hond "niest" steeds. wat kan het zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

hond "niest" steeds. wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 18:53

Hoihoi

fijn dat je even komt kijken.
Ik maak me erg ongerust over Fleur, mijn hond

Fleur is ongeveer 8 jaar oud, en heeft zo'n 3 jaar geleden een dubbele hernia gehad, en is daaraan geopereerd in emmeloord, alles weer ok.
Ook heeft ze een hartruis. dit is ongeveer 1,5 jaar geleden geconstateerd. Ze heeft hier geen last van, en het is gemeld puur zodat we het weten.

Nu is ze 3 dagen geleden begonnen met "niezen" soms hard, soms is het ook gewoon hard uitademen door haar neus. Dit doet ze regelmatig. Als we buiten lopen doet ze het regelmatig, en ook binnen als ze wil spelen.
Dit doet ze overigens ook niet meer zoveel als normaal, ze is een stuk rustiger maar als ze speelt/loopt is ze wel heel tierig en vrolijk.

als ze niest blaast ze haar adem een beetje uit haar neus. soms is het echt een harde nies, soms hoor je het heel zachtjes. maar het gaat echt de hele dag door Nagelbijten / Gniffelen

Zelf denken we dat het ook wel een gewoon verkoudheidje zou kunnen zijn, aangezien ze een aantal weken terug net getrimd is, en het buiten koud is, en ze een behoorlijke dramaqueen kan zijn.
Aan de andere kant willen we erg graag weten wat het is, want stel dat het verkeerd is?

heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

http://i18.tinypic.com/6o1juy1.jpg Lovers

ikke20

Re: hond "niest" steeds. wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:55

misschien kennelhoest of toch een koutje gepakt

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:57

niesziekte. Zeer besmettelijk. Onmiddellijk de DA verwittigen !

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:59

niesziekte bij een hond is zeer zeldzaam

denk eerder aan kennelhoest Knipoog
even langs de dierenarts vd week, om erger te voorkomen.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:00

hoi! morgen wel even de dierenarts bellen hoor! gewoon even uitleggen wat ze doet, zij weten vast wel raad..onze hond heeft wel eens wat nies-achtige neigingen, wat volgens onze dierenarts "reversed sneezing "is, omgekeerd niezen!? maar dat duurt nooit zo lang, daarom zou ik met de arts overleggen! succes groetjes deess

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 20:15

kennelhoest heeft ze wel eens gehad, dit is echt een niesje, klinkt ook anders dan kennelhoest Knipoog

Morgen ga ik er toch even langs (*woont in dezelfde straat) maar vroeg me af of er mensen waren die het ook kenden Lachen

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:41

Het kan niesziekte zijn! Heeft mijn kat ook... Dan krijg je antibioticum en daarna gaat het weg en daarna komt het weer! (Dat had ik iig.. en je mag niet meer dan zoveel antibioticum.. dus bij mijn kat kan het niet meer over gaan!