Kat met hersenbloeding...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nettieejj

Kat met hersenbloeding...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 10:08

Hey,

Onze kat was eergisteren een beetje wazig, draaide raar met haar ogen, en viel om. We hebben het een dag aangekeken, maar toen zyn we gisterochtend naar de dierenarts geweest.
Ze hebben haar bloed onderzocht enz. Maar ze was kerngezond.
Dus waarschijnelijk heeft ze een hersenbloeding/een hersenprop.

En ik ben heel bang nara de gevolgen hiervan.. Want myn vader kon daar weinig over vertellen..
Dus weten jullie wat de gevolgen van een hersenbloeding/prop kunnen zyn?

Alvast bedankt!

Groetjes Annette

Joyckuh

Re: Kat met hersenbloeding...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:05

Een herseninfarct (die prop) is minder erg/schadelijk dan een hersenbloeding als deze tenminste niet blijft zitten of doorschiet, dan heb je kans dat een deel van de hersenen afsterft door zuurstoftekort of dat de beknelling van de prop alsnog een bloeding veroorzaakt.
Een hersenbloeding is echter heel erg schadelijk voor de hersenen, een kleine bloeding kan al voor een halfzijdige verlamming zorgen of voor gedragsstoornissen! Grote bloedingen leiden tot coma of zelfs tot de dood.

Al met al is het geen van beide leuk Ach gut Maar weten ze zeker dat het zoiets is? Het zou namelijk ook een hersentumor of epilepsie kunnen zijn?

Iris_B

Re: Kat met hersenbloeding...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:09

onze kat heeft op 1 jarige leeftijd een hersenbloeding gehad ze had hier alleen een nare tik van gekregen en dat is als ze zenuwachtig werd ging ze rondjes lopen maar als je haar dan oppakte en weer op de grond zette of even ging klappen in je handen stopte ze er gelijk mee.. ze ging dus rondjes lopen om een tafelpoot oid.
ze is uiteindelijk toch nog 20 en een half jaar geworden vorig jaar juli is ze overleden
en dat voor een raskat is heel oud
goede zorg is belangrijk verder sluit ik me bij Joyckuh aan