duren, denk ik. En, zeugjes zijn soms nog erger dan beertjes, dat kunnen echte bitches wezen! Duivel

nee maar als de grote steeds bijt als de kleine er langs loopt is het ook geen optie.. dat hebben wij hier ook eens gehad en op den duur zat de kleintje in een hoekje en kwam er niet meer weg.. maar dat bedoelde ik er mee dat ze daar wel op moest letten Knipoog

in het mensen leven zijn meisjes ook moeilijker om vrienden te maken haha (tenminste vind ik haha)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 23:26

ik heb dit ook gehad met mij oudere vrouwtje...
die mocht eerst mijn jongste cavia ook niet..die vloog haar letterlijk en figuurlijk gewoon aan
heb ze eerst naast elkaar gezet in apparte hokjes...
en ze enkel als k de hokken ging verschonen rond laten lopen met ze alle...
toen heb ik daarna rustig aan ze eerst 10 minuten bij elkaar in het hok gedaan(wel met voer natuurlijk want dan kunnen ze ongestoord eten)
daarna steeds langer bij elkaar gezet en nu zijn ze onafscheidelijk en krijg ik een knauw zodra ik ook maar 1 uit t hok haal :p

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 11:08

Nou die kleine is ook een tante hoor... haha! Die heeft echt een bord voor der kop. Die blijft op die grote aflopen. Maar daarintegen wordt die kleine gek als ik die grote weghaal.

Toen ik die kleine net had had die grot haar gebeten en kreeg ze een bult met pus, die moest de dierenarts uitknijpen. Nu gelukkig niet meer gebeurd...

Ik kijk het gewoon nog even aan..