Poes poept overal in huis neer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Poes poept overal in huis neer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 13:56

Heeft iemand hier goede tips over??

Ze is bij ons geboren en alles ging goed, op een gegeven moment begon ze dus overal neer te poepen. In de box, de kinderwagen, het wipstoeltje, de hondenmand, op de matten.Maakt dr niet uit.
We hebben haar er al een paar keer met dr snuit doorheen geveegt, al ben ik hier dus totaal geen voorstander van maargoed, je moet wat.
De kattenbak gebruikt ze ook en die maak ik elke dag schoon. Maar het geeft geen verschil of ik die ook elke dag met chloor schoonmaak of niet.

Ze is nu herplaatst maar ik heb net contact met die mensen gehad en ze poept daar ook overal neer en laat zich niet zien. Ik verwacht haar dus volgende week weer thuis en dan maar nieuwe dingen proberen.

Maar waarschijnlijk heeft ze ook een darmparasiet, onze andere kat heeft dat ook en is dus erg besmettelijk, maar volgens de DA hoefde dat niet persee te betekenen dat ze dan overal dr behoefte zou doen omdat ze het bijv. niet kan ophouden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Poes poept overal in huis neer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:50

Ben je met haar naar de DA geweest voordat je haar liet herplaatsen? Misschien is het iets medisch?

Probeer eens een andere kattenbakvulling? Wat voor kattenbak hebben jullie? (met kap? zonder kap?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:18

Citaat:
We hebben haar er al een paar keer met dr snuit doorheen geveegt

...

Allereerst zou ik haar door de dierenarts laten onderzoeken.
Komt daar niks uit, dan zal het waarschijnlijk stress of ontevredenheid zijn (en wat je nu gedaan hebt, haar met de neus erdoor vegen, maakt haar alleen maar bozer en gefrustreerder, ik geef haar dan ook groot gelijk dat ze er, nadat je dat gedaan hebt, niet mee opgehouden is).

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:21

Met de snuit er doorheen vegen helpt echt niet bij katten.

Hoe oud is ze?

Ga eens wat medische oorzaken na, misschien kan ze het niet lang ophouden en haalt ze gewoon de kattenbak niet. Misschien vind ze de korrels die je gebruikt niet prettig, of juist niet dat de bak met chloor wordt schoongemaakt.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 18:30

Wuis, zoals je al kunt lezen is dat ook totaal niet mijn manier maar we kregen die tip en als je het zelf niet meer weet dan probeer je wat.

Waarschijnlijk heeft ze dus die darmparasiet omdat onze andere kat dat ook heeft en dus erg besmettelijk is. Ik verwacht haar komende week weer thuis eigenlijks en dan is ook het eerste wat ik ga doen met haar naar de DA om iig een kuurtje daarvoor op te halen (heb de mensen ook op de hoogte gebracht dus hopelijk halen die het zelf al op).

ik heb 2 soorten kattenbakvulling geprobeert, we hebben een bak met kap. Misschien dan ook het proberen waard om die kap er dan af te halen.

Ze is van eind mei dus nu goed 7 maand. (en bij ons geboren, dus ook al vanaf het begin af aan in dezelfde kattenbak dr behoefte gedaan).

Verder zijn er ook niet echt ingrijpende dingen gebeurt wat ik de schuld kan geven. Enige misschien nog is dat haar moeder dood is gegaan toen ze jong waren, maar ze was wel al 10 weken dus normaal gesproken (als ze naar een nieuw baasje zou gaan) was ze dan ook rond die periode afgespeend. En het is ook paar een aantal maanden dat ze het doet.
Laatst bijgewerkt door Toess op 08-12-07 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 18:32

Misschien nog een extra kattenbak erbij. Twee bakken met twee katten.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 18:34

Jah zou kunnen, maar die andere kat zit nooit op de bak. Die doet altijd haar behoefte buiten. Ik heb nog wel een kattenbak staan dus die zou ik er dan voor de zekerheid nog bij kunnen zetten (op een andere plek).

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:42

misschien is terug halen wel het beste, ook voor de nieuwe eigenaren. wisten die van te voren van dit probleem?

en dan behandelen door de DA en terug? bij die mensen mag ze eerst ook nog niet naar buiten natuurlijk, om aan het huis te wennen dus ik kan me indenken dat haar oude gedrag in stand blijft.