Kruik bij cavia?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Kruik bij cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 01:23

Hoi,

Vorige week is mijn caaf Coentje overleden en omdat het gemis van het gepiep en het gezelschap groot was heb ik deze week weer een beertje teruggekocht, genaamd: Hummer Cool

Nou las ik her en der dingen over kruikjes etc. Het is nog een vrij jong beestje...
Is dit overbodig? Of is het voor Hummer toch wel lekker om daar tegen aan te gaan liggen?

Gebruiken jullie dan een babykruikje oid? Uiteraard niet te warm Knipoog
Maar ik neem aan dat het 'bijt'proof moet zijn! Vork

Ik zou graag wat ervaringen willen horen Ja

Edit: Ik zie trouwens dat de Snugglesafe veel gebruikt word... bijtproof *LOL*
http://www.snugglesafe.co.uk/acatalog/p ... t_pad.html

loveyoutoo

Re: Kruik bij cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 09:41

Hoe oud is Hummer?
Ik gebruik eigenlijk alleen een kruik als er een cavia ziek is. Cavia's kunnen zichzelf prima warm houden. Een pluk hooi vinden ze ook wel erg lekker om in te zitten.
Als je toch een kruik of iets dergelijks wil gebruiken doe dan inderdaad de snuggelsafe. Deze blijft ook erg lang warm.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 09:46

Ik zou het ook alleen doen als hij ziek is. In principe moeten ze zich gewoon zelf warm kunnen houden mits gezond enz Lachen

Pas idd op met kokend water (als je dat gebruikt?) & dat hij er dus niet aan knaagt..

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 09:57

Ik gebruik het ook alleen bij zieke dieren (hond, kat, cavia, kip en zelfs geitenlammeren etc.).
Voor een cavia doe ik het als volgt: ik vul zo'n flesje van AA drink met warm water en ik heb in een washandje een koordtunneltje genaaid, met een koortje er door. Dan doe ik dat flesje daarin, koortje strak en dicht en de caaf kan er lekker tegenaan liggen. Als ze heel erg ziek zijn, gebruik ik een grote kruik voor mensen. Want die blijft langer warm, dan hoef je minder vaak te wisselen.
Ik gebruik ook nog wel eens een warmtelamp. Maar dan moet het dier er ook onder weg kunnen, anders kan het te warm worden.
Maar als jouw jonge cavia gewoon gezond is, lijkt me een kruik overbodig.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:52

ik heb zelf nog nooit een kruik gebruikt.. zelfs niet bij mijn bijna overleden caafje van 1 week Lachen

maar het kan natuurlijk lekker zijn.. want k vind een kruik ook wel lekker haha lekker warm Haha!
je kunt er ook een knuffeltje in leggen Haha! vinden ze ook erg leuk en dat houd je caafje ook nog wat warm Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 14:56

salsaentango schreef:
ik heb zelf nog nooit een kruik gebruikt.. zelfs niet bij mijn bijna overleden caafje van 1 week Lachen

maar het kan natuurlijk lekker zijn.. want k vind een kruik ook wel lekker haha lekker warm Haha!
je kunt er ook een knuffeltje in leggen Haha! vinden ze ook erg leuk en dat houd je caafje ook nog wat warm Haha!

Daar ging het mij idd meer om Knipoog
Ik heb knuffels genoeg liggen hier,... is idd ook een oplossing Ja

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:04

Ik heb nooit een kruik gebruikt bij mijn jonge dieren. Wel als ze ziek zijn, en dan inderdaad niet te warm en een veilige kruik. Alleen gingen de niet zieke dieren er ook altijd op liggen Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb wel een knuffeltje erin gehad en lekker hooi en twee huisjes. Dat vonden de knaafjes beiden erg leuk!

Ik heb ook een hangmat en daar liggen ze ook graag in, dan worden hun oortjes helemaal rood Nagelbijten / Gniffelen

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:19

Als de cavia gezond is zou ik er geen kruik bij leggen.
Wat al eerder genoemd is, is een flinke pluk hooi al voldoende.
Misschien dat je er evt. een knuffel in kunt doen?
Heb ik ook bij mijn konijn, die gebruikt het als sex speeltje. Bloos
Huisjes vinden ze ook leuk, maar dat zou ik pas in het hok zetten als de cavia al goed tam is.
Een kartonnen doos, een tunnel, wilgentakjes, hooibal ed vind mijn caaf ook erg leuk.
Veel plezier met je nieuwe caaf.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 17:21

Mijn caaf heeft speeltjes, hout en een huisje tot zijn beschikking.
Hij is niet erg schuw, wat mijn vorige helaas wel was.
Ik heb bewust wel een huisje omdat mijn katten nog wel eens de pootjes erdoor duwen en dan willen pesten Vork

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 18:38

mijn cavia is vorige week geopereerd
en omdat haar lange haar eraf geschoren was heb ik een lekkere handdoek in de kooi gelegd
geweldig vond ze het
ze kroop er helemaal in en onder en had het lekker warm

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:09

tip: een cavia kan beter tegen de kou dan tegen de warmte.. zorg dan wel dat de kruikt niet te warm is Haha! maar vind het wel een leuk en lekker warm idee Tong uitsteken haha

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:27

Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom een jonge, gezonde cavia een kruik nodig heeft. Nee hoor, zou dat gewoon achterwege laten. Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 19:40

Hummer heeft nu een lekker schapenknuffeltje wat enorm zacht is, daar lijkt hij zich wel mee te vermaken Ja