Probleem met kater tegen nieuw kitten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xdenisex

Probleem met kater tegen nieuw kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 23:06

Weet iemand wat ik hieraan kan doen of gaat dit vanzelf over?

Vanavond is ons nieuwe ragdoll poesje bij ons komen wonen en onze ragdoll kater Ice reageerd naar mij idee abnormaal. Hij bij in het nekje van het poesje en het poesje gaan dan op haar rug liggen. Nadat hij dat 1 keer vrij ruw deed is het poesje een beetje voorzichtig geworden met Ice en zoekt zij hem minder op. Ze wil alleen maar bij hem liggen maar hij bijt steeds in haar vacht en nek enzo..
De fokster zei dat zijn mannelijke hormonen opspelen en dat hij dan is het nekje van het poesje bijt om haar te willen dekken maar ze is pas 8 weken, hij moet toch zien dat ze klein is.
Hij is trouwens 7 maanden en nog volledig man!

Wie kent dit probleem, ik durf ze neit samen te laten.

Casarell

Re: Probleem met kater tegen nieuw kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 23:11

Zolang het kleine poesje de kater niet teveel op zoekt, is er niks aan de hand, en regelt het zichzelf..

Wat de fokster zegt over hormonen en willen dekken is niet waar..
Je kater is het poesje haar plek aan het duidelijk maken..
Hij is de baas, het is zijn huis, en zij is een indringer..

Waarschijnlijk pakt hij haar goed vast, een paar seconden, en laat dan weer los.. maar bijt hij niet door..

Kan een paar dagen duren, maar komt goed..

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 23:18

Oke, gelukkig, ik hoop inderdaad dat het ophoud want het ziet er zo zielig uit. Ik straf hem steeds omdat ik denk dat hij haar zeer doet.
Ze geeft inderdaad ook niet aan dat ze pijn heeft maar het ziet er zo zieliguit.

Bedankt voor je reactie en ik wacht af..

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 00:03

Je moet hem niet straffen.... Het is ZIJN huis ZIJN territorium...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 00:06

niet straffen, zoals gezegd het is zijn huis, hij laat alleen zien dat hij de baas is, zolang er geen bloed vloeit en de plukken haren je niet om de oren vliegen gewoon laten gaan. Ik heb nu inmiddels 4 katten, De laatste had 3 volwassenen tegenover zich en heeft best wat petsen gehad in begin. Geeft niks na een tijdje wordt het vanzelf rustig

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 00:07

trustHim schreef:
niet straffen, zoals gezegd het is zijn huis, hij laat alleen zien dat hij de baas is, zolang er geen bloed vloeit en de plukken haren je niet om de oren vliegen gewoon laten gaan. Ik heb nu inmiddels 4 katten, De laatste had 3 volwassenen tegenover zich en heeft best wat petsen gehad in begin. Geeft niks na een tijdje wordt het vanzelf rustig

Klopt..
Niet te druk om maken.. en niet mee bemoeien eigenlijk.
Heb er zelf ook 5 die even tijd nodig hadden om de orde te bepalen.. maar het komt goed..

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 00:18

Ik heb destijds dit probleem met mijn kater (nou ja, kater Clown jeweetwelletje) gehad toen ik er een katertje bij nam. Hij was af en toe zo vervelend grof dat ik hem wel op zijn kop heb gegeven, toen hield dat dominante gedrag op. Wat nou zijn huis, MIJN huis Tong uitsteken en hij doet dus maar wat ik wil. Ik ben bij verschillende mensen thuis geweest die handelen naar het 'huis van mijn kat' principe en moet zeggen dat het allemaal asociaal-op-de-tafel-springende-uit-je-glas-drinkende-van-je-bord-jattende-aan-de-bank-klauwende-als-jij-ze-niet-bevalt-krabbende mormels zijn. Mijn kat daar en tegen zal nooit een bank bewerken, je zomaar krabben, uit je glas drinken en het eten van je bord jatten. Gewoon goed opvoeden en als je ziet dat hij grof doet uit de buurt zetten zeg ik Tong uitsteken

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 09:48

Heel normaal...Zolang het kitten geen kik geeft doet het blijkbaar geen pijn...Hier gaat het ook zo...
maar dat noem ik worstelen...Mijn volwassen kater hapt ook in de nek van mijn kitten...daarintegen
springt het kitten boven op mijn kater zijn nek...Hier is het gewoon spelen...Af en toe gaat het ook
wat te hard...en kikt het kitten...

Is het kitten 8 weken en je hebt haar al Gestoord !!! Het was toch een kitten met stamboom? om mee te fokken?

Wel veel plezier van haar...

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 10:58

Vannacht hebben we ze toch maar even appart gedaan, voor het geval dat.. Het is een bijdehand tantetje moet ik zeggen...Daar heeft ze wel mazzel mee met Ice.

Vanmorgen had hij haar weer gepakt en duwde hij haar op der rug en toen ging hij er als een , ja zal maar zeggen, koning bovenop zitten en toen ging ze mauwen omdat ze hem zo eng vond. Daarna greep hij haar weer en toen piepte ze...

Ik hoop echt dat dit snel over gaat want het ziet er echt zielig uit...

De nacht was b.t.w. wel erg goed gegaan, ze heeft de hele nacht door geslapen...ideaal!

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 11:50

Foutje...per ongeluk dubbelpost...