Waarom doet ze dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mieske

Waarom doet ze dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 11:05

Ik heb 2 poezen en ik heb ze vanaf dat ze 8 weken waren.
Tijgertje en Gizmo zijn nu 7 jaar.

Gizmo was een katje die van een boerderij afkwam, heel schuw en bang. Het heeft me jaren gekost om dr uit dr schulpje te krijgen. De eerste jaren hoefde je maar naar haar te wijzen en ze vloog al weg. Nu komt ze regelmatig op schoot liggen en kroelen en echt aandacht vragen.
Tijgertje was in huis geboren en die was gewoon zoals de meeste lekker vrolijk en was gek op aandacht vanaf het begin. Ze ligt vaak op schoot en houd ook van kroelen.
Tijgertje heb ik 3 dagen eerder opgehaald dan Gizmo omdat we eigenlijk maar eerst 1 katje wilde, maar vond het toch sneu vandaar dat we er nog 1 bij hadden gehaald.

Die 2 zijn onafscheidelijk vanaf het begin, Tijgertje is wel duidelijk de baas en Gizmo erg onderdanig.. De laatste jaren word Tijgertje steeds dominanter. Tot vervelends aan toe valt ze Gizmo lastig !
Ik vind het zo sneu voor haar. Ligt ze lekker te slapen op de stoel, springt Tijgertje weer op Gizmo zodat zij weer weg rent.. Dit word steeds vaker. Tijgertje zit zelfs op Gizmo te wachten totdat ze uit de kattenbak komt om haar te bespringen Boos! Gizmo vecht nooit terug (heel zelden) en laat zich altijd maar weg jagen en soms is het zelfs zo erg dat ze echt mauwt omdat het dr pijn doet..
Iemand enig idee waarom Tijgertje dat doet ? Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet Verward

linda_arnold

Re: Waarom doet ze dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:15

Zijn het katers. 'jeweetwel'katers of poezen?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 11:16

het zijn 2 dametjes allebei gesterreliseerd

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:24

Eentje bij ons doet het ook.. Hij (Ricky) is gecastreerd, en zij (luna) is gesteli.. nouja geholpen Clown (kom er eventjes niet uit, zware toets gehad vandaag).. Daarnaast hebben we nog 2 andere katten (mannetje Ollie en vrouwtje Masha, allebei geholpen).

Ricky gaat vooral achter Luna aan, Luna is de zwakste van hun allemaal. Echt zielig gewoon.
Of dan gaat Ricky achter zijn zusje Masha aan. Ollie durft ie niet te pakken, dat is namelijk zo'n dikke half raskat (denk aan garfield haha) en die is nergens bang voor.

Ook ging Ricky heel vaak vanalles ondersproeien, zit je op de bank tv te kijken begint ie keihard tegen de bank aan te plassen!

Bij hem is het waarschijnlijk hormonen, het is nu minder. Hij wilde nooit naar buiten, nu gooien we em steeds naar buiten. Kan hij daar de buurt onveilig maken haha. en tegen het plassen de kattenbak extra schoonmaken.
Volgens de dierenarts heeft het ook iets met hormonen te maken.

Gelukkig hebben we een hond die Luna beschermt haha.