gebraakt na wormenkuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillala

gebraakt na wormenkuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 23:42

Hoi,

Vanmiddag heb ik een wormenkuur gegeven aan allebei mijn katten, voor onze nieuwste telg de eerste keer (bij ons). Ze hebben pasta gekregen en het ging er best makkelijk in.

Nu heeft de kleine ongeveer een uur na de kuur overgegeven en vroeg ik me af of ik het opnieuw moet doen of niet. Zijn die stoffen na een uur al opgenomen? Er stond wel iets over kotsen op de bijsluiter, maar alleen dat je moet zorgen dat ze niet op het vloerkleed kotsen en dat je het met een papiertje op kunt ruimen Rolleyes

Alvast bedankt

Renskeeee

Re: gebraakt na wormenkuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:46

Lijkt me niet dat het dan al is opgenomen, ik zou voor de zekerheid nog wat geven... Zo snel worden dat soort stoffen niet in het bloed opgenomen denk ik Verward
Anders voor de zekerheid even de DA bellen of het geen kwaad kan ivm 'overdosis' Knipoog

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:58

Nee dan is het niet of nauwelijks opgenomen. Vraag anders bij de dierenarts naar Profender spot on. Dat zijn pipetten die je in het nekvel moet duppelen. Werkt tegen alle wormen en je weet zeker dat ze het binnen krijgen. Pasta en tabletten worden door veel katten niet verdragen.

Vanillala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 13:47

Nee dat dacht ik dus al.

Ik zal er zo even langs gaan en het navragen, bedankt voor de tip!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 09:22

Zeker die Vitaminthe, want daar gaat echt bijna alles van overgeven, mijn katten toen ook allebei, dus ik ben gelijk overgegaan op tabletten en dat gaat perfect.