poes plast overal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

poes plast overal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 23:51

We hebben 2 katten van 8 jaar. allebei gesteriliseerd. ze hebben het allebei aan hun nieren en zitten ook aan nierdieet van de DA.
Alleen 1 kat heeft een plastik

je kan niks boven op de grond laten liggen of ze plast erop. in de badkamer, mijn kamer.
vorige keer zat ze in de douche boven het putje te plassen. ik moet echt me deur dichthouden anders plast ze op me kleren dat op de vloer ligt, of me matje. in de badkamer precies het zelfde. vooral douchmatjes

De kattenbak staat op de overloop en is altijd schoo. ze plast daar ook op

Maar waarom plast ze overal waar het niet . ik wordt er beetje gek van
beneden doet ze het niet

shavira

Re: poes plast overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 00:04

Het zou ook een dominantie probleem kunnen zijn onder de katten. Soms komt het ook voor wanneer er een hond in huis komt. Het heeft te maken met de rangorde...Helaas kan ik geen oplossingen aandragen behalve de kat in een andere omgeving en/of alleen te houden. De kattenbak goed schoonhouden is een must. Misschien is het nog een optie om meerdere kattenbakken neer te zetten omdat de andere kat het ws. ook op die kattenbak doet waardoor de (plas)poes er niet meer op wilt gaan. Suc6

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:01

Ik dacht ook aan meerdere kattenbakken in het huis, want dikwijls willen ze één niet delen, en gaan ze andere dingen vinden. Helaas, als het al een gewoonte is geworden, zal het moeilijk worden, maar je kan het proberen.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:05

Ik had hetzelfde probleem met 2 gesteriliseerde poezen, oplossing was 2 kattenbakken neerzetten. Tevens naar dierenarts want ze bleek blaasgruis te hebben. Na ook aangepast voer nergens meer last van gehad!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:14

De kat van hiernaast heeft ook blaasgruis, en urine in het bloed, die verliest overal urine, moet ook op een mineralen armdieet, maar bij jou is het gericht plassen op voorwerpen?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:20

Wij hebben 2 gecastreerde katers van 5 uit het asiel. De ene is heel schoon en netjes, de andere poept en piest in elk hoekje wat hij kan vinden en gewoon ook naast de kattenbakken.

Ik heb nu speciaal strooisel in de bakken liggen, houd ze heel schoon en zorg dat ik voordat ik naar bed ga ze nog even buiten heb gelaten. Daarna haal ik ze binnen, haal ik het eten en drinken weg en de volgende ochtend krijgen ze weer.

Nu kan ik het eten en drinken ook laten staan. Ik moet niet te laat beneden zijn want dan zit de boel er weer onder.

Zorg dat je kat niet in de slaap of badkamer kan. In mijn studentenkamer had ik ook een kat en die pieste gewoon mijn bed onder elke keer als ik niet thuis was.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:21

wat je zou kunnen proberen om een aantal bakjes te kopen en daar grint in te doen.
zet die op alle plekken neer waar ze plast. met wat geluk beseft ze op een gegeven moment dat ze toch alleen op een bakje moet zitten te plassen. gewoon een klein bakje waar grint in kan waar ze net in kan zitten.
ander grint proberen kan ook, ik zie toch soms hele goede resultaten met zogenaamde houtkorrels

kan een aandachtsvorm zijn, hoe reageer je als je haar betrapt?
krijgt poes voldoende aandacht, komen ze ook buiten?
kan verveling zijn, misschien speeltjes kopen?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 19:18

als je haar betrapt blijft ze even nog doorplassen.
aandacht krijgt ze genoeg. ze heeft een luizenleventje. alleen van het schooien wordt je gek en het mauwen. want ze krijgen op de overloop hun eten. maar beperkt voer voor hun nieren. afgemeten zeg maar. als het op is is het op.
Mar ze blijft mauwen voor eten. misschien plast ze daarom op dingen zodat ze weer aandacht krijgt. Ze komt ook iedere dag buiten. en om speeltjes geeft ze niks om.

Misschien kan ik wel 2 kattenbakken weg zetten

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 19:52

die van mij deed dat ook
heeft nu tabletjes voor gedragsstoornis en het gaat super
ook eerst helemaal nagekeken en niks te vinden
moet je eens aan de dierenarts vragen